עלייה בהזמנות נופשים בחו"ל: אלו היעדים הפופולריים
(צילום: שמוליק דודפור)
למרות בקשתו של ראש הממשלה, נפתלי בנט, שלא לטוס, נראה שבמציאות עם ישראל פחות נרתע או מקשיב לבקשות אלו. בנתב"ג נערכים למספרי שיא, לעומת השנה האחרונה, עם 37 אלף טסים בסופ"ש הקרוב. במוקדי ההזמנות השונים מדווחים על זינוק במספר ההזמנות בשתי היממות האחרונות, בעיקר מאז שקבינט הקורונה הודיע על קיצור הבידוד לשבוע.
שירלי כהן עורקבי, סמנכ"ל אשת טורס, התראיינה באולפן ynet ואמרה כי, "יש אומנם הצהרות וכוונות של הממשלה מצד אחד ויש מצד שני התנהגות צרכנית, כשבפועל אנחנו רואים שהצמא לצאת לחופשה הוא גדול".
לדבריה, ביומיים האחרונים נראה זינוק אדיר של עשרות אחוזים בהזמנות בעקבות קיצור הבידוד. כאשר היעדים המובילים הם איי יוון, ואחריהם גיאורגיה, בולגריה ומרוקו. "קיצור הבידוד 'שחרר פקק' של ישראלים רבים שישבו על הגדר כדי לראות מה תחליט הממשלה החדשה, ואנחנו צופים שהגידול בהזמנות יימשך עם סיום ימי בין המצרים".
4 צפייה בגלריה
לינדוס רודוס יוון
לינדוס רודוס יוון
היעד הכי מבוקש בהזמנות הישראלים השבוע: רודוס
(צילום: shutterstock)
בחברת אמדאוס ישראל מדווחים על זינוק בהזמנות: "אנו רואים עלייה של כ-30 אחוזים במספר ההזמנות ביחס לשבוע שעבר. היעדים המובילים לנופשונים הם היעדים הקרובים - מגמה הנמשכת בשנים האחרונות, להוציא כמובן את שנת 2020. אלו יעדים קרובים, זולים יחסית ומפנקים. כשגם אנטליה תופסת שוב מקום מרכזי", אמר ל-ynet יהודה דואניס, המנהל המסחרי של אמדאוס ישראל, חברה לפתרונות טכנולוגיים בתחום התיירות העובדת עם כ-3,500 סוכנים מתוך כ-4,500 סוכני נסיעות בישראל.
גם בחברת גוליבר רואים מספרים דומים: "בעקבות החלטת הקבינט לקיצור הבידוד לשבעה ימים, אנו רואים גידול מרשים של 30% בחיפושים ולמעלה מ-15% במכירות של הזמנות לחו"ל לקיץ הקרוב", כך אמר זיו רוזן מנכ"ל קבוצת גוליבר והוסיף כי, "ההתעוררות נרשמת בצורה מבוקרת בקרב משפחות עם ילדים מתחת לגיל 12 שרוצים לצאת לנופש בחופש הגדול במחיר אטרקטיבי יחסית. רוב היעדים המבוקשים הם באגן הים התיכון לחופשת בטן גב".
עשרת היעדים המובילים בהזמנות לקיץ צאז הודעת קיצור הבידוד לשבוע

"קהלים שלא ראינו חזרו לתמונה"

גם בקשרי תעופה מספרים על שינוי בסוג המזמינים - מזוגות ליותר משפחות. ניר מזור סמנכ"ל קשרי תעופה אמר כי, "ההודעה על קיצור הבידוד החזירה לתמונה קהלים שלאחרונה כמעט ולא ראינו הזמנות מהם - משפחות עם ילדים.
4 צפייה בגלריה
אנטליה טורקיה
אנטליה טורקיה
חזרה לרשימה ומתברגת היישר למקום ה-4: אנטליה, טורקיה
(צילום: shutterstock)
"יש לציין שאנטליה חוזרת בגדול גם על רקע החג לציבור הערבי בסוף השבוע הבא. שלושת היעדים הבולטים ביותר לצד אנטליה הם האיים היווניים ובורגס עם בתי המלון הגדולים והאטרקטיביים על בסיס הכול כלול ופארקי מים במחירים נוחים". היעדים המוזמנים לפי המידע שניתן בקשרי תעופה הם: רודוס, כרתים, אנטליה, בורגס וקורפו, בטומי וצפון איטליה.
וכך, משפחת עזרא מיהרה לסגור חופשה במונטנגרו לאוגוסט הקרוב דרך ישראייר. על השאלה האם אינה מתרשמת מאזהרות ראש הממשלה, ענתה האם, עינב עזרא: "אני מודעת למה שקורה ואני מודעת לאזהרות, מה אני יכולה להגיד? אחרי שנה וחצי שהיינו סגורים בבית ובאזור שלנו אז כן, יצאה הזדמנות שאנחנו יכולים לטוס לטיול של שבוע ימים במונטגרו ולקחנו את זה בשתי ידיים".
4 צפייה בגלריה
אטילה מגלה לילד שלומי עזרא על הבידוד בחזרה מהחופשה
אטילה מגלה לילד שלומי עזרא על הבידוד בחזרה מהחופשה
הרגע שבו אטילה מגלה שלומי על הבידוד בחזרה מהחופשה
(צילום: שמוליק דודפור)
באותה הזדמנות, בנה שלומי גילה בשידור חי על העובדה שלאחר החופשה עליו להישאר בבידוד בבית למשך שבוע. "הם כל כך אוהבים את הבית ואת המסכים שאין הרבה הבדל בין מצב רגיל לבידוד", ענתה עינב בחיוך.
גם בחברת אמדאוס רואים עלייה בביקוש לאנטליה, זאת, ככל הנראה, קשור לעובדה שחג הקורבן, עיד אל אדחא, חל בשבוע הבא מ-19.7 ועד 23.7, מה שגרם לעלייה בביקוש לנופש בטורקיה, בעיקר מצד ישראלים מהמגזר הערבי.

ומה עם המחירים? כרגע זולים עם צפי לעלייה

באשת טורס מציגים מחירים סבירים עבור נופש במדינות היחסית קרובות לכאן ולמהירי החלטה. לדוגמה, חבילה שיוצאת היום לבטומי תעלה 359 דולר לאדם בחדר זוגי בתאריכים 15-18.7. ההחבילה כוללת טיסות, העברות ולינה במלון Welmond ברמת חמישה כוכבים על בסיס לינה וארוחת בוקר.
חבילת שני לילות ברודוס, כולל טיסות, העברות ולינה במלון Diana ברמת ארבעה כוכבים על בסיס לינה וארוחת בוקר, תעלה 299 דולר לאדם בחדר זוגי בתאריכים 16-18.7.
חבילה של ארבעה לילות בבורגס, כולל טיסות, העברות ולינה במלון Platinum ברמת ארבעה כוכבים על בסיס חצי פנסיון, תעלה 469 דולר לאדם בחדר זוגי בתאריכים 18-22.7.
4 צפייה בגלריה
מרקש
מרקש
רואים ביקוש כבר ליעד ה"חדש" - מרוקו
(shtterstock)
על השאלה האם נראה עלייה במחירים לקראת החגים - ענתה סמנכ"ל אשת טורס, כהן עורקבי בחיוב. "כרגע המחירים מאוד אטרקטיביים אבל אני צופה שתהיה עליית מחירים בשל הביקוש הרב".
לפי בדיקה שעשינו אכן נראית עליית מחירים בחגים. לדוגמה, חבילה של ארבעה לילות ברודוס בראש השנה תעלה 529 דולר לאדם בחדר זוגי. חבילה לקורפו תעלה 699 דולר לאדם במלון ברמת ארבעה כוכבים על בסיס חצי פנסיון. טיול מאורגן ליעד החדש - מרוקו, אליה יחלו טיסות ישירות בעוד כשבוע ב-25.7.21, יעלה 1,199 דולר לאדם בהרכב זוגי, עם מדריך טיולים ישראלי ועל בסיס חצי פנסיון וכניסה לאתרים.
בישראייר מצאנו חבילה למרוקו במהלך אוגוסט (תחילת החודש ובאמצע) במחיר 659 דולר לאדם, עם טיסות ולינה במלון "אדם פארק", ברמת חמישה כוכבים ועל בסיס לינה וארוחת בוקר.
אל פאפוס בתאריכים 1-4.8 או ב-8-11.8 מצאנו מחירים החל מ-430 דולר לאדם עבור חבילה הכוללת טיסות, לינה במלון Latchi Family Resort ברמת ארבעה כוכבים על בסיס חצי פנסיון והעברות מהשדה למלון ובחזרה.
אל מונטנגרו, ניתן לטוס בתחילת אוגוסט במחיר החל מ-595 דולר לאדם, הכולל טיסות ולינה במלון הילטון ברמת חמישה כוכבים.