חברת התעופה האמריקאית דלתא מצטרפת לג'ט בלו ותאסור על ענידת סיכות דגל פלסטין, זאת לאחר סערה שעוררה תגובה רשמית שלה לציוץ ברשת X (טוויטר לשעבר).
2 צפייה בגלריה
סיכה של דגל פלסטין
סיכה של דגל פלסטין
סיכה של דגל פלסטין
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
תחילתו של הסיפור ביום שלישי האחרון כאשר גולש אמריקני צייץ תמונה של שני דיילים של החברה עונדים סיכת פלסטין וכתב: "מאז 2001 אנחנו חולצים נעליים בכל שדה תעופה בגלל מתקפת טרור שהתרחשה על אדמת ארה"ב. עכשיו דמיינו לעצמכם איך זה לעלות על טיסת דלתא ולגלות בזמן שאתם באוויר עובדים עם תגי חמאס. מה אתם עושים?".
החברה הגיבה לציוץ מחשבון ה-X הרשמי שלה: "אנחנו מבינים אותך לגמרי כי גם אנחנו היינו מבועתים. העובדים שלנו משקפים את התרבות שלנו ואנחנו לא מתייחסים לאירוע בקלות ראש כשהמדיניות שלנו לא מיושמת”.
ציוץ התלונה - והתגובה של דלתא, שבינתיים נמחקה

התגובה זכתה לביקורת ולקריאות חרם על כך שהניסוח מאשר, כביכול, את טענת הגולש כאילו ענידת סיכת פלסטין היא תמיכה בחמאס. ארגון זכויות האדם המוסלמי הגדול בארה"ב, המועצה ליחסים אמריקניים-איסלאמיים (CAIR), ביקרה את החברה על "הציוץ הגזעני האנטי-פלסטיני", ודרשה התנצלות וחינוך טוב יותר של עובדי החברה. "בין אם הפוסט הגזעני הזה בחשבון X של דלתא אושר או שלא היה מורשה", נמסר. "דלתא חייבת להתנצל ולנקוט צעדים כדי לחנך את עובדיה לגבי סוג זה של גזענות אנטי-פלסטינית מסוכנת. קנאות נגד פלסטינים-אמריקאים יצאה מכלל שליטה במקומות עבודה ובבתי ספר והיא חייבת להיפסק".
בחברת התעופה מיהרו למזער נזקים, הדיחו את העובד שצייץ מטעמה ומסרו בהצהרה אמש כי התגובה "שפורסמה בטעות הוסרה כי היא לא תאמה את הערכים שלנו ואת המשימה שלנו לחבר את העולם. חבר הצוות האחראי על הפוסט קיבל ייעוץ ואינו תומך עוד בערוצים החברתיים של דלתא. אנחנו מתנצלים על טעות זו".
בחברה הוסיפו כי התמונות שנכללו בציוץ המקורי תיארו דיילים בטיסות נפרדות בימים שונים וכי אף אחד מהם לא פוטר בגלל ענידת הסיכות מכיוון שעמדו בהנחיות המדים הקיימות של החברה. "אנחנו בקשר עם הדיילים כדי להציע להם תמיכה", מסרו והכריזו כאמור על השינוי במדיניות: "עם זאת, דלתא משנה את מדיניות הסיכות שלה החל מה-15 ביולי. החל מנקודה זאת רק דגלי ארה"ב יורשו להיענד על המדים. בעבר סיכות המייצגות מדינות או לאומים בעולם הותרו. אנחנו נוקטים בצעד זה כדי להבטיח סביבה בטוחה, נוחה ומסבירת פנים לכולם. אנחנו גאים בבסיס העובדים והלקוחות המגוון שלנו ובערך המותג שלנו, שהוא לחבר את העולם ולספק חווית פרימיום".
2 צפייה בגלריה
מטוס של חברת דלתא איירליינס
מטוס של חברת דלתא איירליינס
מטוס של חברת דלתא איירליינס, טסה גם לישראל
(צילום: shutterstock)
בכך מצטרפת דלתא לחברת ג'ט בלו שכבר שינתה את הנהלים שלה בחודש מאי האחרון בעקבות התקרית שבה נוסע יהודי מפלורידה התלונן על סיכת Free Palestine שענדה אחת הדיילות, ובעקבות כך בוטלה טיסתו. המדיניות החדשה אוסרת על אנשי צוות הטיסה של החברה לענוד סיכות פוליטיות. "שינינו את המדיניות האחידה שלנו כדי להבהיר שהמטוס הוא לא המקום הנכון עבור אנשי הצוות לתמוך בעמדות בנושאים מסוימים או נושאים פוליטיים", נמסר אז מטעם החברה.
פול פאוסט, בן 54, נסע מביתו בפורט לודרדייל ללאס וגאס. במהלך הטיסה ראה פאוסט דיילת עונד מספר סיכות - כולל אחת עבור Black Lives Matter ועוד אחת עם הכיתוב Free Palestine. לדבריו, היא הבליטה את הסיכה הפרו-פלסטינית כדי לעורר פרובוקציה. הוא התלונן על כך לדיילת הראשית ולאחר שהמטוס נחת האשימו אותו אנשי הצוות בהפרעה לטיסה והוא כמעט נעצר. סרטון שפרסם ברשתות ובו גולל את הצד שלו בסיפור הוביל להתנצלות ולבסוף, כאמור, לשינוי הנהלים.