4 צפייה בגלריה
עומס נוסעים בנתב"ג
עומס נוסעים בנתב"ג
לקראת חודש עמוס בנתב"ג
(צילום: יריב כץ)
עונת המלפפונים? לא בענף התעופה. 2.534 מיליון נוסעים עברו בחודש יולי בשער הכניסה המרכזי של ישראל ובכך שברו את שיא כל הזמנים בשדה, כך על פי נתוני רשות שדות התעופה (רש"ת). מדובר בעלייה של 20% יחסית לחודש המקביל אשתקד. טורקיה, יוון, ארה"ב וקפריסין היו ארבעת היעדים המועדפים על הישראלים בחודש הראשון של חופשת הקיץ.
בחודש אוגוסט צפויים לעבור בנתב"ג כ-2.8 מיליון נוסעים. היעדים המועדפים על הישראלים גם החודש יהיו ברובם יעדים קרובים, כגון טורקיה, יוון וקפריסין, כאשר רבים גם ינצלו את חופשת הקיץ לביקור בארה"ב ובצרפת. ברשות שדות התעופה סימנו שלושה ימים כימים העמוסים ביותר: 10 באוגוסט (99 אלף נוסעים), 17 באוגוסט (כ-100 אלף נוסעים) ו-31 באוגוסט (כ-100 אלף נוסעים).

המלצה: צ'ק אין מהבית ולא להגיע יותר מ-3 שעות לפני הטיסה

רשות שדות התעופה נערכה מבעוד מועד לגידול בהיקף הנוסעים, תגברה את כוח האדם, הוסיפה אמצעי בידוק אלקטרוניים מהירים לקיצור תורים ומסלולים מיוחדים לבעלי כבודת יד, הרחיבה את מערך השאטלים, והחלה להפעיל קיוסקים לביצוע צ'ק אין מהיר ומשלוח מזוודות עצמאי. שרת התחבורה מירי רגב התייחסה לעומסים הצפויים, ואמרה: "הנחתי לתגבר את מערך העובדים לקראת שיאי הביקוש על מנת לתת שירות אדיב, מיטבי ומקצועי".
מתחילת השנה עברו בנתב"ג כ-13.5 מיליון נוסעים, ועד סוף השנה יגיע מספרם לכ-25 מיליון. בנוסף, נמשכת גם מגמת הגידול בטיסות היוצאות מטרמינל 1, המשרת מדי חודש למעלה מ-250 אלף נוסעים. הגידול המרשים מגיע לאחר ההתאוששות ממשבר הקורונה, ובמלאת עשור להסכמי השמיים הפתוחים ושלוש שנים להסכמי אברהם.
במשרד התחבורה וברש"ת ממלצים לציבור הנוסעים לבצע צ'ק-אין מהבית (אם אפשרי), לבדוק מאיזה טרמינל יוצאת הטיסה, ולהגיע לנתב"ג לא יותר מאשר שלוש שעות לפני הטיסה. כמו כן מומלץ להגיע לנתב"ג ברכבת או בתחבורה ציבורית אחרת.
4 צפייה בגלריה
השתדלו להגיע כ-4 שעות לפני הטיסה
השתדלו להגיע כ-4 שעות לפני הטיסה
להגיע עם סבלנות
(צילום: שירי הדר)

סימני חיים בשדה רמון

כבר כמה שבועות שלא נחתה או המריאה טיסה מסחרית בינלאומית בשדה התעופה רמון שבדרום – אך מצב זה עומד להשתנות בחודשים הקרובים. חברת הלואו-קוסט ההונגרית וויזאייר החלה למכור כרטיסים לרומא ולווינה החל מחודש אוקטובר. המחירים, לפחות בשלב זה, זולים מאוד.
נזכיר שנוסעים שטסים משדה תעופה רמון נהנים מחניה חינם לכל אורך השהייה בחו"ל, ונדרשים להגיע רק שעתיים לפני הטיסה. השדה, שמפעיל כיום רק טיסות פנים של ישראייר וארקיע, נטול עומסים ותורים והליך הבידוק לטיסה עובר מהר וחלק יחסית לנתב"ג.
4 צפייה בגלריה
שדה נמל תעופה רמון
שדה נמל תעופה רמון
נמל התעופה רמון
(צילום: shutterstock)
4 צפייה בגלריה
שדה התעופה רמון
שדה התעופה רמון
שדה התעופה יתעורר לחיים?
(צילום: shutterstock)
המחירים הזולים הם בתאריכים הפחות מבוקשים, וככל שמתקרבים לראש השנה האזרחית ולכריסמס הם עולים בצורה דרמטית. בבדיקה באתר החברה הצלחנו למצוא כרטיסי טיסה הלוך ושוב מרמון לרומא ב99 שקלים בלבד לחברי מועדון וויזאייר (119 שקל למי שאינו חבר מועדון). המחיר הוא לאדם, אך אינו כולל תוספות כגון נשיאת טרולי או שליחת מזוודה לבטן המטוס. במקרה של הטיסה ב-99 שקל, הוספת מזוודה וטרולי מייקרת את הכרטיס ל-404 שקל.
טיסה הלוך ושוב לווינה עם מזוודה וטרולי תעלה לכם, נכון לכתיבת שורות אלו, 735 שקל לאדם. המחירים אינם קבועים ועשויים להתייקר בהמשך.
נוסף על וויזאייר, בחורף צפויים לחזור גם הטיסות לפריז עם חברת התעופה טראנסאביה והטיסות להלסינקי עם פינאייר, אך כרגע אין עדיין תאריכים רשמיים ולא ניתן להזמין כרטיסים.