אין מדינות ירוקות - בידוד לשבים מרוב מדינות העולם: ריאיון עם סמנכ"ל באל על ושירי הדר
(צילום: שחר גולדשטיין)
הונגריה פותחת מחדש את שעריה למטיילים מישראל: מדובר בבשורה של ממש פעמיים. פעם אחת מאחר שמדובר באחד היעדים הפופולריים ביותר בקרב ישראלים לאורך השנים האחרונות - בדגש על בודפשט הבירה, ושהיה סגור לקבלת נוסעים מישראל מאז פרוץ משבר הקורונה. מלבד משחקי היורו שאז היה אפשר להיכנס למדינה לזמן מוגבל עם כרטיס למשחק בטורניר.
3 צפייה בגלריה
חוזרת להיות רלוונטית לישראלים: הונגריה
חוזרת להיות רלוונטית לישראלים: הונגריה
חוזרת להיות רלוונטית לישראלים: הונגריה
(צילום: shutterstock)
פעם שנייה משום שהונגריה נמצאת ברשימת המדינות הצהובות שפורסמה אמש על ידי משרד הבריאות. כלומר החוזרים ממנה (מחוסנים ומחלימים) לא יידרשו להיכנס לבידוד של שבוע אלא של 24 שעות בלבד או עד לקבלת תוצאה שלילית לבדיקת קורונה - המוקדם מביניהם.

"בתקווה שתנועת התיירות בין המדינות תחזור להיות גדולה"

מה צריך לעשות כדי להיכנס להונגריה כעת? ישראלים יוכלו לבקר ולהיכנס למדינה עם הצגת בדיקת קורונה (PCR) שלילית, שבוצעה עד 72 שעות לפני ההגעה. בתוך המדינה - בשל רמת תחלואה נמוכה, ניתן לשהות במסעדות, במלונות ובאטרקציות תיירותיות ללא מסכה או תעודת התחסנות.
פרוז'ינה זאכאריאס, המשנה למנכ"ל בלשכת התיירות ההונגרית, אמרה: "זהו צעד מרכזי קדימה בדרך חזרה לנורמליות, אנחנו כבר מחכים לראות שוב את המבקרים הישראלים ברחובות שלנו! ישראל היא כמובן שוק אסטרטגי מרכזי וחשוב ביותר במאמצינו להחיות את תחום התיירות הנכנסת בהונגריה בעקבות השפעות המגיפה, אך חשוב מכך, רצינו ואנחנו רוצים לעשות זאת בצורה בטוחה לטובת כולם".
3 צפייה בגלריה
בשורה גדולה למתגעגעים לבודפשט
בשורה גדולה למתגעגעים לבודפשט
בשורה גדולה למתגעגעים לבודפשט
(צילום: shutterstock)
דלמה איבוליה-הורווט, מנהלת פיתוח עסקי ישראל בלשכת התיירות ההונגרית אמרה: "התיירות הנכנסת מישראל הייתה העשירית בגודלה בהונגריה והשישית בגודלה בבודפשט, זאת בשנת 2019 בתקופה שלפני המגפה, התקווה הגדולה ביותר שלנו שתנועת התיירות בין שתי המדינות תחזור להיות גדולה ושוקקת חיים כמו שהייתה בעבר. אנחנו מצפים לקבל בזרועות פתוחות את כל האורחים היקרים מישראל הן החדשים והן החוזרים - לביקור במדינתנו הקסומה, הצבעונית, התוססת והבטוחה".
גם זאכאריאס וגם איבוליה-הורווט מייצגים את Visit Hungary - ארגון בת של סוכנות התיירות של הונגריה והגוף הלאומי הרשמי המקדם ארגון את המדינה כיעד תיירותי.

עם מי תוכלו לטוס למדינה?

לאור הודעת לשכת התיירות, ישראייר הודיעה מייד לאחר מכן כי היא תפעיל טיסות לבודפשט שלוש פעמים בשבוע. בימים שני, רביעי ושישי. מחיר כרטיס טיסה החל מ-199 דולר לאדם. המחיר אינו כולל שליחת מזוודה ובחירת מושב, הוא כולל שירות בטיסה.
אליה הצטרפה גם אל על עם ארבע טיסות שבועיות לבודפשט, במחיר החל מ-229 דולר לאדם. המחיר הינו של כרטיס טיסה מסוג לייט, כלומר גם כאן הוא אינו כולל בחירת מושב מראש ושליחת מזוודה. הוא כן כולל שירות מלא בטיסה.
חברות נוספות שפועלות בקו זה כעת הן חברת הלואו-קוסט: וויזאייר ההונגרית וריינאייר האירית. השנייה אף מוכרת כרטיסים החל מ-28 דולר, אך ללא כבודה, הושבה ושירות בטיסה.
וויזאייר מפעילה חמש טיסות שבועיות בקו נתב"ג-בודפשט במחיר החל מ-199 שקלים לטיסה הלוך והחל מ-79 שקלים בחזור. גם כאן ללא שירות בטיסה, הושבה וכבודה.

חידוש טיסות ללונדון עם וירג'ין אטלנטיק

עוד בשורה לחובבי ההמלכה הבריטית: ככל הנראה בשל הוצאתה של אנגליה מהרימת המדינות האדומות אל הרשימה הכתומה (שאומרת שניתן לטוס למדינה ולחזור לשבוע בידוד עבור כולם) חברת התעופה וירג׳ין אטלנטיק הודיעה היום (יום ב') כי היא מחדשת את הפעילות לתל אביב החל מ-14 באוגוסט.
"כחלק משינוי הנחיות הקורונה ועדכון רשימת המדינות אנו שמחים לשוב ולחדש את הטיסות לתל אביב. אנא התעדכנו בדרישות ובהגבלות באתר משרד הבריאות ועקבו אחרי לוח הזמנים החדש", נמסר מהחברה.
3 צפייה בגלריה
מטוס בואינג 747 של וירג'ין אטלנטיק נוחת בנתב"ג
מטוס בואינג 747 של וירג'ין אטלנטיק נוחת בנתב"ג
מחזירה את הקו בין ישראל לממלכה הבריטית
(צילום: מוני שפיר)
ניק בטלס, מנהל פעילות וירג'ין אטלנטיק בישראל, אמר: "אנו מברכים על הודעת משרד הבריאות הישראלי על ההחלטה להוציא את אנגליה מרשימת המדינות האדומות והכנסתה, החל מה- 16.8, לרשימת המדינות הכתומות.
בעקבות ההחלטה, החל מה- 14.8, בכוונת וירג'ין אטלנטיק לחזור ולהפעיל את קו הטיסות שלה בין בן גוריון להית'רו במתכונת של חמש טיסות שבועיות ומשם ליעדי מפתח ברחבי ארה"ב (למחזיקי דרכון אמריקאי). כתמיד, אנו מתחייבים לנקוט בכל הפעולות הנדרשות על מנת ליישם את תוכנית fly safe fly well של וירג'ין אטלנטיק שנועדה לשמור על בריאות הנוסעים, לצד מדיניות הזמנות גמישה במיוחד".