קרוב ל -1,500 נוסעים ישראלים נתקעו בדובאי לאחר שטיסות חברת פליי דובאי בוטלו בעקבות התקיפה הישראלית באיראן. "מספר מאוד גדול של אנשים הגיעו לכאן והיה חוסר סדר ואנדרלמוסיה מוחלטת", סיפרו היום (א').
6 טיסות של פליי דובאי היו אמורות להגיע אתמול לישראל, ובעקבות הביטול נשארו שם ישראלים רבים, חלקם משפחות שיצאו לחופשה בסוכות, וחלקם נוסעים שהגיעו מיעדים אחרים - תאילנד, הודו, יפן, נפאל וגם סרי לנקה, שממנה יצאו ישראלים לאחר האזהרה על איום טרור שם. הטיסות חודשו היום, אך לא לכולם נמצא מקום.
2 צפייה בגלריה
שדה התעופה בדובאי
שדה התעופה בדובאי
שדה התעופה בדובאי
(צילום: Georgy Dzyura / Shutterstock)
"נחתתי בין שישי לשבת מנפאל אחרי 4 שבועות של חופשה בנפאל, ואז התבשרתי ביחד עם כל הנוסעים הישראלים בשדה התעופה בדובאי כי הטיסות של פליי דובאי לתל אביב בוטלו כולן לפחות ל-24 שעות, מה שתקע את כולנו בשדה התעופה באותן שעות בחוסר ודאות", סיפרה נעמה, בת 36 מאזור המרכז. "אחרי כמה שעות הגיע נציג של החברה ופיזר אותנו למלונות. היום בארבע לפנות בוקר קיבלנו הודעה בחדרי המלון לרדת בהקדם כי אוספים אותנו לשדה התעופה. כבר היינו בטוחים שעולים על טיסה וחוזרים הביתה. אבל אחרי שחיכינו כאן לא מעט, נאמר לנו כי יש רק 5 טיסות של החברה שיוצאות לתל אביב היום, וכרגע אין לנו מקום באחת הטיסות הללו.
"הכאוס והתסכול בקרב הנוסעים היה בשמיים. לא הבנו למה העירו אותנו והקפיצו אותנו לשדה התעופה אם אין לנו בכלל מקום באחת הטיסות ולפי שעה גם לא ברור מתי נעלה על טיסה לארץ. פיזרו אותנו שוב לבתי מלון ובהמשך נקבל עדכון. אני אמורה לחזור לעבודה ואני תקועה כאן בלי לדעת מתי אצא".
2 צפייה בגלריה
מטוס של חברת פליי דובאי
מטוס של חברת פליי דובאי
מטוס של חברת פליי דובאי
(צילום: Photofex_AUT / Shutterstock.com)
גם עידו ובת זוגו מצאו את עצמם בסיטואציה דומה. "יש איתנו גם משפחות עם ילדים, כל הטרטור הזה לא מקל עליהן וגם לא עלינו. מי שהגיע ראשון, עלה על טיסה, ולבאים אמרו לך לטיסה הבאה, וכך הלאה", סיפר. "התרוצצנו מתור לתור - ולשווא, נתקענו כאן. אין כאן סדר. זו אחת החוויות הכי גרועות שלי בשדה תעופה. במקום לעלות לטיסה שבה יש לי מקום ומושב שהוזמן מראש, נתנו תיעדוף למי שהגיעו לתורים לפנינו. אנשים צרחו כאן, בכי ילדים ותינוקות, הרבה בלגאן. לכל בנאדם פשוט אמרו תגיע ותמתין".
פליי דובאי חזרה כאמור לטוס, אך מפעילה 5 טיסות ביום. ב-12 בנובמבר היא אמורה להעלות ל-6 טיסות ליום. מהחברה נמסר כי היא עושה כמיטב יכולתה לטפל בנוסעים הישראלים, "והדבר יקח כמה ימים לכל היותר. בינתיים הנוסעים מפוזרים לבתי מלון".
החברה גם הודיעה כי תוסיף מחר, 28 באוקטובר, טיסה נוספת לטובת הישראלים שנתקעו.