מתכננים חופשה בסיני? העומסים הכבדים שצפויים על מעבר טאבה
(צילום: משי בן עמי)

ישראל ומצרים סיכמו אתמול (יום ד') על קו טיסות חדש מנתב"ג לשארם א-שייח כבר בחול המועד פסח. לא נגזים אם נאמר שמדובר במהלך שיירשם בדפי ההיסטוריה של ענף התיירות הישראלי. העיר שארם א-שייח היא אחד מיעדי הנופש הפופולריים בעולם, גדושה בריזורטים מפנקים ברמה של ארבעה וחמישה כוכבים, והכל במחירים נמוכים מאוד.
פתיחת השמיים ליעד המצרי צפויה לכבוש את הישראלים וחברות התיירות יודעות את זה. זמן קצר לאחר פרסום החדשות אתמול מיהרה חברת ארקיע להודיע כי היא מתכננת להפעיל 14 טיסות שבועיות לשארם א-שייח. חברת ישראייר מצדה הודיעה כי תפעיל 15 טיסות בשבוע לשארם א-שייח.
מחירי הטיסות נעים סביב 800 שקל לכרטיס הלוך-ושוב, בעוד שמחירי חבילות הנופש (טיסה + מלון) ינועו בטווח של בין 800 ל-1,800 שקל לאדם, תלוי במספר הלילות (ברוב המקרים שלושה או ארבעה) וברמה של המלון. רבים מהריזורטים בעיר הנופש המצרית פועלים בשיטת הכל-כלול.
חברת אשת טורס, שתפעיל שלוש טיסות ישירות בשבוע החל מיום העצמאות ותשווק בשארם א-שייח עשרות מלונות וריזורטים, הפכה הבוקר (יום ה') לחברה הראשונה שהחלה למכור בפועל חבילות ליעד. "הביקושים לסיני תמיד היו גבוהים, אך קהלים רבים נמנעו מהם בשל הנסיעה, וכעת סיני הופכת לנגישה לכולם", אמרה סמנכ"לית השיווק שירלי כהן עורקבי. "סיני תהפוך לאלטרנטיבה לא רק ליעדי חו"ל, אלא גם לאילת". טווח המחירים באשת טורס לפסח לחבילה שכוללת טיסות ושלושה לילות במלון חמישה כוכבים על בסיס הכל כלול מתחיל מ-1.293 שקל לאדם בהרכב של זוג ושני ילדים.
4 צפייה בגלריה
ריזורט בשארם א-שייח, מצרים
ריזורט בשארם א-שייח, מצרים
ריזורט בשארם א-שייח, מצרים
(צילום: shutterstock)
מדובר אם כן במחירים ברמה אחרת לגמרי יחסית למחירי המלונות באילת וייתכן שהקו החדש ייאלץ את המלונאים של עיר הנופש הגדולה בישראל, והיקרה עד כאב, לחשב מסלול מחדש, ואולי אף להוריד מחירים באופן משמעותי. גם מועדוני הצלילה והמסעדות באילת יעקבו מקרוב אחר המתחרה החדשה ואם יהיה צורך יצטרכו להתאים את המחירים לעידן החדש.
כל זה קורה לאחר שאיחוד האמירויות כבשה בשנים האחרונות את התייר הישראלי, וזמן קצר לאחר התחממות ביחסים עם טורקיה, מה שהוביל למבול של הזמנות לנופשונים בפסח באנטליה, יעד מפנק וזול מאוד בעצמו.
מיכאל שיחור, מומחה תיירות בינלאומי ומנהל אתר שיחור, אמר בשיחה עם ynet: "פתיחת הקו לשארם א-שייח עומדת לחולל מהפכה של ממש בשני מישורים: ראשית, התייר הישראלי עומד להיות מחוזר השנה, כפי שלא היה ב-15 וב-20 השנים האחרונות. הדי המלחמה באוקראינה פגעו אנושות בטורקיה, ביוון ובקפריסין ששליש מהתיירות שלהן מגיעים מרוסיה ומאוקראינה. כעת, לאחר סגרי הקורונה והמלחמה, הם משוועים לתיירים, בעוד שלתייר הישראלי נפתחו שתי חלופות חדשות – דובאי ושארם. כדי לשרוד, המלונות באילת ייאלצו להוריד מחירים בצורה דרסטית. יותר משזו בשורה לתייר הישראלי, זו קריאת השכמה חזקה מאוד לאילת ולתיירות הפנים בכלל שתחווה את גלי ההדף".
4 צפייה בגלריה
מפרץ שארם אל-מאיה בשארם א-שייח
מפרץ שארם אל-מאיה בשארם א-שייח
מפרץ שארם אל-מאיה בשארם א-שייח
(צילום: shutterstock)
4 צפייה בגלריה
צולל בראס מוחמד
צולל בראס מוחמד
צולל בראס מוחמד
(צילום: shutterstock)
4 צפייה בגלריה
אילת
אילת
אילת, יקרה הרבה יותר
(צילום: shutterstock)
נציין כי ישראלים יכולים כמובן להגיע לשארם א-שייח עוד לפני פתיחת הקו החדש, אך המעבר היבשתי המוגבל למצרים מרתיע רבים מהם מלעשות זאת, עקב התורים והעומס הרב ששורר שם, בעיקר בתקופות החגים.
חובבי צלילה רבים צפויים לנהור כעת לאתרים המפורסמים בראס מוחמד, ביולנדה ריף ובג'קסון ריף. צריך רק לקוות, כמובן, שהיחסים הטובים בין ירושלים לקהיר יימשכו ולא יהיו פיגועים או אירועי ביטחון לא נעימים אחרים.