מי שביקר באילת בתחילת המלחמה מצא עיר רפאים נטושה ועצובה, שהכילה בעיקר מפונים שהסתגרו בתוך בתי המלון. שמונה וחצי חודשים אחרי, חזרנו לבירת התיירות של ישראל כדי למשש את הדופק, וגילינו שהלב חזר לפעום בעוצמה. הופתענו לגלות שכבר עכשיו, בטרם החל החופש הגדול, התפוסה בבתי המלון בעיר בשיאה לתקופה הנוכחית בעונה – בין 85% ל-90% אחוז.
1 צפייה בגלריה
נופשים בחוף הים באילת
נופשים בחוף הים באילת
נופשים בחוף הים באילת
(צילום: shutterstock)
חיי הלילה של אילת
(צילום: אסף קמר)

מאז 7 באוקטובר ישראלים רבים ויתרו על חופשה בחו"ל, ואף שבחודשים האחרונים נתב"ג חזר להתמלא, לא מדובר במספרים של שגרה. וכשהצימרים ובתי ההארחה באזורים רבים בצפון לא זמינים בשל העימות עם חיזבאללה, אילת נותרה האופציה המועדפת על התייר המקומי כדי לנקות את הראש מהמצב לכמה ימים.
מנכ"ל רשת ישרוטל, ליאור רביב, נשמע אופטימי: "2024 תהיה השנה של הישראלים. שנה של תיירות פנים. תיירות הפנים אצלנו חזקה ברמה שאני לא זוכר כדוגמתה. התחלנו את חודש יוני בתפוסה של יותר מ-80% בממוצע במלונות הרשת. כרגע, יש לנו קיץ חזק מאוד באילת. 80 אחוזי התפוסה במלונות הרשת משקפים עלייה של 10%-15% מחודש יוני רגיל".
ומהי הסיבה להתעוררות? "מחירי הטיסות לחו"ל, גם בלואו-קוסט, כבר לא זולים יותר, מקרי האנטישמיות בעולם בעלייה, התיירות בצפון נעצרה, מקומות האירוח שם לא פועלים. כל אלה תורמים לביקושים הגבוהים במלונות בארץ. ולא רק ביולי-אוגוסט, גם בחגי תשרי אנחנו כבר מזהים ביקושים גבוהים. המחירים שלנו לא יותר יקרים משנים קודמות, באילת ובכלל. אגב, רוב המפונים כבר לא נמצאים באילת, נותרו כמה מאות בלגונה ובריביירה קלאב, שם הם מרוכזים כקהילה אחת".
עדיין יש מחסור בידיים עובדות? "לפני המלחמה היו לנו 400 עובדים פלסטינים, והם חסרים לנו כיום. הבעיה המרכזית שלנו היא המחסור החמור בעובדים לצד הביקושים. כרגע אנו נתמכים ב-1,500 עובדים מירדן, שבלעדיהם אני לא יודע איך היינו מתמודדים עם תפוסה מלאה".
בינתיים נראה שהמשבר בדרך לפתרון, כאשר משרד התיירות בראשות השר חיים כץ הודיע על הוספת 2,000 תקנים חדשים לעובדים זרים ממדינות מבוססות תיירות, שישתלבו מיידית בעבודה בבתי המלון בארץ.