האקסטרימיסט הצרפתי הנועז פרד פוז'ן (44) הגשים חלום ילדות כשריחף על גבי שטיח ברכס הרי האלפים. בסרטון שפרסם בשלל חשבונות הסושיאל שלו נראה פוז'ן מבצע קפיצת בסיס (נפילה חופשית תוך שימוש במצנח) נועזת כשהוא אוחז בשתי ידיו בשטיח שקשור לרגליו.

הקפיצה בוצעה מהר Croix des Têtes (2,491 מטר) שבעמק מאורין, והריחוף על השטיח נמשך יותר מדקה עד שפוז'ן פתח את המצנח.
על אף שההרפתקן הצרפתי פרסם את הסרטון לפני כמה ימים, יחד עם סרטון מרהיב נוסף שצולם מזווית אחרת, באתר של העיתון הצרפתי "לה פריזיאן" נכתב כי הקפיצות בוצעו כבר לפני כשנה.
1 צפייה בגלריה
פרד פוז'ן צונח עם שטיח מצוק באלפים הצרפתיים
פרד פוז'ן צונח עם שטיח מצוק באלפים הצרפתיים
פרד פוז'ן צונח עם שטיח מצוק באלפים הצרפתיים
(alladin_skylab/ instagram@)
הקפיצה המדהימה - מזווית נוספת

"לאחר 40 קפיצות אימון מוצלחות, זו יצירת המופת עם השטיח. הרבה דברים עוד נעשו מאז, ויגיעו בהמשך", כתב ספורטאי האקסטרים בחשבון האינסטגרם שלו.
בנוסף, פוז'ן אמר: "השטיח הזה הוא חלום ילדות, ובאופן כללי יותר זהו חלום של האנושות, אני רוצה להתעמת עם חלומות כאלה, ליצור שירה סוריאליסטית, ולא להגביל את עצמי".
"הציוד הנוכחי הוא אולטרה טכנולוגי. רציתי לחזור למהות של הענף, לראות אם נוכל להתרומם עם ציוד הרבה יותר בסיסי, או אפילו עם ציוד שקיים כבר אלפי שנים. קניתי את השטיח צמר הזה, עשיתי בו שני חורים לרגליים, וזהו".
זו לא הפעם הראשונה שפרד מבצע בהצלחה אתגר בלתי נתפס. בשנת 2017 הוא צנח עם אקסטרימיסט אגדי נוסף בשם ונסן רפה מפסגת הר הישר לתוך מטוס קל שטס באזור. בתיאום מושלם הצליחו השניים לכוון את עצמם אל דלת המטוס הפתוחה.

שלוש שנים לאחר מכן נהרג רפה בדובאי במהלך טיסת אימון עם כנפיים ממונעות.