1 צפייה בגלריה
הקולוסיאום בשעת לילה
הקולוסיאום בשעת לילה
הקולוסיאום בשעת לילה
(צילום: shutterstock)
שני תיירים אמריקנים פרצו לפני כמה ימים לקולוסיאום ברומא ושתו שם בירה במהלך הלילה. למזלם הרע, עוברי אורח הבחינו בהם והזעיקו את המשטרה. בנוסף לחוויה מלילה בלתי נשכח באחד מאתרי התיירות המפורסמים בעולם, השניים ישובו לביתם עם קנס של 800 אירו.
שני הגברים, בני 24 ו-25, נכנסו למבנה בן כמעט 2,000 השנים לאחר שהצליחו לטפס על גדר גבוהה. כשהם בפנים טיפסו השניים במעלה המדרגות אל המפלס השני – הדרך המקורית שבה נכנסו הצופים הרומים בעת העתיקה – ולאחר מכן החליטו שהקשתות המפורסמות שפונות החוצה לכיוון העיר יהוו נקודה מושלמת ללגימת בירה.
דובר של המשטרה המקומית אמר לרשת CNN כי במהלך השעות המוקדמות של הבוקר כמה אנשים הבחינו בשניים שותים בירה בקולוסיאום. הם הזעיקו ניידת משטרה שהייתה באזור. השוטרה עצרו את שני הגברים הצעירים לאחר שכבר יצאו מהקולוסיאום והלכו בשלווה בוויה דיי פורי אימפריאלי, דרך ראשית במרכז רומא.
בחודש יוני: לב הקולוסיאום נפתח לציבור

זו לא הפעם הראשונה שתיירים מתגנבים אל האמפיתיאטרון הגדול ביותר שנבנה אי פעם. בשנת 2017 תיירים מברזיל נפצעו בזמן שניסו להתגנב אל הקולוסיאום בשעת לילה.
כמו כן, הקולוסיאום מהווה מטרה קבועה למרססי גרפיטי, ואירעו אף מקרים שמבקרים ניסו לגנוב לבנים וחלקים אחרים מהאתר למזכרת.
בשנת 2019 תיירת ישראלית נעצרה ברומא אחרי שחרטה על קיר הקולוסיאום. אולגה סגל סיפרה אז בשיחה עם ynet כי הגיעה עם חברי להקת המחול שאותה היא מנהלת לביקור במקום. בשלב מסוים היא רצתה לכתוב את השם של הלהקה על קיר בקולוסיאום - שעליו כתובות רבות. "עשיתי את זה בתמימות. לפתע ניגש אליי שוטר ועצר אותי", שחזרה. "אני מתחרטת על זה. זה היה מעשה טיפשי ולא בזדון. זה לא נעשה בלילה בלי שאף אחד רואה אלא באמצע היום כשמסביבי הרבה אנשים. זה קיר מקושקש ואנשים מכל העולם כתבו שם בכל מיני שפות וגם אני רציתי להיות חלק מזה".
באותה שנה גם סטודנט גרמני נתפס כשהוא חורט את ראשי התיבות של שמו על אחד מקירות הקולוסיאום.
בשנת 2014 תייר רוסי נתפס כשהוא חורט את האות K על אחד העמודים. הוא נקנס ב-20 אלף אירו. בשנת 2016 הפרלמנט האיטלקי חוקק חוק שמאפשר לגזור עד חמש שנות מאסר על ונדליסטים שיתפסו משחיתים מבני תרבות, מורשת או נופים.