גבר אוסטרלי בן 33 ישלם קנס כבד לאחר שהתנהגותו הפרועה במהלך טיסה בחודש ספטמבר שעבר אילצה את הטייס לשוב לנמל התעופה שממנו המריא ובדרך להיפטר מהדלק שהיה במטוס. בית המשפט פסק כי הנוסע ישלם קנס של 6,055 דולר, ובנוסף ישלם לחברת התעופה 5,800 דולר עבור הדלק שאיבדה. בסך הכל הוא ישלם 11,855 דולר אמריקני – כ-44 אלף שקל.
1 צפייה בגלריה
מטוס של חברת ג'טסאטר האוסטרלית
מטוס של חברת ג'טסאטר האוסטרלית
מטוס של חברת ג'טסאטר האוסטרלית
(צילום: aiyoshi597 / Shutterstock.com)
התקרית אירעה במהלך טיסה פנימית באוסטרליה מפרת' לסידני. בהודעה שפרסמה המשטרה לא נמסר שמו של הנוסע או שמה של חברת התעופה, אך בתקשורת האוסטרלית דווח כי מדובר בטיסה של חברת הלואו-קוסט ג'טסטאר איירווייז, חברת בת של קוואנטס חברת התעופה הלאומית של אוסטרליה.
אתר החדשות האוסטרלי WAtoday דיווח כי הגבר היה שיכור או מסומם, הפריע לאנשי הצוות ובשלב מסוים נעל את עצמו בשירותים עד שהמטוס נחת. לאחר הנחיתה נאלצה חברת התעופה לבטל את הטיסה.
"התקרית צריכה לשמש אזהרה שהתנהגות עבריינית על מטוס יכולה להגיע עם מחיר כבד", נמסר בהצהרת המשטרה. "הרבה יותר קל לציית להוראות אנשי הצוות מאשר לגרום לעניינים מיותרים, שעשויים להסתיים עם מכה קשה בכיס".
ב"וושינגטון פוסט" ציינו כי התנהגות פרועה של נוסעים היא תופעה שנמצאת בעלייה בשנים האחרונות ומדאיגה את הרשויות שמתייחסות לנושא בחומרה רבה. על פי נתוני הרשויות, בשנת 2022 בארה"ב בלבד התרחשה תקרית אחת בכל 568 טיסות, עלייה משנת 2021 אז התרחשה תקרית על כל 835 טיסות.
ב-CNN ציינו כי הקנס הגבוה ביותר שאי פעם ניתן לנוסע עמד על 40,823 דולר, והוא הוטל על גבר שהגיע לטיסה של חברת סאות'ווסט איירליינס כשהוא שיכור, ניסה לעשן מריחואנה בשירותי המטוס ותקף מינית דיילת.
גם ישראל נמצאת על המפה בתחום מפוקפק זה. בחודש יולי האחרון חברת הלואו-קוסט הספרדית וולינג איירליינס ביטלה את טיסתה מתל אביב לעיירת הנופש הספרדית יורט דה מאר, לאחר ששני צעירים ישראלים עישנו בתא הנוסעים.