רבים רוצים לנוח בהפוגה קצרה בחו"ל ומעדיפים יעד קרוב יחסית. בעוד חופשה בטורקיה ירדה מהפרק בטווח הנראה לעין וגם היצע הטיסות הזולות השנה הוא דל, לאור ביטול קווים של חברות הלואו-קוסט, הרי שהפתרון האידיאלי הוא האיים של יוון.
2 צפייה בגלריה
המים הצלולים של Porto Timoni beach, קורפו
המים הצלולים של Porto Timoni beach, קורפו
המים הצלולים של Porto Timoni beach, קורפו
(צילום: shutterstock)
בהתאם לכך, הביקוש השנה לנופש בקיץ ביוון הוא גבוה מתמיד, אבל המחירים, כך מסתבר, בשמיים. הסיבה: יש מספר מצומצם של חברות תיירות שמציעות דילים הכוללים טיסה ומלון. על פי רוב, כל חברה מציעה חופשה באיים אחרים ולא מתחרה בחברתה. כך, היעדר בתחרות בין חברות התיירות הביא לכך שהחופשות ביוון התייקרו השנה ב-15% עד 30% לעומת קיץ 2023.
חברת אשת טורס, למשל, משווקת חבילות נופש עם טיסה ישירה לאיים הבאים ביוון: פלופונס, חלקידיקי, סנטוריני וקורפו.
סיטונאית התיירות קשרי תעופה מציעה מגוון דילים הכוללים טיסות ישירות, לינה והעברות לאיים אחרים לגמרי: לסבוס, קפלוניה וסיטיה. ואילו סיטונאית התיירות קווי חופשה מפעילה טיסות יומיות באמצעות חברת התעופה היוונית Bluebird Airways ל-4 איים מרכזיים: כרתים, רודוס, מיקונוס והאחרון קוס, שהפך השנה לאבן שואבת לחופשה משפחתית בקרב הישראלים, בזכות מלונות הכול כלול, פארקי המים השלובים בהם ורמות המחיר האטרקטיביות אל מול איים מקבילים ביוון.
חברת ארקיע משווקת דילים בחודשים יולי ואוגוסט לאיים הבאים ביוון: קוס, רודוס, כרתים, לפקדה, קרפתוס, קורפו ומיקונוס.
חברת ישראייר מוציאה טיסות ישירות ליעדים הבאים: רודוס, קורפו, חאניה (כרתים), סלוניקי וקורפו.
חברות התעופה הישראליות סאן דור, ארקיע וישראייר תיגברו את מספר הטיסות והיעדים לעונה הקרובה, ובנוסף אליהן גם סיטונאי התיירות מפעילים טיסות שכר בלעדיות למספר יעדים.
לקראת העונה הקרובה והמבוקשת משווקים סוכני הנסיעות וסיטונאי התיירות חבילות נופש במחירים גבוהים למדי ליעדים חדשים ונחשקים, וכמו תמיד חשוב להשוות בין מספר אפשרויות לפני שרוכשים חבילת נופש.
אתר טיסות סודיות: "לא לכל היעדים יש היצע חבילות נופש תחרותי. ישנם יעדים אשר מוצעים בלעדית על ידי חברות התיירות ואין לצרכן אפשרות להשוות בין ספקים שונים או לרכוש מלון וטיסה בנפרד – מה שלעיתים יכול להוזיל מאוד את החופשה"

2 צפייה בגלריה
חוף Port Katsiki, לפקדה
חוף Port Katsiki, לפקדה
חוף Port Katsiki, לפקדה
(צילום: shutterstock)
יניב לניס, מייסד אתר טיסות סודיות, אומר כי "השנה יש מבחר גדול של יעדי נופש ביוון אשר מוצעים לצרכן הישראל, אך לא לכל היעדים יש היצע חבילות נופש תחרותי. ישנם יעדים אשר מוצעים בלעדית על ידי חברות התיירות ואין לצרכן אפשרות להשוות בין ספקים שונים או לרכוש מלון וטיסה בנפרד – מה שלעיתים יכול להוזיל מאוד את החופשה".
לניס מוסיף כי "רבים רוצים לצאת להתאווררות אך להישאר קרובים לישראל. ההזמנות נעשות בעיקר למקומות שיש בהם אטרקציות המתאימות לכל המשפחה". לדבריו, האפשרות להוזיל את החופשה היא לנסות ולמצוא מבצעים של הרגע האחרון: "חברות התיירות לקחו על עצמן התחייבות מול חברות התעופה למלא את המטוסים בלקוחותיהן, וכאשר חברות התיירות 'נתקעות' עם מלאי כרטיסים שלא נמכרו, ניתן למצוא אותם במחירים מאוד אטרקטיביים באתר טיסות סודיות ואפליקציות של הרגע האחרון".
לדברי שירלי כהן עורקבי, סמנכ"לית אשת טורס, "היעדרותה של טורקיה ממפת היעדים השנה הביאה למצב שבו מספר היעדים הנגיש לישראלים בטיסות ישירות ליוון הוא מהגבוהים אי פעם. יוון היא היעד הכי מבוקש לעונת הקיץ. לצד כרתים, רודוס, קורפו וסנטוריני המוכרים יותר, הישראלים רוצים לגלות יעדים מסקרנים ופחות מוכרים כמו פלופונס, חלקידיקי ועוד".
מבדיקה שעשינו אתמול במנוע החיפוש של אתר טיסות סודיות, מצאנו שניתן בהחלט למצוא טיסות גם במחירים הוגנים מאוד למי שמעוניין לרכוש טיסה ומלון בנפרד ולא להתחייב לדיל תפור מראש. ההמלצה שלנו היא גם לערוך השוואה בין יעדים שונים – שכן ישנם יעדים משמעותית זולים יותר מאחרים בעלויות הטיסה והשהייה.