2 צפייה בגלריה
אתר סקי בחרמון
אתר סקי בחרמון
27 ימי סקי השנה. אתר החרמון
אחרי 27 ימים בלבד של גלישת סקי, נסגרו בשבוע שעבר המסלולים הלבנים שבמרומי החרמון, ונותר בו רק מעט שלג למשחק ולגלישת מזחלות במרומי המפלס העליון.

הכניסה לאתר, החל מהבוקר (יום ג'), תהיה ללא תשלום. להערכת אנשי החרמון, הגולשים כבר יכולים לאפסן את המגלשיים ולקוות שחורף 2024 יהיה קר יותר. "אני לא זוכרת שנה כזו, שבחודש ינואר היה כל כך יבש שלא ירדו כאן שלגים, אפילו לא בכמות קטנה", מספרת מיקי ענבר, סמנכ"ל אתר החרמון. "אבל אנחנו בוחרים לראות את חצי הכוס המלאה והמפתיעה, כאשר בפברואר הגיעה סופת ברברה והביאה איתה, פתאום במכה אחת, שני מטרים של שלג. בזכות הסערה הזאת הגולשים נהנו מ-27 ימי סקי".
ענבר מנהלת מעקב צמוד אחר המשקעים הלבנים שמרגשים כל כך את הישראלים. "בעונה שעברה התנאים איפשרו 54 ימי גלישה", היא מספרת. "ב-2020, שנת הקורונה, האתר פעל רק 7 ימים, ובשנתיים שקדמו לה היו כאן 55 ו-62 ימי גלישה".
2 צפייה בגלריה
אתר סקי בחרמון
אתר סקי בחרמון
השלג המועט שנשאר
ומה צפוי בהמשך? "אחרי חורף חם ושחון שכזה קשה לי להאמין שתהיה ירידה דרסטית בטמפרטורות שתביא לשלג משמעותי", אומרת ענבר, "אבל אנחנו אומרים תודה על כל שלג, ובמיוחד על כל טיפת גשם, שהמטעים שלנו בנווה אטי"ב זקוקים לו כל כך".