מסר מהקהילה היהודית באוקראינה

בעקבות המלחמה בין רוסיה לאוקראינה המלונות Savoy ו-BY התל אביבים פותחים את שעריהם בפני יהודי אוקראינה, שנמלטו מאזורי הקרבות דרך הגבולות היבשתיים ועושים דרכם למדינת ישראל.
שני בתי המלון החליטו להפגין סולידריות ולהעניק שלושה לילות ללא עלות למחזיקי דרכון אוקראיני, שברחו מהמלחמה ועלו לישראל. החל מהלילה הרביעי, יאפשרו בתי המלון לעולים יהודים מאוקראינה שהייה במחיר 200 שקלים ללילה.
3 צפייה בגלריה
מלון B14
מלון B14
מציעים חדרים ללא תשלום לעולים יהודים מאוקראינה. מלון B14
(באדיבות המלון)
3 צפייה בגלריה
מלון סבוי
מלון סבוי
מלון סבוי בתל אביב
(באדיבות המלון)
בעלי המלונות הינו יהודי ציוני שחי על קו לונדון-תל-אביב. לאחר שראה שיהודים רבים מנסים להימלט מהקרבות באוקראינה, הוא מיד החליט להתגייס ולעזור להם, והחליט לפתוח את שערי המלונות שלו עבורם ולהקל עליהם במצב הקשה אליו הם נקלעו. מעבר לכך, הבעלים גם פועל לנסות ולסייע ליהודים באוקראינה להגיע לישראל.
"המצב הקשה באוקראינה לא מאפשר לנו להיות אדישים, להביט מהצד על הנעשה ולשבת בחיבוק ידיים. לצערנו, כמדינה שעברה הרבה מלחמות ומבצעים צבאיים, אנחנו מבינים היטב מה עובר על האזרחים באוקראינה, לכן החלטנו לפתוח את שערי המלון שלנו ולסייע עבור יהודים שברחו מאזורי הקרבות ועלו לארץ", מסרה כוכב אלקבס, מנכ"לית המלון.

טיסות חילוץ מצד חברות התעופה הישראליות

בעקבות סגירת השמיים בחלק גדול מהמרחב האווירי באזור הרלוונטי, אל על מתגברת את לוח הטיסות בקווים לרומניה ותפעיל בשלב זה חמש טיסות שבועיות. בנוסף מפעילה אל על ארבע טיסות שבועיות מהונגריה שגם אליה מגיעים ישראלים הזקוקים לחילוץ.
"חברת התעופה שומרת על קשר רציף עם גורמי משרד החוץ ועם ראשי הקהילות באוקראינה. ככל שיידרש אל על תתגבר את לוח הטיסות על מנת להבטיח שכל ישראלי או יהודי הזקוק לעזרה יקבל מענה", נמסר מהחברה.
3 צפייה בגלריה
התנועה האווירית באירופה 27.2.22
התנועה האווירית באירופה 27.2.22
התנועה האווירית באירופה 27.2.22
(Flightradar24)
ישראייר תוציא מחר יום שני (28.2.22) טיסת חילוץ להחזרת ישראלים הביתה מיאשי ברומניה, שיגיעו מאוקראינה דרך מעבר הגבול לרומניה.
הטיסה תמריא משדה התעופה ביאשי בשעה 22:15 לנתב"ג. מחיר כרטיס טיסה 320 דולר כולל מיסים וטרולי במשקל של 8 ק"ג.
חברת ארקיע הודיעה גם היא על הפעלת שלוש טיסות חילוץ ממדינות עוטף אוקראינה: טיסה מיאשי ברומניה תצא ביום שלישי בשעה 19:55. טיסה מקרקוב בפולין תצא ביום רביעי בשעה 23:25 וטיסה מקושיצה בסלובקיה תצא ביום חמישי בשעה 01:45.
ככל שהביקושים יגדלו החברה תפעיל טיסות נוספות. לפרטים מוקד וואטסאפ: 036903712.