1 צפייה בגלריה
מטוס של חברת וולינג איירליינס
מטוס של חברת וולינג איירליינס
מטוס של חברת וולינג איירליינס
(צילום: shutterstock)
חברת הלואו-קוסט הספרדית וולינג איירליינס הודיעה כי בכוונתה להתחיל למכור עד סוף שנת 2022 כרטיסי טיסה במטאברס. יקום המציאות המדומה הוא אמנם וירטואלי לחלוטין, אבל כרטיסי הטיסה שיימכרו בו יהיו אמיתיים.
המהלך של וולינג מתבצע כחודש לאחר שחברת התעופה הספרדית אייר אירופה (Air Europa) הודיעה על שיתוף פעולה עם חברת הבלוקצ'יין TravelX וביחד שתי החברות החלו לשווק כרטיסי טיסה בטכנולוגיית NFT. אפשר להתווכח אם מדובר בגימיקים או לא, אך נראה כי יש מגמה בקרב חברות תעופה לקחת חלק בחדשנות הטכנולוגית ולשדר לנוסעים ולעולם שהן טרנדיות ועכשוויות.
וולינג איירליינס מתכוונת להשתמש ביתרונות של המטאברס כדי לאפשר לגולשים ולרוכשים הפוטנציאלים לראות במציאות מדומה איך תיראה הנסיעה שלהם ולהציג מידע על אודות טביעת הרגל הפחמנית של הטיסה. המהלך נעשה בשיתוף פעולה עם חברת Next Earth, הפלטפורמה השלישית בגודלה במטאברס, שפעילים בה כ-230 אלף משתמשים.
מה זה metaverse
אייר בלטיק (airBaltic), חברת התעופה הלאומית של לטביה הייתה חברת התעופה הראשונה שהציעה לקנות כרטיסים באמצעות מטבעות קריפטו. החברה, שבסיסה נמצא בריגה, השיקה מוקדם יותר יצירות NFT - שהן לא כרטיסי טיסה, לכל המעוניין.
גם חברת התעופה האוסטלית קוואנטס (QANTAS) עשתה מהלך דומה. החידוש של אייר אירופה בחודש שעבר היה בכך שזו הייתה הפעם הראשונה שמכרו כרטיסי טיסה בשיטת הטכנולוגיה NFT.