3 צפייה בגלריה
בודפשט
בודפשט
העיר שמככבת במבצעים: בודפשט
(צילום: shutterstock)
חברות התעופה וספקיות התיירות מתחילות להתניע שוב את הגלגלים ומציעות מבצעים אטרקטיביים על טיסות ליעדים, עבור מה שנשאר מעונת החורף הקרובה.
לאור הכנסת יעדים רבים חזרה לרשימת המדינות שאליהן ניתן לטוס, במוקדי ההזמנות מדווחים כי ניכר שיש עלייה מתונה של 20 אחוזים בביקושים לטיסות כבר החודש וגם בפברואר. "הרבה מתעניינים לתאריך הוולנטיינ'ס דיי למשל", מספרים מאחד המוקדים.
החלוצה שיצאה עם המבצעים, במחירים שגרמו גם לוותיקים בתחום להיות מופתעים היא אל על. אחריה הצטרפו לחגיגה שתי החברות הישראליות - ישראייר וארקיע. זאת לצד מבצעים אצל סוכנויות הנסיעות המקומיות וחברות התעופה הזרות, בעיקר הלואו-קוסט.
הוכרזו השינויים במתווה הבדיקות: PCR ללא-מחוסנים ולקבוצות בסיכון, מחוסנים יסתפקו בבדיקות ביתיות
(צילום: לע"מ )
כך למשל, מצאנו בלוח הטיסות של וויזאייר מבצע שנותן 20 אחוזים על כל הטיסות של הרשת, לא רק מישראל אגב. לדוגמה, טיסה לבודפשט מצאנו ב-52 שקלים בתחילת השבוע הקרוב בתאריך 9.1.22, או טיסה למילאנו בפברואר ב-69 שקלים.
אל על שכאמור יצאה ראשונה בארץ עם המבצעים מביאה כמה מהם. הראשון והקצר מביניהם יסתיים הלילה (יום ד') בחצות. למשל, כרטיס טיסה הלוך-חזור לבודפשט או לפראג החל מ-78 דולר. לאמסטרדם, למדריד או לרומא החל מ-98 דולר ולפרנקפורט החל מ-138 דולר. הרכישה במחירי המבצע בתוקף עד סוף היום, כאמור. כרטיסי הטיסה במבצע תקפים להמראות מישראל החל מיום רביעי, 5.1.2022, ועד סוף החודש, 31.1.2022 (כולל).
3 צפייה בגלריה
קולוסיאום, רומא
קולוסיאום, רומא
החל מ-98 דולר עם אל על: טיסות לרומא
(צילום: shutterstock)
מבצע נוסף של החברה שייפתח מחר מתייחס להמראות עד מרץ 2022: מחיר כרטיס הלוך-חזור לאתונה החל מ-89 דולר, כרטיס הלוך-חזור לבוקרשט החל מ-99 דולר, כרטיס הלוך-חזור לברלין החל מ-169 דולר, כרטיס הלוך-חזור לדובאי החל מ-279 דולר, לתאילנד החל מ-549 דולר ועוד.
הרכישה במחירי המבצע השני תהיה בתוקף החל ממחר יום חמישי, 6.1.2022, ועד יום רביעי, 31.3.2022 (כולל). המחירים מתייחסים לכרטיסי לייט (Lite) אשר אינם כוללים הושבה ומזוודה.
גם ישראייר יוצאת במבצע מחירים עבור טיסות בחודשים ינואר עד מרץ 2022. לדוגמה, חבילת נופש לבחריין בתאריכים 11-14.2.22 תעלה החל מ-334 דולר. החבילה כוללת טיסות ומלון ברמת ארבעה כוכבים על בסיס לינה וארוחת בוקר.
בין היעדים הנוספים במבצע של ישראייר תמצאו את פראג, סופיה, בטומי ורומא. לאתונה למשל, מצאנו חבילת נופש במחיר החל מ-274 דולר. היא כוללת טיסות בתאריכים 7-10.2.22, מלון ברמת ארבעה כוכבים על בסיס לינה וארוחת בוקר.
במהלך ינואר ארקיע תפעיל טיסות אל שני יעדים עיקריים: בטומי בגיאורגיה וזלצבורג באוסטריה, בימי שבת. זאת לטובת תיירות הסקי. טיסה לזלצבורג בימי שבת תעלה החל מ-299 דולר לאדם לכיוון. חבילות נופש לבטומי בימים ראשון עד חמישי או חמישי עד ראשון יעלו החל מ-449 דולר לאדם במלון ברמת חמישה כוכבים, כולל טיסות על בסיס לינה לארוחת בוקר.

"יש עלייה מתונה בביקושים"

שירלי כהן עורקבי, סמנכ"ל אשת טורס סיפרה בשיחה עם ynet, כי אכן יש עלייה מתונה בביקושים, בעיקר לגיאורגיה, פראג, ברלין, ווינה לסוף ינואר.
אילן שלו, סמנכ"ל קווי חופשה וקבוצת הדקה ה-90 הוסיף: "אנו רואים גידול בשיחות שמתקבלות במוקד ההזמנות והתעניינות ביעדים שנפתחו מחדש דוגמת בודפשט וברצלונה. ולמרות ההתעניינות המחודשת, יש לזכור שעדיין ה'בלוק באסטרים' של ההזמנות, שהם טורקיה (אנטליה ואיסטנבול), איחוד האמירויות (דובאי ואבו דאבי), ארצות הברית ובריטניה - טרם יצאו מהרשימה האדומה והטיסה אליהם אסורה, מה שעדיין מונע גל הזמנות הרבה יותר דרמטי וחזרה למספרי הזמנות של ראשית חודש נובמבר".
3 צפייה בגלריה
ברוכים הבאים למדינת האיים - בחריין
ברוכים הבאים למדינת האיים - בחריין
במקום דובאי - טיסות לבחריין עם ישראייר
בקבוצת קווי חופשה רואים יותר ביקושים לא לטווח המיידי אלא לפסח וקיץ 2022, עם דגש על יעדי יוון כמו כרתים, רודוס וקוס. "כאשר המגמה הזו מתבטאת בהזמנת חופשה משפחתית לראשונה מזה שנתיים עם הילדים, תוך ניצול מחירי ההשקה המושכים ושערי המטבעות הזולים", כך מסר שלו, מקבוצת קווי חופשה.
ניר מזור, סמנכ"ל קשרי תעופה אמר גם הוא ל-ynet, כי "לאחר ההודעה על ביטול הבידוד אנחנו מזהים עלייה הדרגתית של כ-15 אחוזים בביצוע הזמנות לנופש, בהן ליעדים כמו אתונה, רומא, פריז ולפלנד - שנכנסת לעונת הטיולים שלה. במקביל ניתן לראות עלייה חדה בחיפושים לטיסות לחו"ל ותחילת הזמנות לתקופת חג הפסח, מתוך אמונה של הציבור בחיסוני הילדים ובכך שגל האומיקרון עשוי להיות מאחורינו בשלב הזה.
טלי נוי, סמנכ"ל שיווק ומכירות באיסתא, סיפרה שכבר היום הם רואים זינוק בטלפונים ובכניסה לאתר. "אנשים רוצים להזמין ובודקים מה פתוח ולאן כדאי. יש ביקוש גדול מאוד לסקי". בנוסף, מספרת נוי כי הישראלים ממירים חופשות בארץ לחופשות בקפריסין ויוון בבתי מלון יוקרתיים במחירים טובים. "אנחנו מניחים כי ככל שיחלפו הימים וגל התחלואה יירגע בארץ ובחו"ל, ההזמנות ליעדים קלאסיים כמו ספרד ואיטליה יגדלו.
גם זיו רוזן, מנכ"ל קבוצת גוליבר, אמר כי "רואים שמרגע הורדת חובת הבידוד החלו לחזור הביקושים במיוחד לטיסות וחבילות נופש גמישות אותן ניתן לבטל או לשנות ברגע האחרון - אם חלילה יהיה צורך".
נציין כי בכל חברות התיירות הנ"ל מצאנו עוד מבצעים ליעדים מאוד מגוונים, חלקם עדיין מוגדרים אדומים כעת כמו ניו יורק ודובאי, אך זאת מתוך הבנה שמצב זה ישתנה בקרוב.