המטוס הראשון של אייר חיפה נחת אחר הצהריים (יום א') בשדה התעופה בחיפה. המטוס, מדגם ATR 72-600, הנושא את אותיות הרישוי הישראלי 4X-IHA וכולל כ-72 מושבים, התקבל בהסלנה (התזת סילוני מים) חגיגית. בחברה התלבטו אם לקיים את הטקס המסורתי בשל פגיעת הרקטה אתמול במגרש הכדורגל במג'דל שמס שהרגה 12 ילדים ונערים, ולבסוף החליטו לקיים אותו, אך ביטלו את האירוע התקשורתי עם העיתונאים שתוכנן לנחיתה.
ביום חמישי נמסר המטוס להנהלת החברה בטקס בטולוז שבצרפת במעמד מנכ"לית יצרנית המטוסים ATR נטלי טרנו לאוד. את המטוס קיבלה משלחת בראשות השותפים המייסדים גונן אוסישקין, ליאור יבור ומיקי שטרסבורגר.
מדובר במטוס חדש של היצרנית הצרפתית-איטלקית ATR שנמתאת בבעלות משותפת של קונצרן איירבוס וקבוצת לאונרדו. דגמים קודמים של מטוס זה הופעלו בעבר בישראל, אך זוהי הפעם הראשונה שהדגם החדיש יופעל על ידי חברה תעופה ישראלית.
המטוס המריא מטולוז תחת פיקודם של קברניט ליאור יבור, שותף מייסד ומשנה למנכ"ל, קברניט אורי שקי, סמנכ"ל התפעול של אייר חיפה, ענבר וינשטין, מנהלת דיילי האוויר של החברה, וענבל לרר מנהלת הדרכת דיילי אוויר. יבור אמר ל-ynet לקראת ההמראה: "אנחנו חשים זכות גדולה בפתיחת דף חדש בתולדות התעופה הישראלית. ביחד, אנו יוצרים היסטוריה".
אייר חיפה נמצאת בשלבים הסופיים של הליך קבלת רישיון ההפעלה המבצעי מרשות התעופה האזרחית. השלמת התהליך צפויה במהלך חודש ספטמבר 2024. החברה תפעיל טיסות משדה התעופה בחיפה לאילת וליעדים באגן הים התיכון.
בשדה התעופה בחיפה יש מסלול המראה קצר באורך של 1,326 מטרים בלבד, מה שמאלץ את אייר חיפה להפעיל מטוסים קטנים בלבד שמכילים כ-70 נוסעים.
עם זאת, בענף מעריכים כי כניסה של חברה חדשה עשויה להוביל לירידת מחירים ליעדים מסוימים. כמו כן, תושבי הצפון יוכלו ליהנות משדה קרוב וקטן יותר שיחסוך להם נסיעה ארוכה לנתב"ג.