המטוס הראשון של אייר חיפה נמסר אתמול (יום ה') להנהלת החברה בטקס שנערך בנמל התעופה בלניאק שבעיר הצרפתית טולוז. מדובר בטוס חדש מדגם ATR 72-600, הנושא אותיות הרישוי הישראלי 4X-IHA וכולל כ-72 מושבים. במהלך החודשים הבאים אייר חיפה תקבל שני מטוסים נוספים מדגם זה. החברה נמצאת בשלבים הסופיים של הליך קבלת רישיון ההפעלה המבצעי מרשות התעופה האזרחית. עם השלמת התהליך, הצפוי במהלך חודש ספטמבר. החברה תודיע על המועד להשקת הפעילות ותחל במכירת הכרטיסים.
3 צפייה בגלריה
המטוס הראשון של אייר חיפה
המטוס הראשון של אייר חיפה
המטוס הראשון של אייר חיפה
(צילום באדיבות אייר חיפה)
החברה נמצאת בשלבים האחרונים בתהליך קבלת רישיון המפעיל המבצעי מרשות התעופה האזרחית, ועם השלמת תהליך הרישוי, הצפוי במהלך חודש ספטמבר, תחל במכירת הכרטיסים ובהפעלת טיסות מסחריות מחיפה.
משלחת של הנהלת חברת התעופה הישראלית החדשה אייר חיפה, בראשות השותפים המייסדים גונן אוסישקין, ליאור יבור ומיקי שטרסבורגר, השתתפה בטקס שנערך במעמד מנכ"לית יצרנית המטוסים הצרפתית-איטלקית ATR שבבעלות משותפת של קונצרן איירבוס וקבוצת לאונרדו.
המטוס ימריא ארצה מטולוז תחת פיקודם של קברניט ליאור יבור, שותף מייסד ומשנה למנכ"ל, קברניט אורי שקי, סמנכ"ל התפעול של אייר חיפה, ענבר וינשטין, מנהלת דיילי האוויר של החברה, וענבל לרר מנהלת הדרכת דיילי אוויר. הוא צפוי לנחות בחיפה ביום ראשון בשעה 17:00.
חברת התעופה החדשה תפעיל טיסות קבועות בתדירות גבוהה, לאורך כל השנה, מנמל התעופה הבינלאומי בחיפה לאילת ולמגוון יעדים באגן הים התיכון והסביבה.
3 צפייה בגלריה
הלוגו של אייר חיפה
הלוגו של אייר חיפה
הלוגו של אייר חיפה
3 צפייה בגלריה
נמל שדה טרמינל תעופה חיפה
נמל שדה טרמינל תעופה חיפה
נמל התעופה חיפה
(צילום: אלעד גרשגורן)
מיקי שטרסבורגר, שותף מייסד ומשנה למנכ"ל, אמר מוקדם יותר החודש בשיחה עם ynet: "אנחנו מאמינים בפוטנציאל הרב של הטיסות מחיפה לאילת וליעדים באגן הים התיכון. מדובר בבשורה משמעותית לתושבי הצפון, שיוכלו להגיע לאילת וליעדי נופש אטרקטיביים בחו"ל במחירים תחרותיים, בבטיחות ובקלות".
בשדה התעופה בחיפה יש מסלול המראה קצר באורך של 1,326 מטרים בלבד, מה שמאלץ את אייר חיפה להפעיל מטוסים קטנים בלבד שמכילים כ-70 נוסעים. עם זאת, בענף מעריכים כי כניסה של חברה חדשה עשויה להוביל לירידת מחירים ליעדים מסוימים. כמו כן, תושבי הצפון יוכלו ליהנות משדה קרוב וקטן יותר שיחסוך להם נסיעה ארוכה לנתב"ג.
נזכיר כי בקיץ הקודם חודשו לזמן קצר הטיסות מנמל חיפה לראשונה מאז שנת 2019, כאשר חברות ישראייר ואיסתא שיווקו טיסות לקפריסין שבוצעו במטוס מסוג בומברדיה דאש 8 של חברת התעופה יוניברסל אייר.