3 צפייה בגלריה
הבריכה בימק"א
הבריכה בימק"א
הבריכה בימק"א בלי גדר, הבוקר
(צילום: גליה יקים הרוש)
לאחר יותר משנתיים של מאבקים משפטיים פירקו הבוקר (יום ב') פקחי הרשות לאכיפה במקרקעין את הגדרות שמנעו גישה לבריכה שנמצאת בשטח אכסניית ימק"א הנטושה שצמודה לכינרת. גליה יקים הרוש, פעילה חברתית בנושאי חופי הכינרת, אמרה בשיחה עם ynet: "מבחינתי, ומבחינת כל שומרי הטבע בישראל, זהו יום חג".
3 צפייה בגלריה
הבריכה בימק"א
הבריכה בימק"א
מפלס המים נמוך כעת
(צילום: גליה יקים הרוש)
הפירוק של הגדרות בוצע לאחר מאבק משפטי ארוך של פעילי סביבה נגד ימק"א, מאבק שהתנהל בבתי משפט השלום והמחוזי בצפון. "התחלנו את המאבק הזה לפני יותר משנתיים", סיפרה יקים הרוש, "נהגתי לשחות במעיין הזה במשך הרבה שנים, ואז יום אחד החלטתי לבדוק בטאבו למה המקום הזה מגודר ושמור, כי הוא מעיין על חוף הכינרת והוא לא יכול להיות מגודר כי החופים והמעיינות שייכים לציבור.
"בדקנו ברישומים ווידאנו ששטח המעיין והבריכה שייכים לציבור ולא לימק"א, ואז פניתי לרשות האכיפה של משרד האוצר, הם בדקו את הנושא וראו שהמקום מגודר שלא על פי חוק כבר הרבה שנים, הלכנו לבתי המשפט, תחילה בשלום בטבריה ואז הם ערערו למחוזי, ואז לפני כמה ימים בית המשפט המחוזי הורה על פירוק הגדר".
דיווח של אסף קמר מאוגוסט 2021
(צילום: שמיר אלבז, משי בן עמי)

3 צפייה בגלריה
עינות רקת
עינות רקת
כך נראית הבריכה עם הגדר. אוגוסט 2021
(צילום: שמיר אלבז)
הבוקר, כאמור, הגיעו כמה פקחים מלווים בשוטרים והסירו את הגדרות שחצצו בין הבריכה לבין הכינרת. נדגיש כי כעת ניתן להגיע אל הבריכה רק מכיוון הכינרת. שאר הגדרות שמקיפות את הבריכה יישארו על תילן כחלק מהגדר ההיקפית של ימק"א. חשוב לציין שהבריכה והמעיין לא יהיו בפיקוח של אף רשות ולכן לא יינתנו שירותי הצלה.
גורם בכיר באזור הכינרת מתח ביקורת על ההחלטה להסיר את הגדר. "אני לא בטוח שזה היה הצעד הנבון", אמר הגורם שביקש להישאר בעילום שם. "מהיום אנשים יוכלו להיכנס מהכינרת לבריכה שאין בה שירותי הצלה או פיקוח, מה יעשו כשמישהו יטבע בבריכה הזו, כשמישהו יקפוץ ראש ויפצע? במקום הזה אין שירותי הצלה, פיקוח וגם לא שירותי ניקיון".