חברת התעופה הגרמנית לופטהנזה נקנסה בארבעה מיליון דולר בגין אפליה לרעה של נוסעים חרדים מארצות הברית. במאי 2022 לופטהנזה מנעה עלייה למטוס מ-128 נוסעים יהודים, רובם חובשי כיפות ולבושים בלבוש חרדי, בטענה להתנהגות לא נאותה מצד חלק מהנוסעים. התקרית אירעה בזמן שהנוסעים רצו לעלות לטיסת המשך בגרמניה בזמן שעשו את דרכם מניו יורק לבודפשט.
תיעוד התקרית: "אלה יהודים שעשו את הבעיות"

הנוסעים החרדים, כולם אזרחים אמריקנים שהיו בדרכם לקברו של צדיק בהונגריה, טענו כי לא הכירו זה את זה ולא נסעו כקבוצה, אך טופלו ככאלה ונמנעה מהם העלייה לטיסה. לופטהנזה הכחישה את ההאשמות, אך הודיעה כי מאז התקרית היא שיתפה פעולה עם משרד התחבורה והפעילה תוכנית הכשרה נגד אפליה בשיתוף הוועד היהודי האמריקני.
כחצי שנה לאחר התקרית דווח כי חברת התעופה תפצה כל אחד מ-128 הנוסעים ב-21 אלף דולר כל אחד.
הקנס שהוטל על החברה כעת הוא הגדול ביותר שקבע אי פעם משרד התחבורה האמריקני נגד חברת תעופה. בהחלטה נמסר: "בהתבסס על התנהגות בלתי הולמת לכאורה של חלק מהנוסעים, הצוות של לופטהנזה התייחס לכולם כאילו היו קבוצה אחת ומנע מהם לעלות למטוס, זאת על אף שרבים מהנוסעים לא הכירו אחד את השני וגם לא נסעו יחד".
חלק מהאנשים בקבוצה הפרו לכאורה את מדיניות המסכות של חברת התעופה בתקופת הקורונה, אך הצוות של לופטהנזה אמר לנוסעים ש"כולם צריכים לשלם על טעויות של כמה", ואז הגדיר את כולם כ"יהודים שמגיעים מניו יורק". כלי תקשורת בגרמניה דיווחו בזמנו כי הצוות אסר על כל מי שנראה חרדי לעלות למטוס.
לאחר התקרית: לופטהנזה התנצלה בפני הרב יהודה טייכטל
(ללא)

שר התחבורה האמריקני פיט בוטיג'יג אמר כי "אף אחד לא צריך להתמודד עם אפליה כשהוא נוסע, וההחלטה שולחת מסר ברור לתעשיית התעופה שאנחנו מוכנים לחקור ולנקוט פעולה בכל פעם שזכויות האזרח של הנוסעים מופרות".
רשת NBC דיווחה כי חברת התעופה מסרה כי שיתפה פעולה באופן מלא עם משרד התחבורה האמריקני במהלך החקירה, זאת בנוסף לשיתוף פעולה עם הוועד היהודי האמריקני.