תקרית חריגה של שיחת צעקות בין דיילת לנוסע שפרצה לפני כשבוע וחצי בטיסה מאיסטנבול לניו דלהי, במטוס של חברת התעופה אינדיגו (IndiGo) ההודית, תועדה על ידי אחד מהנוסעים והפכה לוויראלית ברשתות החברתיות. האירוע, שסוקר בכלי תקשורת בהודו ובעולם, מעורר ברשתות שיח על התנהגות נוסעים במטוסים והיחס שהם אמורים לתת לצוותים.
תיעוד שיחת הצעקות בין הדיילת לנוסע

הדיילת: "אתה מצביע וצועק עליי, הצוות שלי בוכה בגללך. בבקשה תנסה להבין, יש עגלה ומספר מוגבל של ארוחות מועלות למטוס. אנחנו יכולים להגיש רק מה שהעלינו למטוס".
הנוסע: "למה את צועקת?"
הדיילת: "כי אתה צועק עלינו. אני מצטערת, אבל אתה לא יכול לדבר ככה אל הצוות. אני מקשיבה לך בשלווה ועם כל הכבוד, אבל אתה חייב גם לכבד את הצוות".
הנוסע: "איך לא כיבדתי אותך?".
הדיילת: "אז למה אתה צועק עליי ומצביע עליי ככה?".
הנוסע: "את צועקת, למה את צועקת? תשתקי".
הדיילת: "תשתוק אתה! אני מצטערת, אתה לא יכול לדבר אליי ככה. אני עובדת כאן".
הנוסע: "את משרתת".
הדיילת: "אני עובדת, אני לא המשרתת שלך, אני עובדת, אני לא המשרתת שלך!".
הנוסע: "אל תצעקי".
הדיילת: "אז אתה אל תצעק עליי".
הדיילת שמצאה את עצתמה מככבת בסרטון קיבלה גיבוי מכיוון מפתיע – מנכ"ל חברת תעופה הודית אחרת, ג'ט איירווייז, שפרסם שרשור ציוצי תמיכה בדיילת ובאנשי צוות אוויר באופן כללי. "אנשי צוות הם גם בני אדם", כתב סאנג'יב קאפור, "נדרש הרבה כדי להביא אותה לנקודת השבירה הזאת. במהלך השנים ראיתי צוותים שחטפו מכות וביזו אותם בפומבי בטיסות, קראו להם 'משרתים' ואף גרוע מזה. אני מקווה שהכול בסדר איתה על אף הלחץ הרב שיש עליה".
בהמשך השרשור סיפר המנכ"ל ההודי על תקרית מהעבר שבה דיילת בת 19 התפטרה בסערת רגשות לאחר שנוסע סטר לה לאחר שטען כי המנה שהזמין לא הייתה זמינה במטוס. "כמו שאמרתי תמיד, הלקוח תמיד צודק... עד שהוא (או היא) טועים", סיכם מנכ"ל חברת התעופה.
ציוץ התמיכה של מנכ"ל החברה המתחרה

גם גולשים רבים ברשתות הביעו תמיכה בדיילת. נוסעות שהייתה בטיסה סיפרה: "הסרטון לא הוגן כלפי הדיילת, הנוסע היה מאוד גס רוח והתנהג בצורה שהכריחה את הדיילת להגיב איך שהגיבה. אני מקווה שינהגו כלפיה בצדק".
נוסעת אחרת הביעה גם היא תמיכה בדיילת: "הייתי על הטיסה הזו, חלק מהנוסעים היו ממש גסי רוח כלפי הצוות וקראו להם 'משרתים'. ראיתי דיילת בוכה, הנוסעים ביקשו כל הזמן אוכל, על אף שהם יודעים שזו טיסת לואו-קוסט. לא צוות הדיילים מחליט אם מגישים או לא מגישים אוכל, כל כך שמחתי לראות את הדיילת מתעמתת עם הנוסע".
מחברת התעופה נמסר בתגובה לפניות כלי תקשורת: "התקרית אירעה על רקע מנת אוכל שבחר הנוסע. אנחנו רגישים כלפי הבקשות של הנוסעים שלנו, ועושים כל שביכולתנו כדי לספק את השירות ואת החוויה ההולמים. אנחנו בוחנים את המקרה הזה ומבקשים להדגיש שנוחיות הנוסעים תהיה תמיד בראש סדר העדיפויות שלנו". לפי שעה לא ברור אם חברת התעופה נקטה הליכים כלשהם כלפי הדיילת.