מתחם חדש לקולינריה, אירועים וחוויה מדברית מוקם במצפה רמון - "בית רמונא" שהחל בימים אלו בהרצה. שלושה היזמים הם: גיא הינן, לשעבר מבעלי קבוצת נוקס התל-אביבית, שהקים וניהל את מקומות הבילוי "אמש", "לולי", "קפלה" ועוד; דן וינברג, אשר שימש כמנכ"ל משותף של חטיבת הלקוחות של חברת "בלוסטון לייב ניישן"; ויזם הנדל"ן הפעיל בארה"ב יואל פיוטרו. הם השקיעו בחידוש המקום 2.5 מיליון שקל.
1 צפייה בגלריה
בית רמונא, מצפה רמון
בית רמונא, מצפה רמון
בית רמונא, מצפה רמון
(צילום: אסף קרלה)
המבנה שבו הוקמה רמונא, מצוי ליד מרכז המבקרים של מצפה על רכס ההר ועבר מספר גלגולים, הנכס בבעלות איש העסקים הבדואי סמי אלקרינאוי, והושכר על ידו בעבר לסלינה שהפעילה אותו כמסעדה ומקום אירועים. אלקרינאוי הוא גם בעלי הנכס שהפעילה סלינה כגלמפינג במכתש בנוסף למתחם ארוח ששכרה ממנו והפעילה בעיר עצמה. כעת עם התרסקותה של סלינה, שבו שני מתחמי האירוח במצפה לידיו ועדיין לא ברור מי יפעיל אותם דרך קבע.
בית רמונא תציע 4 חללים צמודים זה לזה שכוללים מסעדה, קיוסק קפה, פיאצה עם אירועי תוכן מדי שבוע, חלל אירועים ורוף טופ בעל נוף פנורמי של מכתש רמון וסביבתו.
במימון הקמת המקום השתתף גם הארגון היהודי פילנתרופי USA JNF הפועל בין היתר לקידום יוזמות באזורי פריפריה בישראל.

גיא הינן: "יש פה קסם ייחודי שאסור לנו לפספס. בית רמונא שואף להוות מוקד תיירותי תוך חיבור עמוק עם הקהילה המקומית ובתי האירוח השונים באזור. שכרנו מסמי את הנכס שבבוקר יתפקד כקפה מסעדה ויהפוך אחר הצהריים לבר עם אירועי תוכן בחצר. המטרה היא שבכל רגע נתון של היום יהיה מענה של הסעדה, גם למי שרק עובר בדרך לאילת. מצפה רמון הוא מקום מתויר אבל עם כשל שוק קולינרי, כי יש מעט מאוד מסעדות במצפה. מאז הקורונה וגם במלחמה יש ביקוש לתיירות מדבר ולדרום. המטרה שלנו לייצר ברמונא מעין תחנת עגינה של קולינריה ואירועים".