אמירייטס, חברת התעופה הלאומית של איחוד האמירויות, אוסרת על העלאת ביפרים ומכשירי קשר למטוסיה, זאת בעקבות מתקפת הביפרים ומכשירי הקשר שבוצעה בחודש שעבר בלבנון נגד מחבלי חיזבאללה ומיוחסת לישראל.
1 צפייה בגלריה
מטוסים של חברת אמירייטס בנמל התעופה בדובאי
מטוסים של חברת אמירייטס בנמל התעופה בדובאי
מטוסים של חברת אמירייטס בנמל התעופה בדובאי
(צילום: shutterstock)
"כל הנוסעים בטיסות לדובאי, מדובאי ודרך דובאי אינם מורשים לשאת בתיקיהם או לשלוח בכבודה שלהם זימוניות (ביפרים) או מכשירי קשר", נכתב בהודעה שפרסמה החברה באתר האינטרנט שלה בסוף השבוע.
החברה אינה טסה לישראל, ואתמול היא האריכה גם את ביטולי הטיסות בקווים ללבנון לפחות עד ה-15 באוקטובר.
בחודש שעבר, יום לאחר פיצוץ מכשירי הקשר, הודיעה קטאר איירווייז על איסור הכנסת ביפרים ומכשירי קשר למטוסיה שממריאים מביירות.
כשבוע לאחר המתקפה סוכנות הידיעות רויטרס ציטטה גורם בכיר בחיזבאללה שאמר כי 1,500 מחבלי חיזבאללה יצאו מכשירות עקב מתקפת "פיצוצי הביפרים", לאחר שרבים מהם התעוורו או איבדו את אחת מידיהם בפיצוצים.
(צילום: ירון ברנר)

רשימת ההרוגים שפרסם חיזבאללה לאחר פיצוצי הביפרים וכן מכשירי הקשר יום לאחר מכן הייתה מגוונת מאוד, וכללה 37 הרוגים המגיעים מאזורים שונים בלבנון, מאזור אל-בקאע (בקעת הלבנון); דרך רובע הדאחייה של ביירות המזוהה עם ארגון הטרור; ממוקדים רבים בדרום המדינה; ועד אזור עכאר שבצפון לבנון. לפי דיווחים שונים בלבנון, כ-3,000 בני אדם נפצעו מפיצוצי הביפרים.