אם חיפשתם חופשה משפחתית באתרי המלונות ומקומות הלינה בארץ עבור החודשיים הקרובים ונתקלתם בהודעה: "לא ניתן להזמין את מספר הלילות שהזנתם", אתם לא לבד. יותר ויותר בתי מלון הוסיפו לעצמם סעיף חדש והוא הזמנה של מינימום שלושה או ארבעה לילות (תלוי אם ביולי או באוגוסט). אך הסעיף החדש והמרגיז לא מסתיים כאן. מה קורה כשחלילה תצטרכו לבטל את החופשה? אז תגלו שדמי הביטול השתנו לחלוטין, בעיקר אחרי השנתיים האחרונות שאז הם נעשו גמישים מאוד בגלל הקורונה.
כל זה אגב, מגיע אחרי שכבר אמרנו נואש על המחירים הגבוהים (מאוד) שאותם מקומות מציעים ליולי-אוגוסט. זאת בהנחה שוויתרתם על התענוג לעמוד בתורי נתב"ג ושאר שדות התעופה בקיץ הזה ונאלצתם לבחור ביוקר החופשה הישראלי.
נתחיל עם מלון אגמים באילת השייך לרשת ישרוטל. שם ידרשו מכם הזמנה של ארבעה לילות ומעלה לאמצע השבוע באוגוסט הקרוב, או מינימום שלושה לילות בסופ"ש. מחיר החופשה עבור שני מבוגרים ושני ילדים בחדר עומד על 12,000 שקלים על בסיס לינה וארוחת בוקר. אם תרצו להוסיף ארוחת ערב אז מחיר החבילה על בסיס חצי פנסיון יגיע כבר ל-14,060 שקלים.
ואם תצטרכו לבטל את החופשה ותודיעו על כך שלושה שבועות מראש, מה שמתברר כלא מספיק זמן מראש, לפי מדיניות המלון, אז תצטרכו לשלם 25 אחוז מדמי ההזמנה. כלומר בין 3,000 שקלים ל-3,515 שקלים - על חופשה שלא מימשתם.
במלון אילתי אחר - יו קורל ביץ' קלאב של רשת פתאל, מדיניות ההזמנה לחודשים יולי-אוגוסט היא זהה: מיום ראשון עד חמישי או מחמישי עד ראשון, לא ניתן להזמין לפחות זמן, כאשר העלות היא החל מ-17,404 שקלים על בסיס הכול כלול.
כאן דמי הביטול הם עד שבוע מראש ללא עלות אבל, וזה אבל משמעותי - אם תבטלו במשך השבוע שלפני החופשה תיאלצו להיפרד מהסכום כולו - מאה אחוז דמי ביטול.
תופעה זו לא עולה רק בחיפוש אחר מלונות של הרשתות הגדולות באילת או בתל אביב, אלא גם במלונות קטנים יותר בצפון הארץ.
כך למשל, במלון סטאי כנרת של קבוצת נקש מצד אחד לא תידרשו למינימום לילות ביולי-אוגוסט אך המחירים מגיעים לכ-4,500 אלף שקלים ללילה אחד, על בסיס לינה וארוחת בוקר בלבד בחדר הבסיסי ביותר במלון. חצי פנסיון יעלה מעל 5,000 שקלים ללילה עבור משפחה של ארבע נפשות.
עם זאת, כאן תוכלו להזמין מינימום שני לילות בסופ"ש ובאמצע שבוע ודמי הביטול הרבה יותר שפויים: החזר מלא עד שבוע לפני ההזמנה וביטול שבוע לפני יעלה 25 אחוז מסך ההזמנה.
גם במלון גליליון דורשים מינימום ארבעה לילות באמצע שבוע באוגוסט או שלושה לילות בסופ"ש. 7,155 שקלים זה הסכום עבור שלושה לילות לחדר של שני מבוגרים ושני ילדים על בסיס לינה וארוחת בוקר או 9,435 שקלים עם ארוחות ערב (240 שקלים עולה ארוחת ערב אחת למבוגר ו-140 שקלים לילד).
ועכשיו לדמי הביטול המחמירים ביותר שמצאנו - מרגע ביצוע ההזמנה ועד 21 יום לפני החופשה שנקבעה תשלמו 100 שקלים על חדר אם תצטרכו לבטל. ומה קורה בתוך 21 הימים עד למועד ההגעה? דמי ביטול מלאים. כלומר תשלמו בין 7,155 שקלים ועד 9,435 שקלים אם תבטלו שלושה שבועות ומטה.
במלון המחודש כפר גלעדי דורשים גם מינימום שלושה לילות בסופי השבוע של אוגוסט, כאשר גם כאן מצאנו תנאי ביטול מחמירים: החל משלושה שבועות לפני מועד ההזמנה - 50 אחוז דמי ביטול ואם תבטלו שבועיים מראש תשלמו את מלוא ההזמנה.
במלון דן תל אביב תיפרדו מ-2,667 שקלים ללילה אחד במהלך סוף שבוע באוגוסט, עבור חדר משפחתי על בסיס לינה וארוחת בוקר. את דמי הביטול היה מאוד קשה להשיג, שכן אין על כך מידע באתר וכדי להגיע לנציג טלפוני היה נדרש להמתין תשע דקות בטלפון. ולבסוף הצלחנו, ואלו דמי הביטול: עד שבוע לפני ההגעה ניתן לבטל את ההזמנה ללא עלות ובתוך השבוע עלות הביטול תעלה את מחיר הלילה הראשון.
במלון פסטורל כפר בלום לא היה ניתן לברר את דמי הביטול. זאת לאחר המתנה של כשבע דקות במוקד הטלפוני שהובילה לבסוף לקבלת המלון, שם לא ידעו לענות על שאלת הביטולים. עם זאת, מלון זה ניצח ברמת המחירים - 7,553 שקלים לשלושה לילות בסופ"ש באוגוסט עבור חדר לשני מבוגרים ושני ילדים, על בסיס לינה וארוחת בוקר. חצי פנסיון יעלה 9,263 שקלים לאותה תקופה.
נציין כי בכל הדוגמאות הנ"ל, אם סיבת ביטול ההזמנה היא קורונה, דמי הביטול יבוטלו כנגד הצגת מסמכים רפואיים מתאימים.
לסיום, כדאי ואף חשוב מאוד לברר את הכוכביות האלו בזמן שאתם מזמינים חופשה לקיץ הקרוב בתוך גבולות ישראל. אחרי שנתיים שבהן המלונות היו מאוד גמישים עם האורחים בנוגע לדמי הביטול, נראה שכעת הם "מפצים" על כך עם הליכה לעבר מדיניות מחמירה.
שכן, ברור לכל הצדדים שלמצוא לקוחות חדשים בתוך שלושה שבועות ואף שבוע, בתקופה הכי מבוקשת בשנה - זה הרבה יותר סביר מאשר לשלם את סכום מלא. כשכגם כך מדובר בסכומים יקרים מאוד עבור אותו אורח, שככל הנראה נקלע למצב שבו לא יוכל להופיע לחופשה שהזמין ובכל זאת ייאלץ לשלם עליה.
ואם עניין המחירים היקרים ודמי הביטול הגבוהים לא מספיק, זכרו שזה לא מסתיים שם ומומלץ לברר מראש מהו המספר המינימלי של לילות להזמנה. אגב, את ההזמנה אומנם מנהלי המלונות מעודדים לעשות באתרי המלונות שלהם, אך על מנת לדעת מהי מדיניות הביטול, תצטרכו להתקשר למוקד ההזמנות. שם - אם יענו לכם בכלל, תיאלצו להמתין זמן רב וגם אז לא בטוח שתקבלו תשובה במקום.