משפחה ישראלית שהגיעה בשבוע שעבר להתארח במלון נובוטל פורט דה ורסאיי (Novotel Porte de Versailles) ברובע ה-15 בפריז טוענת כי נזרקה מהמלון בשל מוצאה. כך דיווח העיתון "לה פריזיאן". אב המשפחה הגיש תלונה במשטרת צרפת, ורשת אקור (Accor), קבוצת מלונאות צרפתית בינלאומית שהמלון בבעלותה, פתחה בחקירה פנימית של המקרה.
(צילום: שמוליק דודפור)

התקרית אירעה ביום רביעי בערב כאשר מחמוד עומרי, אשתו ובתם בת השלוש נכנסו למלון והזמינו חדר לשלושה לילות במחיר של 935 אירו. פקידת הקבלה שטיפלה בהזמנתם סיימה את המשמרת, והפקיד שהחליף אותה התנער מההזמנה.
"הבעת פניו השתנתה כשהוא ראה את הדרכונים הישראליים שלנו", סיפר מחמוד לעיתון הצרפתי. "לפתע הוא הודיע לנו שהחדר יעלה 1,219 אירו ושההזמנה שעשינו אינה תקפה". התייר הישראלי סיפר כי פקיד הקבלה עשה צ'ק אין לכמה לקוחות חדשים שהגיעו בינתיים. "אני הזמנתי שוב דרך אתר בוקינג, במחיר הראשון", אמר עומרי. "על אף שהראיתי לו את ההזמנה, הוא טען שהמלון מלא".
מחמוד עומרי הוסיף וסיפר כי פקיד הקבלה התנהג אל משפחתו בבוז ובגזענות, ואף אמר להם: "ישראל, אתם חושבים שאתם מלכי העולם, לא תקבלו חדר במלון הזה".
עומרי ניסה לפנות לאיש הביטחון של המלון, אך זה צידד בפקיד הקבלה. "בשעה 01:30 העיפו אותנו החוצה עם המזוודות והילדה בת השלוש". השלושה חזרו למלון בשדה התעופה, שבו שהו קודם לכן, וביום שישי הגישו תלונה במשטרה.
2 צפייה בגלריה
 אפליה בפריז
 אפליה בפריז
אפליה בפריז
(צילום: Shutterstock)
2 צפייה בגלריה
מלון נובוטל פורט דה ורסאיי
מלון נובוטל פורט דה ורסאיי
הכניסה למלון נובוטל פורט דה ורסאיי
(צילום: Google Maps)
בעיתון הצרפתי דווח כי קבוצת אקור גבתה גרסה מפקיד הקבלה והציעה למשפחה פיצוי. מהמלון נמסר בתגובה לפניית כלי תקשורת בצרפת כי "לא נותרו חדרים פנויים ומחמוד עומרי ביקש את התעריף הרגיל לסוויטה. חילופי הדברים עלו לטונים גבוהים והפקיד הוא זה שקרא למשטרה". בשיחה עם ynet עומרי הכחיש את הטענות שנמסרו בתגובת המלון, ומסר כי הטונים לא עלו, אלא פקיד הקבלה דיבר אליו באופן תוקפני, ובתגובה הוא זה שהתקשר למשטרה שכלל לא הגיעה למקום. נדגיש כי ככל שידוע עובדי המלון לא הזמינו משטרה לעומרי.
שגריר ישראל בצרפת, יוש זרקא, מסר כי "השירות הקונסולרי שלנו קיבל מידע על התקרית ביום חמישי והעניק המשך סיוע למשפחה בשעתה הקשה ואף דרש מהנהלת המלון הסברים על האירוע. אנו מגנים מכל וכל את התנהגות צוות הקבלה במלון וכל צוות אחר שלקח חלק בפינוי משפחה עם ילדה בת שלוש לרחובות פריז באמצע הלילה רק בגלל היותם ישראלים. אנו מצפים מהנהלת המלון לסייע בחקירת המשטרה בנושא וסומכים על הרשויות הצרפתיות שיבטיחו שעובדים אלו לעולם לא יוכלו שוב להפלות בין אורחי המלון".