רוב האנשים לא בודקים ואינם משווים בין הכיסויים השונים שמציעות פוליסות ביטוח נסיעות לחו"ל. הביטוח מורכב מסעיפים שונים, כמו איתור חילוץ, כיסוי רפואי, כיסוי ביטול/קיצור טיסות ועוד, שמשפיעים על המחיר ועל היקף הכיסוי. בבדיקה שביצעו בוובי (Wobi), אתר להשוואת וקניית מוצרי ביטוח, נמצאה שונות גדולה בין חברות הביטוח שמציעות פוליסות ביטוח נסיעות לחו"ל. הפערים במחירים משמעותיים ויכולים להגיע עד לכ-60% בין החברות השונות לאותו סוג של ביטוח בכל יעד. משפחה שתבדוק היטב את פרטי הפוליסה תוכל לחסוך סכומים ניכרים של מאות שקלים על הביטוח לחופשה הבאה שלה.
על פי מומחי הביטוח של וובי, אלו האותיות הקטנות והכיסויים שכדאי לשים לב אליהם שנגשים להשוות או לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל.
ביטול / קיצור טיסה: מדובר בסעיף שהפך לנפוץ בתקופת הקורונה שבה במצב של חולי נדרשנו לבטל את הטיסה. חשוב לציין, בימים אלו סעיף זה מתקיים במקרים של צו 8, מוות או אירוע רופאי חמור של המבוטח או של קרבה ראשונה או אירוע נזקי שהתקיים בביתו של המבוטח כגון שריפה, שיטפון, נזק בזדון על ידי אחר ועוד. במקרה של ביטול טיסה בעקבות מלחמה, הפיצוי עבור הטיסה יגיע מחברת התעופה כאשר בכל הנוגע לבתי מלון, במצב של חשש מומלץ לבצע מראש הזמנה עם אופציה לביטול. בנוסף, במצב זה ניתן לבטל את הפוליסה שנרכשה ולקבל עבורה החזר מלא.
ביטוח רכב שכור: נסיעה ברכב בחו"ל מגבירה את החשיפה לתאונה לאור הכבישים החדשים והרגלי הנסיעה השונים שעלינו להסתגל עליהם. גם כאן ניתן לחסוך משמעותית בעזרת ביטול השתתפות עצמית דרך חברת הביטוח בעת סגירת הפוליסה ולא דרך חברת ההשכרה ועל ידי השוואה בין ההצעות השונות. במקרה זה מדובר בהפרשים שיכלים להגיע גם ל-25 דולר ליום ויותר. בנוסף, כאשר סוגרים את הביטוח מול חברת הביטוח, ההתנהלות בעניין תשלום הפיצוי תהיה מול החברה בארץ, מה שמקל על תהליך ההחזר.
מהירות קבלת החזרים מהביטוח: פוליסת ביטוח נסיעות שמאפשרת קבלת החזרים בצורה מהירה ונוחה חשובה מאוד לנסיעה בטוחה ורגועה. במקרה של צורך לבטל או לשנות את תוכניות הנסיעה בשל בעיה רפואית או אחרת, מהירות התגובה של חברת הביטוח יכולה להיות ההבדל בין תהליך חלק לבין חוויה מורכבת ומסובכת. בנוסף, יש לוודא כי פוליסת הביטוח כוללת כיסוי רפואי מקיף, המאפשר גם קבלת טיפול רפואי באירועי חירום ואשפוז, לצד פיצויים עבור ביטולים או שינויים בטיול בגין מקרי חירום רפואי או אחרים.
זמינות ומהירות השירות במקרי חירום רפואי בחו"ל: האם קיים שירות טלפוני זמין 24/7 או אפליקציה לשירותי חירום? נגישות חברות הביטוח ברגעי חירום יכולה להיות קריטית.
לאחר הקיץ הקודם שבו מאות נוסעים איבדו את הכבודה, היום כיסוי ביטוח כבודה נחשב חובה בכל נסיעה. במקרה שהמזוודות לא מגיעות בזמן ליעד, או גניבה או אובדן של מזוודה במהלך הנסיעה הכיסוי מאפשר פיצוי כספי באופן מיידי. סכום הפיצוי יתקבל על פי תנאי הביטוח שנקבעים על ידי כל חברת ביטוח בנפרד. כדאי לשים לב כי הכיסוי אינו כולל גניבה של ציוד אלקטרוני כמו מחשב נייד, מצלמה, טאבלט וטלפון סלולרי, ועליהם יש לרכוש כיסוי נפרד.
קרן לובינסקי דורון, חתמת ראשית בחברת וובי, הוסיפה ואמרה כי "צריך לשים לב לעלות הביטוח, גובה הכיסוי, גובה השתתפות עצמית והתאמה של הכיסויים לצרכים המסוימים הרלוונטיים לאופי הטיול שלנו. יחד עם זאת, יכולים להיות שינויים משמעותיים בין חברות הביטוח בעלות הבסיסית ובהרחבות, ולכן חשוב גם לשים לב לכיסויים הקיימים ולוודא שהכיסוי אכן מספק הגנה מתאימה למצבי חירום וסיכונים פוטנציאליים ביעד הנסיעה. כדי לקבל את ההצעה המתאימה ביותר, מומלץ וניתן לבצע השוואה פשוטה ומהירה בין החברות השונות".