הינשוף המוזהב נמצא: מרדף של 31 שנים אחר אוצר שמשך אלפי משתתפים ברחבי צרפת הגיע לסיומו לפני כמה ימים, לאחר שחשבונות רשמיים ברשתות חברתיות שקשורים למשחק הודיעו כי האסימון שנדרש כדי לדרוש את הפרס הגדול נמצא. הפרס הוא פסל של ינשוף שעשוי משלושה קילוגרמים של זהב ושבעה קילוגרמים של כסף, כשעל פניו שבבי יהלומים. שוויו מוערך ב-150 אלף אירו.
2 צפייה בגלריה
בעקבות הינשוף המוזהב" - ההודעה באתר הרשמי על כך שהינשוף נמצא
בעקבות הינשוף המוזהב" - ההודעה באתר הרשמי על כך שהינשוף נמצא
בעקבות הינשוף המוזהב" - ההודעה באתר הרשמי על כך שהינשוף נמצא
(goldenowlhunt.com)
"המרדף בעקבות הינשוף המוזהב" מבוסס על ספר חידות שפורסם ב-1993. כדי לפענח את המיקום המדויק של האסימון, המשתתפים נדרשו לפתור 11 חידות שהופיעו בספר – וחידה נוספת, 12 במספר, שהוסתרה.
"אל תחפרו!", נכתב בהודעה שפורסמה בערוץ שבו מתדיינים על אודות המשחק באפליקציית הצ'אטים דיסקורד. "אנחנו מאשרים שסימן הזיהוי של הינשוף המוזהב נחשף אמש". בהודעה נכתב עוד כי הפתרונות שסיפק מי שטוען שפתר את החידה האחרונה עוברים בדיקה.
הספר יצא לאור ב-1993 על ידי הסופר רז'יס האוזר והאמן מיצ'ל בקר, וצבר עדת מעריצים וקהילה של יותר מ-200 אלף שחקנים, שמוכרים בתור "ינשופים".
2 צפייה בגלריה
כריכת הספר "בעקבות הינשוף המוזהב"
כריכת הספר "בעקבות הינשוף המוזהב"
כריכת הספר "בעקבות הינשוף המוזהב"
(Sur la trace de la chouette d'or)

האוזר, האדריכל האינטלקטואל של החידות שהלך לעולמו בשנת 2009, השתמש תחילה בשם העט מקס ולנטין כדי למנוע מהמשתתפים השרופים ביותר לחפש אותו. הוא ובקר החליטו לקבור העתק של פסל ינשוף רגיל, ולשמור את הינשוף המקורי והיקר במקום בטוח. כדי לדרוש את קבלת האוצר, כלומר הינשוף המוזהב והיקר, השחקן המנצח צריך להגיש את הינשוף הזול שמצא יחד עם הפתרונות לכל החידות שבספר.
ערוץ הדיסקורד שמוקדש למשחק החידות הוצף באלפי הודעות של מעריצים מאוכזבים אך נרגשים. "הגיע הזמן לשלוף את הממחטות", כתב אחד מהמגיבים. "זה סוף עידן", סיכם מגיב אחר.
גם כלי תקשורת בצרפת ציינו את סיומו של המרדף בן שלושת העשורים. "אני מאוכזב כי חשבתי שאני קרוב, אבל באותו זמן אני גם מרגיש הקלה שזה נגמר", אמר משתתף מדרום צרפת בראיון לרדיו France Inter. הגבר בן ה-30 אמר שהוא בילה את כל סופי השבוע שלו בשנתיים האחרונות בחיפוש אחר הינשוף, ולעיתים אף מצא את עצמו חופר באמצע הלילה.
באתר הרשמי של המשחק בקר הפציר בינשופים שלא לחפור בורות בשטחים ציבוריים או פרטיים ללא אישור.
על פי סרט תיעודי משנת 2021, רעיון המרדף בעקבות הינשוף המוזהב (On the Trail of the Golden Owl) נוצר בהשראת The Masquerade, ספר חידות שיצא לאור בשנת 1979 מאת קיט וויליאמס ובו התבקשו הקוראים לפתור כמה חידות כדי לאתר ארנב מוזהב.