אייר חיפה, חברת התעופה הישראלית החדשה, ביצעה היום (ב') בהצלחה את הטיסה המסחרית הראשונה שלה. הטיסה, שהייתה מלאה לחלוטין, המריאה מנמל התעופה בן גוריון לנמל התעופה הבינלאומי רמון, בהתאם להנחיות מיוחדות עקב המצב הביטחוני.
4 צפייה בגלריה
טיסת הבכורה של אייר חיפה
טיסת הבכורה של אייר חיפה
הנוסעים בדרך לעלות על טיסת הבכורה לאילת
(צילום באדיבות אייר חיפה)
החברה, שקיבלה לאחרונה את רישיון ההפעלה המבצעי ממשרד התחבורה, מפעילה כעת שתי טיסות יומיות מנתב"ג לאילת במחיר היכרות של 99 שקל לכיוון, לא כולל טרולי. פעילות זו צפויה להימשך עד ערב יום כיפור, 11 באוקטובר.
מיד לאחר יום כיפור ובכפוף למצב הביטחוני ולאישור הגורמים הרלוונטיים, תתחיל אייר חיפה את פעילותה מנמל התעופה הבינלאומי חיפה. הטיסה הראשונה מחיפה לאילת מתוכננת ליום א', 13 באוקטובר, ואילו הטיסה הראשונה מחיפה לקפריסין מתוכננת ליום ב', 14 באוקטובר. המחירים ההתחלתיים המוצעים לטיסות מחיפה הם 139 שקל לכיוון לאילת ו-64 דולר לכיוון לקפריסין. המחירים אינם כוללים טרולי.
בטיסות לאילת תוספת טרולי עולה 30 שקל לכיוון ותוספת מזוודה עולה 60 שקל לכיוון. בטיסות לקפריסין טרולי עולה 15 דולר לכיוון ותוספת מזוודה לכל כיוון עולה 30 דולר.
4 צפייה בגלריה
טיסת הבכורה של אייר חיפה
טיסת הבכורה של אייר חיפה
רגע לפני ההמראה
(צילום באדיבות אייר חיפה)
4 צפייה בגלריה
טיסת הבכורה של אייר חיפה
טיסת הבכורה של אייר חיפה
אווירה חגיגית
(צילום באדיבות אייר חיפה)
4 צפייה בגלריה
מטוס אייר חיפה מתקבל בטקס הסלנה חגיגי בנמל רמון
מטוס אייר חיפה מתקבל בטקס הסלנה חגיגי בנמל רמון
מטוס אייר חיפה מתקבל בטקס הסלנה חגיגי בנמל רמון
(צילום: אופיר פארג')
טיסת הבכורה בוצעה במטוס מדגם ATR 72-600 בעל 72 מושבים. מדובר במטוס חדש של היצרנית הצרפתית-איטלקית ATR שנמתאת בבעלות משותפת של קונצרן איירבוס וקבוצת לאונרדו. דגמים קודמים של מטוס זה הופעלו בעבר בישראל, אך זוהי הפעם הראשונה שהדגם החדיש מופעל על ידי חברה תעופה ישראלית.
בשדה התעופה בחיפה, נזכיר, יש מסלול המראה קצר באורך של 1,326 מטרים בלבד, מה שמאלץ את אייר חיפה להפעיל מטוסים קטנים בלבד שמכילים כ-70 נוסעים.