(צילום: נדב אבס, חגי דקל)

תיירים מחוסנים לקורונה שיגיעו לתאילנד החל מ-1 במאי לא יצטרכו לעבור בדיקות או לשהות בבידוד. ראש ממשלת תאילנד, פריות צ'אן-אוצ'ה, הסביר את המהלך כשאמר כי "מדינות רבות הקלו במגבלות. אנחנו מדינה שנשענת על תעשיית התיירות, במיוחד בזמנים האלה, וזה יעזור לנו לקדם את הכלכלה".
ההקלות החדשות ביעד התיירותי הפופולרי לא תקפות למבקרים שלא התחסנו. במסגרת החוקים החדשים שעליהם הודיע המרכז לניהול המגפה, מבקרים לא מחוסנים שיגיעו לתאילנד יצטרכו להציג בדיקת PCR שלילית שבוצעה לא יותר מ-72 שעות לפני ההגעה.
כל המבקרים יצטרכו להמשיך ולהירשם במערכת אינטרנטית בשם Thailand Pass ולהציג ביטוח בריאות שמכסה הוצאות רפואיות בסכום של לפחות 10,000 דולר או סעיף כללי של טיפול בקורונה.
2 צפייה בגלריה
תייר מצלם בתאילנד
תייר מצלם בתאילנד
בנגקוק מחכה לתיירים
(צילום: Shutterstock)
מדובר בשינוי משמעותי עבור מי שרוצה לנפוש בתאילנד. במסגרת המדיניות הנוכחית גם תיירים מחוסנים נדרשים לבצע בדיקת PCR עם נחיתתם במדינה, ולשהות במלון שאושר על ידי הממשלה במשך לילה אחד עד להגעת התוצאות. ביום החמישי לשהותם הם נדרשים לבצע בדיקת אנטיגן עצמית.
ביום שישי הודיע משרד הבריאות התאילנדי על 21,808 מקרי קורונה חדשים ו-128 מקרי מוות כתוצאה מהמחלה. מספר הנדבקים מבוסס על בדיקות PCR בלבד ואינו כולל 20,635 בני אדם שנמצאו חיוביים בבדיקת אנטיגן. בסך הכול מתו בתאילנד מתחילת המגפה 27,520 בני אדם ויותר מארבע מיליון בני אדם נדבקו בנגיף.
2 צפייה בגלריה
לראשונה מאז משבר הקורונה: אל על חוזרת לפוקט
לראשונה מאז משבר הקורונה: אל על חוזרת לפוקט
פוקט, תאילנד
(shutterstock)

ומה קורה בישראל? חובת הבדיקות בנתב"ג טרם בוטלה

החל מאתמול בשעה 20:00 בערב בוטלה חובת עטיית המסכות בחללים סגורים. במשרד הבריאות הדגישו כי עדיין יש לעטות מסכות במקומות בעלי פוטנציאל הדבקה גבוה - בתי חולים, מרפאות וקופות חולים, ארגונים המעניקים שירותי רפואת חירום, מוסדות "מגן אבות ואימהות" כבתי אבות ומוסדות גריאטריים וטיסות בינלאומיות. בנוסף, גם אדם הנמצא בדרכו למקום הבידוד נדרש עדיין לעטות מסכה. ‏במשרד הבריאות המליצו לאוכלוסיות בסיכון להמשיך ולעטות מסכה בחללים סגורים.
שתי ההגבלות האחרונות שנותרו הן חובת הבדיקות בנחיתה ארצה בנתב"ג ובמעברי הגבול, וחובת הבידוד לכלל המאומתים שנדבקו ובהם גם מחוסנים. באשר למגבלה הראשונה, כפי שפורסם ב-ynet וב"ידיעות אחרונות", גוברים הקולות במערכת הבריאות שקוראים למשרד הבריאות לבטל את החובה, שכן ישראל היא אחת המדינות הבודדות בעולם שכל מי שנכנס בשעריה מחויב בבדיקה. שיעור המאומתים שנמצאים חיוביים עומד על כאחוז בלבד, והעלות יכולה להגיע למאות שקלים למשפחה.
במשרד הבריאות מכירים את הקולות הללו וצפויים לקיים דיונים בנושא. כמו בעניין המסכות, הלחץ הציבורי והעובדה כי מיום ליום הבדיקות הללו הופכות לפחות ופחות נחוצות – כל אלו עשויים להאיץ את תהליך הפירוק של מתחם הבדיקות בנתב"ג.
באשר לביטול חובת הבידוד, זו למעשה צפויה להיות ההחלטה הדרמטית והמשמעותית ביותר במעבר ל"שפעתיזציה" של נגיף הקורונה: במילים אחרות - היעדר אבחנה בין הקורונה למחלות זיהומיות אחרות בכל הנוגע לבידוד, יהווה את החותמת הרשמית לכך שהאירוע, כפי שאנו מכירים אותו, משתנה באופן משמעותי. משרד הבריאות עוד לא שם, אבל גם במקרה הזה לחץ ציבורי והיעדר לגיטימציה לאותה אבחנה – יאיצו את התהליכים הללו.