2 צפייה בגלריה
נתב"ג
נתב"ג
נתב"ג
(צילום: shutterstock)
מה הדרך הכי זולה והכי מהירה להגיע לנתב"ג? מנתחי הנתונים של אפליקציית מוביט (Moovit), להזמנת נסיעות ותכנון מסלולים בתחבורה ציבורית, ערכו בדיקה השוואתית של הגעה לנתב"ג מארבע נקודות שונות, באמצעי תחבורה שונים, והגיעו למסקנות מובהקות שכדאי להכיר, במיוחד לפני חופשת הפסח.
"חשבתם שהכי טוב והכי נוח לנסוע עם הרכב לנמל? תחשבו שנית", נמסר ממוביט. "החנייה היקרה בחניון בשדה, והמתנה לשאטלים, הופכת את אופציית הרכב הפרטי לפחות אטרקטיבית וזה עוד לפני שהכנסנו את העובדה של מי רוצה לנהוג אחרי טיסה מייגעת".
במוביט דירגו את ארבע אפשרויות ההגעה לנתב"ג מהאפשרות הזולה ביותר ליקרה ביותר:
1. אוטובוס/רכבת קלה + רכבת. 2. מונית + רכבת. 3. מונית. 4. רכב פרטי.
בנוסף, דירגו את ארבע אפשרויות ההגעה לנתב"ג מהאפשרות המהירה ביותר לאיטית ביותר:
1. מונית. 2. רכב פרטי. 3. מונית + רכבת. 4. אוטובוס/ רכבת קלה + רכבת.
לסיכום, במונית תגיעו הכי מהר, אבל תשלמו כמעט הכי הרבה. שילוב של אוטובוס ורכבת יהיה הכי זול, אך גם הכי איטי. בטבלאות הבאות ניתן לראות ניתוח של זמני ההגעה והעלויות מנקודות שונות ברחבי הארץ.



פסח בנתב"ג: קרוב ל-100 אלף נוסעים ביממה בימי השיא

בפסח הקרוב צפויים לעבור בנמל התעופה בן גוריון מעל 2.2 מיליון נוסעים, גידול של 18% לעומת שנת השיא 2019. בראש חמשת היעדים המבוקשים ביותר בחג ניצבת טורקיה, אם כי מומחי תיירות מאמינים כי הסיבה לכך הינה לאו דווקא שהישראלים רוצים לנפוש בה, אלא שהיא מהווה יעד נוח לטיסות המשך כמעט לכל מקום על הגלובוס. אחריה ניצבים יוון, ארה"ב, איחוד האמירויות ואיטליה.
החברות המובילות בטיסות בחג יהיו שלוש החברות הישראליות: אל על, ישראייר וארקיע, לצד טורקיש איירליינס ושתי חברות הלואו-קוסט הפופולריות ריינאייר, ו-וויז אייר.
ברשות שדות התעופה מעריכים כי במהלך החודש הקרוב יהיו ממוצעים גבוהים של נוסעים כמעט בכל יום, כאשר בימי העומס הכבדים יעברו בשדה כמעט 100 אלף טסים. הימים הכי עמוסים באפריל בנתב"ג יהיו יום ראשון, 9 באפריל, שבו יעברו מעל ל-89 אלף נוסעים. למחרת יעברו בשדה כ-90 אלף נוסעים וביום חמישי, 13 באפריל, יעברו בשדה 97,400 נוסעים.
2 צפייה בגלריה
נתב"ג
נתב"ג
נתב"ג
(צילום: shutterstock)
במסגרת ההיערכות לחג הוקמה "סיירת משפחות", אשר תסייע למשפחות עם ילדים בעת ההמתנה בתור ובבידוק הביטחוני. באולם בידוק כבודת יד הופעלו ארבע עמדות טכנולוגיות חדשות בנוסף על 24 העמדות הקיימות, אשר יקצרו את זמן השהייה במתחם. נוסעים עם כבודת יד בלבד אשר ביצעו רישום לטיסה (צ'ק-אין) מראש, יעברו במסלול בידוק מהיר. מדובר בנוסעי כל חברות התעופה המאפשרות צ'ק-אין מוקדם.
הנהלת השדה השיקה לאחרונה פיילוט "נתב"ג דיגיטלי", הכולל עמדות שירות עצמי חדשות ("טאץ' אנד פליי") עם הדפסה עצמית של תג המזוודה הכולל ברקוד, ושליחה מהירה של המזוודה ישירות לבטן המטוס ללא צורך ברישום בדלפק. העמדות יוצבו בשערים B ,A ו-G, וחברות התעופה המשתתפות בפיילוט הן טורקיש אייר, יונייטד איירליינס, לופטהנזה, אוסטריאן איירליינס, סוויס, אייר קנדה וקתאי פסיפיק.
רש"ת ממליצה לציבור הנוסעים להגיע שלוש שעות לפני הטיסה, לעשות צ'ק-אין מהבית, להצמיד למזוודה תג עם שם וטלפון, ולהשאיר גם פתק עם פרטים בתוך המזוודה. לא רצוי לשלוח בכבודה פריטים חיוניים כגון תרופות, מחשב נייד וכד', אלא לקחת אותם איתכם בכבודת היד. וכמובן, גם בשיא העומס להתאזר בסבלנות, בסוף כולם יגיעו לטיסה.