אם לא יהיו שינויים של רגע האחרון בעקבות אירועים ביטחוניים, בעוד כשבועיים יוסר הצו "שטח צבאי סגור" שהטיל פיקוד הדרום על חוף זיקים – וכמה ימים לאחר מכן הוא ייפתח לרחצה, גם אם רק לזמן קצר עד לסוף העונה.
2 צפייה בגלריה
חוף זיקים שצפוי להיפתח מחדש
חוף זיקים שצפוי להיפתח מחדש
חוף זיקים ממעוף הרחפן
(צילום: אמנון זיו)
ההודעה על פתיחתו של החוף ב-25 בספטמבר התקבלה בתום דיון שהתקיים אתמול (יום ג') במועצה האזורית חוף אשקלון, שהחוף נמצא תחת שיפוטה, יחד עם נציגי צה"ל. החוף ייפתח תחת אבטחה גדולה, ובצה"ל השלימו את תוכנית ההגנה עליו, שכוללת נוכחות צבאית בכמה נקודות לאורך החוף, פטרולים של חיילים חמושים בין הרוחצים וכן אמצעי הגנה. בנוסף, הוצבו בחוף מיגוניות חדשות.
לאחר פלישת המחבלים מרצועת עזה לחוף זיקים ב-7 באוקטובר, ומעשי הרצח המזעזעים שבוצעו בו, החוף נהרס ונבנה מחדש. למעשה, הוא עבר שדרוג במיליוני שקלים שהשקיעו המועצה האזורית, משרד התיירות ומינהלת תקומה.
תנאי הרחצה בחוף לא יהיו שגרתיים לאחר פתיחתו. כך, למשל, המצילים יהיו מצוידים בדף מסרים לקהל המתרחצים, אותו הם יידרשו להקריא אם יתפתח אירוע ביטחוני. כך למשל בתרחיש מסוים הם יכרזו: "מתרחצים יקרים, יש כעת אירוע ביטחוני. נא לצאת מהים במהירות ולהיכנס למיגוניות הקרובות אליכם".
2 צפייה בגלריה
חוף זיקים שצפוי להיפתח מחדש
חוף זיקים שצפוי להיפתח מחדש
עבודות השיקום על סף סיום
(צילום: אמנון זיו)
חוף זיקים הדמייה

בנוסף, בשלב הראשון ניתן יהיה לשהות בחוף בשעות היום אך לא בלילה וללא תתאפשר שינה במתחם האוהלים. בשבועות האחרונים סייר בחוף ראש המועצה האזורי חוף אשקלון, איתמר רביבו, ועמד מקרוב אחר השלמת ההכנות לקראת הפתיחה.
19 בני אדם, בהם גם בני נוער, נרצחו בחוף זיקים בשבעה באוקטובר כאשר מחבלי חמאס חדרו מהים. הם ביצעו מעשי רצח מזעזעים, והמשיכו במסעם האכזרי גם לבסיסי צה"ל הסמוכים ואף ניסו לפלוש לקיבוץ הסמוך.
תיעוד חדירת המחבלים לחוף ב-7 באוקטובר

אתמול סייר בחוף ובאזורים נוספים בעוטף עזה ממלא מקום ראש מנהלת תקומה, יוסי שלי, שאמר: "המערכות המתקדמות שאנו רואים כאן הן חלק מתוכנית אסטרטגית של המנהלת שמטרתה לחזק את הביטחון ולהבטיח שהיישובים בחבל תקומה מוגנים בצורה מקסימלית. היישובים הללו מתמודדים עם אתגרים ביטחוניים וכלכליים משמעותיים, וההתקדמות בהקמת מערכות ההגנה, יחד עם חמ"לים מרכזיים המתואמים עם כלל המערכות, יוצרת מעטפת הגנה אפקטיבית ולצד זאת תוכניות השיקום הכוללות גם בתחום החקלאות והכלכלה מייצרות כנדבך נוסף להתמודדות עם אתגרים אלה. אנו מחויבים לפעול בשיתוף פעולה מלא עם כלל הגורמים על מנת להבטיח את החזרת התושבים ואת תחושת הביטחון שלהם. אני גאה בעבודת הצוותים המקומיים ומודה לכל השותפים למאמצים להבטחת שלום התושבים ולחיזוק התשתיות הביטחוניות באזור".