עשרות משפחות של מפונים, בעיקר מהצפון, ששוהות במלון אל הים בנתניה מתלוננות כי לא ניתנות להן שלוש ארוחות כמובטח וכי מצב התחזוקה במלון ברמה ירודה ביותר. נציין כי מדובר במלון שרשום בהתאחדות המלונות בישראל ולכן המדינה מממנת את שהות המפונים ומעבירה לו 410 שקל ליום על כל מבוגר ו-205 שקל ליום על כל ילד במסגרת תוכנית הפינוי של רשות החירום הלאומית (רח"ל) במשרד הביטחון.
מפונים ששוהים במלון סיפרו ל-ynet כי למעט חדרים עם מיטה ואמבטיה המלון לא מעניק להם שום דבר נוסף: "התלוננו וכלום לא נעשה, האוכל היחידי שמגיע לכאן מקורו בתרומות של חמ"ל נשים בעיר. לא מנקים את החדרים ולא מחליפים לנו מצעים או מגבות, הפחים מלאים והתכולה נשפכת החוצה. יש הרבה זבובים ויתושים, הילדים נעקצים ללא הפסקה ויש ריח קשה באוויר. המדינה משלמת עבור כל אחד מאיתנו, והמלון מקבל את הכסף, אבל לא מספק את מה שהוא מחויב, אלא עובד בשיטת המצליח. זה לא צריך להיות ככה, מישהו חייב להיכנס לתמונה ולעשות כאן סדר".
אחד מהמפונים, נכה בכיסא גלגלים, שוכן בחדר שאינו מונגש ובמקום מקלחון יש בו ג'קוזי. המפונים סיפרו כי פנו שוב ושוב למנהלת המלון אך לא זכו למענה. "איפה משרדי הממשלה שיבואו לכאן ויראו בעצמם", אמר אחד מהמפונים, "העיקר המלון יודע לקבל כסף מהמדינה, מה עם המצפון שלהם ועד מתי זה יהיה כך. המלחמה רק התחילה, מה יעלה בגורלנו?".
העובדה כי התנאים במלון ירודים ידועה לכל, ויש כאמור מי שהתגייס לסייע. התארגנות בשם "חמ"ל נשות הברזל נתניה" מסייעת למפונים עם פיצות והפעלת לחץ על ההנהלה. הבוקר (יום ו') קיבלו המפונים הודעה מנשות הברזל ובה נכתב: "אורחים יקרים, אנו לקראת סוף השבוע השלישי. עד כה כל ההתנהלות פה הייתה במסגרת התנדבות ותרומות. מהאוכל ועד סבסוד חלקי או מלא של הלינה, מהטואלטיקה, בגדים ומשחקים ועד ההופעות וכל הפעילויות - הכל תרומות ומתנדבים. כל הצוות שעמל פה רוב היום מורכב ממתנדבים. אנחנו משערים שבתחילת השבוע יהיה שינוי לאור העובדה שמחצית מהאורחים במלון הינם עם וואצ'ר. אנחנו מתארגנים מול הנהלת המלון להעברת האחריות ונקווה שבתחילת השבוע הדברים יסתדרו. שבת שקטה ושלווה לכולם, אוהבים אתכם ותמיד פה בשבילכם, חמ"ל נשות הברזל נתניה".
ממשרד התיירות נמסר בתגובה כי "צוות של המשרד בדרך למלון. המשרד יפעל בהתאם לממצאים ויבטיח תנאים מיטביים למפונים כנדרש. המשרד קורא למפונים הנתקלים באי עמידה בתנאי השירות לפנות לבירור פרטני של התלונות, למספר החירום של החמ"ל האזרחי המשותף למשרד ולהתאחדות המלונות, שמספרו 03-6394980".
מהמלון נמסר בתגובה כי כבר עם תחילת המלחמה הם החלו לקלוט תושבים מעוטף עזה בעלות נמוכה ומסובסדת על בסיס לינה בלבד. בהמשך התגובה לא הכחישו במלון כי לא סיפקו שלוש ארוחות למפונים. "מתחילת השבוע הנוכחי", נמסר ממלון אל ים, "כאשר התחלנו לקלוט מפונים מטעם המדינה אשר זכאים להזנה, החל גם צוות המלון להזמין מזון למתחם, מה שיצר כמויות בלתי רגילות אשר נתרמו למד"א ולמשפחות נזקקות. הנהלת המלון מודה לצוות המתנדבים אשר עושה לילות כימים עבור תושבי הדרום אשר לא זכאים להזנה". לסיכום נמסר מהמלון כי "כל ניסיון לצייר את ההירתמות המשותפת והיוזמה אשר נעשתה בתום לב ותחת לחץ ורוח לחימה לא שייך בעליל".