3 צפייה בגלריה
שדה נמל תעופה רמון
שדה נמל תעופה רמון
התיירים חוזרים לשדה רמון
(צילום: shutterstock)
שדה התעופה רמון נועד, בנוסף לטיסות הפנים, לקלוט ולהפעיל טיסות בינלאומיות עם תיירים שעושים את דרכם לאילת ובכך להקל קצת מהעומס בנתב"ג. השדה נפתח בינואר 2019 ועד מגיפת הקורונה עברו בו כחצי מיליון תיירים שהגיעו לרוב בטיסות מאירופה, אך עם פרוץ המגפה הפעילות הצמטצמה באופן משמעותי עד כדי עצירה מוחלטת. כעת, עם ביטול הגבלות הטיסות ופתיחת השמיים והגבולות מחדש, נערכים בשדה לחידוש הפעילות הבינלאומית.
רשות שדות התעופה הודיעה היום (ג') כי לקראת חופשת הפסח צפויות לנחות בשדה חמש טיסות נוסעים מפריז. הטיסות ינחתו לפני החג הראשון וימריאו בחזרה במוצאי החג השני. בנוסף לטיסות הבינלאומיות הללו תירשם בשדה תנועת מטוסים ערה במיוחד בטיסות פנים ארציות בפסח השנה.
הטיסה הבינלאומית הראשונה מתוכננת לנחות ב-14 באפריל. מדובר בטיסה של חברת נאוס (Neos) מפריז עם 180 תיירים. בהמשך היום תנחת טיסה נוספת. בסך הכל בשבועות של פסח צפויים לנחות בשדה הדרומי עוד שלוש טיסות של חברות תעופה זרות בטיסות בינלאומיות עם תיירים שמגיעים כדי לנפוש באילת ובסביבתה.
לפי רשות שדות התעופה, בנמל נערכים לקליטת הנוסעים ובין השאר, על פי הנחיות משרד הבריאות, הם יעברו בדיקות PCR בשטח הנמל לאחר נחיתתם.
3 צפייה בגלריה
שדה התעופה רמון
שדה התעופה רמון
מחכים לתיירים בשדה התעופה רמון
(צילום: shutterstock)
ובינתיים בנתב"ג, עומסים כבדים. הבוקר
(צילום: משי בן עמי, נויל האריס)

ראש העיר אילת דורש: לאפשר לחברות זרות לטוס לעיר

בתוך כך, ראש עיריית אילת אלי לנקרי שיגר הבוקר מכתב לשרת התחבורה מרב מיכאלי על רקע הפתיחה הצפויה של קו התעופה הישיר לשארם א-שייח. "אינני מלין על התחרות שזה מייצר לעיר אילת", כתב, "אולם כפי שאפשרתם לחברות ארקיע וישראייר לפעול בקו החדש, אני דורש כי תאפשרו לחברות זרות המעוניינות בכך לפעול בקו אילת-תל אביב.
"אילת חייבת לקבל תנאים הוגנים מהמדינה על מנת שתוכל להתמודד עם התחרות הגדולה המתפתחת לה. הדבר יעודד חברות זרות להפעיל טיסות מחו"ל לשדה התעופה רמון, שללא טיסות אלו עלול להפוך לפיל לבן, אחרי שהושקעו בו שני מיליארד שקל, ובכך תאפשר תחרות הוגנת קצת יותר".
3 צפייה בגלריה
אילת
אילת
אילת, מתחילה להיערך לתחרות עם שארם א-שייח
(צילום: shutterstock)
במכתבו לשרה שב וציין ראש העירייה את טענתו ל"פגיעה הקשה בתושבי אילת בעקבות סגירת שדה דב שהיה עורק החיים הראשי של העיר, ובחודשים האחרונים גם בעקבות הרעה בשירותי חברות התעופה הפנים ארציות".
גורם בכיר במשרד התחבורה אמר בתגובה בשיחה עם ynet כי "יש מעט מאוד מדינות בעולם שמאפשרות לחברות זרות להפעיל טיסות פנימיות, ולאחר שמצאו לכך סיבות טובות - אנחנו לא סבורים שישנן נסיבות כאלו בישראל. הבעיה באילת איננה בעיית ההגעה בטיסה שנובעת מהחברות המקומיות. ראש עיריית אילת צודק בזה שסגירת שדה דב פגעה בתנועה, אבל בגלל שההמראה לא נוחה כפי שהייתה בעבר, משדה דב למשל, אז הקהל מצביע ברגליו, לא בגלל השירות שהוא מקבל מחברות התעופה המקומיות.
"לנקרי מניח שפתיחת הקו יוביל להוזלת הטיסות, אני חולק עליו מהבחינה המקצועית. בעלות הכוללת של מחיר החופשה באילת, עלות הטיסה היא זניחה יחסית לעלות הלינה. כאשר מתכננים חופשה באילת לוקחים בחשבון את כל הפרמטרים ולא רק את מחיר הטיסה. אנחנו לא חושבים שפתיחת התחרות תוביל להוזלת מחירי הטיסות לאילת, הבעיה היא יותר עמוקה מזה, דוגמת עלות החופשה הכוללת. בלי קשר, אנחנו עובדים במרץ על קידום תוכנית אב לתשתיות שדות תעופה אחרים בארץ, כמו גם על הנגשת שדה רמון לעיר ופתרונות תחבורתיים אחרים".