איגוד הדיילים והדיילות של חברת התעופה האמריקנית דלתא איירליינס יצא בקמפיין רב חזיתי נגד הנהלת החברה, על החלטתה לפני כשבוע לאסור ענידת סיכות פלסטין, או כל מדינת לאום אחרת, למעט ארצות הברית.
5 צפייה בגלריה
מטוס של חברת דלתא איירליינס
מטוס של חברת דלתא איירליינס
מטוס של חברת דלתא איירליינס. הדיילים דורשים מההנהלה להתנצל
(צילום: shutterstock)
הארגון המייצג את העובדים שלח מכתב למנכ"ל, אד בסטיאן, והנהלת החברה ובו דרישה להתנצלות פומבית בפני הדיילים שתועדו עם סיכות פלסטין על מדיהם, כמו גם דרישה להגנה משפטית מפני צילום והקלטה ללא רשות על ידי נוסעים, דבר שהם מגדירים כהטרדה ופגיעה בכבודם.
במקביל, האיגוד פרסם סרטון ברשתות החברתיות ויצא בעצומה מקוונת שבה טוענים הדיילים והדיילות כי האיסור החדש על ענידת סיכות פלסטין וסיכות לאומיות, "לא רק מפר את המחויבות של דלתא להכלה, אלא גם יוצר אפקט מצמרר על כל עובד או נוסע שנחשבים 'לא אמריקנים מספיק' על ידי מיעוט קנאי. זה יוצר תקדים מסוכן שגם יוצר דה-הומניזציה וגם מזיק למוניטין וליכולת של דלתא לעשות עסקים כאן וברחבי העולם. איפה זה ייגמר?
"הסיכות שלנו הן לא הבעיה. הטרדה, וכישלונה של דלתא לעצור אותה, הן הבעיות. על ידי השתקת עובדים והגבלת ביטויי הזהות שלהם, דלתא בוגדת בערכיה ומכינה את הקרקע להטרדות ואפליה מוגברת. זה לא עניין רק של סיכה או תמונה – מדובר בהגנה על כבודנו".
(סרטון שפרסמו הדיילים במסגרת הקמפיין)

5 צפייה בגלריה
מתוך הקמפיין של דיילי דלתא איירליינס
מתוך הקמפיין של דיילי דלתא איירליינס
הקמפיין של דיילי דלתא איירליינס. דורשים למנוע הטרדה מצד הנוסעים
(צילום מסך מתוך deltaafa.org)
עוד כותבים הדיילים כי "במשך עשרות שנים נהוג היה שאנשי הצוות יענדו סיכות המשקפות את המורשת שלהם. חוזק הגיוון בחברות תעופה נחגג כהשתקפות של המקומות והאנשים שאנו מחברים ברחבי העולם. בעבודה, אנושיותו של האדם חייבת להיות מכובדת במלואה. כל אחד צריך להיות מסוגל להביע בחופשיות את גאוותו ותמיכתו במורשתו מבלי להיתקל בעוינות או אפליה מצד מעסיקים או לקוחות. אנו מגנים בחריפות את הרגש הגזעני בתגובת החברה שלנו לאירוע. לקנאות אין מקום בחברה שלנו, היא תוקפת את ערכי הליבה של כבוד ושוויון".
מהאיגוד נמסר עוד: "העברנו את התסכולים שלנו להנהגה, ודרשנו הצהרה נחרצת בתמיכה בדיילות ודיילים שלנו. במקום זאת, נתקלנו בשתיקה, וכמה מעמיתינו התבקשו לתקן את ההערות שלהם, ולהסיר מונחים המתארים את העבריינים כגזענים וגזענים".
מדלתא טרם נמסרה תגובת לפניית ynet בנושא.
5 צפייה בגלריה
סיכה של דגל פלסטין
סיכה של דגל פלסטין
הסיכות הפלסטיניות מסבכות את דלתא
(צילום: shutterstock)
כזכור בשבוע שעבר גולש אמריקני צייץ תמונה של שני דיילים של החברה עונדים סיכת פלסטין וכתב: "מאז 2001 אנחנו חולצים נעליים בכל שדה תעופה בגלל מתקפת טרור שהתרחשה על אדמת ארה"ב. עכשיו דמיינו לעצמכם איך זה לעלות על טיסת דלתא ולגלות בזמן שאתם באוויר עובדים עם תגי חמאס. מה אתם עושים?". החברה הגיבה לציוץ מחשבון ה-X הרשמי שלה: "אנחנו מבינים אותך לגמרי כי גם אנחנו היינו מבועתים. העובדים שלנו משקפים את התרבות שלנו ואנחנו לא מתייחסים לאירוע בקלות ראש כשהמדיניות שלנו לא מיושמת".
התגובה זכתה לביקורת ולקריאות חרם על כך שהניסוח מאשר, כביכול, את טענת הגולש כאילו ענידת סיכת פלסטין היא תמיכה בחמאס. ארגון זכויות האדם המוסלמי הגדול בארה"ב, המועצה ליחסים אמריקניים-איסלאמיים (CAIR), ביקרה את החברה על "הציוץ הגזעני האנטי-פלסטיני", ודרשה התנצלות וחינוך טוב יותר של עובדי החברה.
5 צפייה בגלריה
ציוץ נגד דיילי דלתא שענדו סיכות פלסטין
ציוץ נגד דיילי דלתא שענדו סיכות פלסטין
הציוץ נגד דיילי דלתא שענדו סיכות פלסטין
(X / @iliketeslas)
5 צפייה בגלריה
ציוץ נגד דיילי דלתא שענדו סיכות פלסטין
ציוץ נגד דיילי דלתא שענדו סיכות פלסטין
התשובה של דלתא שעוררה זעם
בחברת התעופה מיהרו למזער נזקים, מחקו את התגובה והדיחו את העובד שצייץ אותה מטעמה. "התגובה שפורסמה בטעות הוסרה כי היא לא תאמה את הערכים שלנו ואת המשימה שלנו לחבר את העולם", נמסר. "חבר הצוות האחראי על הפוסט קיבל ייעוץ ואינו תומך עוד בערוצים החברתיים של דלתא. אנחנו מתנצלים על טעות זו”. בחברה הוסיפו כי התמונות שנכללו בציוץ המקורי תיארו דיילים בטיסות נפרדות בימים שונים וכי אף אחד מהם לא פוטר בגלל ענידת הסיכות מכיוון שעמדו בהנחיות המדים הקיימות של החברה. "אנחנו בקשר עם הדיילים כדי להציע להם תמיכה", מסרו והכריזו כאמור על השינוי במדיניות: "עם זאת, דלתא משנה את מדיניות הסיכות שלה החל מה-15 ביולי. החל מנקודה זאת רק דגלי ארה"ב יורשו להיענד על המדים. בעבר סיכות המייצגות מדינות או לאומים בעולם הותרו. אנחנו נוקטים בצעד זה כדי להבטיח סביבה בטוחה, נוחה ומסבירת פנים לכולם. אנחנו גאים בבסיס העובדים והלקוחות המגוון שלנו ובערך המותג שלנו, שהוא לחבר את העולם ולספק חווית פרימיום".