(צילום: שחר גולדשטיין)

רגע לפני החגים זינוק בהזמנות של חופשות לחו"ל. ביום ראשון הודיעו בכירי משרד הבריאות כי החל מ-3 בספטמבר מחוסנים במנה שלישית, או מי שקיבל מנה שנייה לפני פחות מחמישה חודשים, לא יידרשו לשהות בבידוד לאחר חזרתם ממדינות כתומות. בכך ניתן האות להסתער על מוקדי ההזמנות.
אמדאוס ישראל, חברה לפתרונות טכנולוגיים בתחום התיירות שעל מערכותיה עובדים כ-3,500 מתוך כ-4,500 סוכני נסיעות בישראל, דיווחה על זינוק של כ-30 אחוזים בהזמנות. מאמדאוס נמסר כי היעדים הפופולריים עד לשינוי המדיניות בתחילת השבוע היו: פראג, בודפשט, וינה, קייב, כרתים, רודוס, מונטנגרו, מולדובה, אוסטריה ופולין. הבוקר (יום ג') התקבלו הנתונים החדשים שמתייחסים להזמנות ביום שני, ומהם עולה כי עשרת היעדים הפופולריים הם: פראג, בודפשט, רודוס, באטומי, כרתים, קייב (תנועה לאומן לראש השנה), אתונה, מונטנגרו, ורשה ודובאי.
באשת טורס דיווחו אתמול על זינוק של יותר מ-200 אחוזים בהזמנות. "היום בפעם הראשונה מזה שנה עקפו ההזמנות לטיסות בחו"ל את ההזמנות למלונות בישראל", נמסר מהחברה. לדברי שירלי כהן עורקבי סמנכ"ל אשת טורס, "מדובר בהחלטה שמשנה לגמרי את תמונת המצב, ואנחנו צופים עלייה של עשרות אחוזים בשעות הקרובות בהזמנות לחופשה בחגים. בנוסף לתגבור המכירות לכל היעדים בהם תתאפשר חזרה ללא בידוד, נפתח מחדש חבילות נופש וטיולים מאורגנים לבאטומי ולמונטנגרו, לאיטליה ולצפון יוון". היעדים המבוקשים על ידי לקוחות אשת טורס הם: יוון, מונטנגרו, איטליה, גיאורגיה, אוסטריה ומרוקו.
ענף התיירות מתעורר? צפו בפאנל באולפן ynet
(צילום: משי בן עמי)

3 צפייה בגלריה
נוסעת מול לוח המראות בנתב"ג
נוסעת מול לוח המראות בנתב"ג
נוסעת מול לוח המראות בנתב"ג
(צילום: עמית שעל)
מקשרי תעופה נמסר כי נכון ליום שני בשעה 10:15 נרשם זינוק של כ-300 אחוזים בחיפושים באתר ועלייה חדה של כמעט 40 אחוזים בהזמנות. מקשרי תעופה נמסר כי חמשת היעדים הפופולריים ביותר מאז ההודעה על שינוי המדיניות אתמול, הם בודפשט, פראג, ארצות הברית, רודוס וכרתים.
מישראייר נמסר כי חל גידול של 200 אחוזים בכניסה לאתר האינטרנט של החברה, זאת במקביל לזינוק של 25 אחוזים בהזמנות החל מאתמול כשהודיעו על ההקלות בבידוד לשבים מחו"ל.
לאור הגידול בביקושים, ישראייר הודיעה כי תוסיף היום טיסות לזנזיבר, לטביליסי ולמיקונוס. טיסות אלו מתווספות לטיסות שהחברה הוסיפה אתמול לאתונה, לרודוס, לבאקו, לקפריסין, לבודפשט, לבאטומי, לפראג, למונטנגרו, למרקש, לקייב, לדובאי, לווינה, לוורשה ולזלצבורג.
3 צפייה בגלריה
בודפשט, בצמרת טבלת ההזמנות
בודפשט, בצמרת טבלת ההזמנות
בודפשט, בצמרת טבלת ההזמנות
(צילום: shutterstock)
אל על הודיעה כבר ביום ראשון בערב כי עדכנה את לוח הטיסות ותפעיל מאות טיסות ליעדים בעולם ובנוסף תתגבר את לוח הטיסות כמענה לביקוש הגובר לאור ההתפתחות החדשות. בין היעדים אליהם תפעיל החברה טיסות – ניו יורק, לוס אנג'לס, מיאמי, לונדון, אתונה, לרנקה, פריז, קייב, ציריך, אמסטרדם, בודפשט, ליסבון, מילאנו, ברצלונה (החל מ-6 בספטמבר), מרסיי, פארג, וינה, ורשה, ברלין, בריסל ועוד.
חברת השטיח המעופף הודיעה כי תפתח את הקווים לבאטומי, רודוס, כרתים, דובאי וצפון איטליה החל מ-2 בספטמבר.
קווי חופשה, הדקה ה-90 וחברת התעופה היוונית בלו בירד איירווייז גאות בכך כי הבג"ץ שהגישו כנגד חובת בידוד למחוסנים ולמחלימים הוביל לשינוי מדיניות של משרד הבריאות ולפתיחת השמיים מחדש. "אנו שמחים שמשרד הבריאות יישר קו עם המדיניות הנהוגה באירופה, לפיה מחוסנים ומחלימים יכולים לטוס בחופשיות ואינם נדרשים לבידודים", נמסר מהחברות. "מיד עם קבלת ההחלטה אתמול התחילו ביקושים גדולים ולכן הוסיפה בלו בירד טיסות על בסיס יומי מנתב"ג לאיי יוון (כרתים, רודוס ומיקונוס) לתקופת החגים לצד טיסות ליעדי אירופה. מוקד ההזמנות של קווי חופשה תוגבר באופן מיידי ושעות הפעילות הורחבו בכדי לתת מענה אנושי לכל ההזמנות. מהבוקר ההסתערות על מוקדי ההזמנות בשיאה במיוחד ליעדים מיקונוס וכרתים, לצד יעדים מבוקשים נוספים כמו בודפשט ופראג".
3 צפייה בגלריה
לינדוס רודוס יוון
לינדוס רודוס יוון
ישראלים רבים לא מוותרים על יוון
(צילום: shutterstock)

מה עושים לפני שמזמינים?

נדגיש כי לפני טיסה לכל יעד מומלץ לברר מהן הדרישות במדינה אליה אתם טסים. בחלק מהיעדים תתבקשו להראות בדיקות קורונה בימים הסמוכים לטיסה ובחלקם הכניסה היא למחוסנים בלבד.
גם ביטוח בריאות הפך להיות אמצעי שהרבה מדינות ידרשו שתרכשו לפני שתעלו על הטיסה.
בימים אלו לפני טיסה ליעד כזה או אחר נדרשת אחריות אישית על כל אחד ואחת מאיתנו לבדוק את התנאים האלו ולטוס במשנה זהירות ולהתעדכן בהנחיות הרלוונטיות מעת לעת.
עם החזרה לארץ, מכל יעד שהוא, כולם צריכים לעבור בדיקת קורונה לאחר הנחיתה ולהמתין בבידוד ביתי כ-24 שעות או עד לקבלת תוצאות בדיקת הקורונה.
פורסם לראשונה: 11:42, 30.08.21