רובן המוחלט של הטיסות עוברות בשלום וללא אירועים מיוחדים, אך לעיתים הטיסה עלולה להפוך לסיוט, גם אם מדובר בחברות תעופה יוקרתיות ומוערכת.
2 צפייה בגלריה
מטוס של קטאר איירווייז בנמל התעופה באתונה, ארכיון
מטוס של קטאר איירווייז בנמל התעופה באתונה, ארכיון
מטוס של קטאר איירווייז בנמל התעופה באתונה, ארכיון
(צילום: shutterstock)
עשרות נוסעים שעלו ביום שני שעבר על מטוס של קטאר איירווייז בנמל התעופה באתונה בדרכם לדוחא מצאו את עצמם לכודים בחום כבד וללא מיזוג אוויר במשך כשלוש שעות וחצי. נוסע בשם גארת' קולינס פרסם בחשבון האינסטגרם שלו סרטונים ותמונות שממחישים את המצוקה הקשה שאליה נקלעו הנוסעים.


יוון סובלת החודש מטמפרטורות חריגות לחודש יוני, ומגל חום כבד שהגיע אליה מוקדם יחסית לעונה. הטמפרטורה באתונה עמדה באותו יום על 32 מעלות, ובשל החום והמחנק ששרר בתוך המטוס חלק מהנוסעים התייבשו והתעלפו. בסרטון שפרסם קולינס נראים נוסעים כשהם מנסים לקרר את עצמם באמצעות נפנוף בניירות מזדמנים.
מנמל התעופה נמסר לרשת CNN כי המטוס היה מוכן להמראה, אך תקלה טכנית פתאומית ובלתי צפויה מנעה ממנו להמריא. קטאר איירווייז מסרה כי היא מתנצלת בפני הנוסעים על העיכוב בטיסה שנגרם בשל בעיה טכנית.
הנוסעים הזועמים לא הבינו מדוע לא הורידו אותם מהמטוס במשך זמן רב כל כך. חלק מהם הורידו את חולצותיהם וצוות הדיילים אובד העצות ניסה לסייע עם הגשה של כוסות מים. "הצוות עשה כל שביכולתו בנסיבות שנוצרו", אמרה אחת הנוסעת לרשת הטלוויזיה 7News. "נראה שהם לא ידעו יותר ממה שאנחנו ידענו בנודע למה שקורה".
קטאר איירווייז נחשבת לאחת מחברות התעופה הטובות בעולם. בחודש שעבר אתר הדירוג התעופה AirlineRatings הציב אותה במקום הראשון לשנת 2024, ובחודש יוני 2023 היא דורגה במקום השני במדד השנתי של חברת Skytrax שנחשב ל"אוסקר של ענף התעופה".

שוב: פצועים בעקבות מערבולת אוויר

בתקרית אחרת שאירעה ביום ראשון נוסעת ודיילת נפצעו כשטיסה של חברת אייר ניו זילנד מוולינגטון לקווינסלנד נתקלה במערבולת אוויר קשה. על פי דיווח ב"ניו זילנד הראלד", הנוסעת נכוותה מקפה רותח שנשפך עליה ואשת הצוות הועפה אל תקרת המטוס. השתיים פונו לבית החולים.
לאחרונה אירעו כמה תקריות תעופה קשות של מערבולות אוויר ברחבי העולם. בסוף החודש שעבר דיילת בחברת טורקיש איירליינס שברה חוליה בעמוד השדרה במהלך טיסה פנימית מאיסטנבול לאיזמיר. הדיילת התעופפה אל התקרה ואז נפלה בעוצמה על רצפת המטוס.
2 צפייה בגלריה
מטוס אייר ניו זילנד
מטוס אייר ניו זילנד
מטוס של חברת אייר ניו זילנד
(צילום: shutterstock)
כמה ימים לפני כן נפצעו 12 בני אדם ממערבולות אוויר קשות שאליהן נקלעה טיסה חברת קטאר איירווייז, שהייתה בדרכה מדוחא לאירלנד. המטוס, מדגם בואינג 787, נחת בשלום בשדה התעופה בדבלין. בין הפצועים ישנם שישה נוסעים ושישה אנשי צוות.
חמישה ימים לפני כן מטוס בואינג 777 של חברת סינגפור איירליינס נקלע למערבולת קיצונית ביותר במהלך טיסה מלונדון לסינגפור. נוסע אחד - אזרח בריטי בן 73 - מצא את מותו, כנראה מהתקף לב במהלך הצניחה והטלטלה הפתאומית, ויותר מ-100 נוסעים נוספים נפצעו. 20 נוסעים אושפזו במחלקת טיפול נמרץ, כשחלקם נדרשו לעבור ניתוחים מורכבים בעמוד השדרה בשל שורה של פציעות קשות שמהן סבלו כשהוטחו במהלך הצניחה בתקרת המטוס.