7 צפייה בגלריה
סירה בכפר היווני לוטרו בכרתים
סירה בכפר היווני לוטרו בכרתים
נתראה בפסח? הכפר לוטרו שבכרתים
(צילום: shutterstock)
חופשת הפסח במערכת החינוך תחול השנה בין 28 במרץ ל-13 באפריל, וליל הסדר יצויין ב-5 באפריל. אלה נתוני הפתיחה שחייבים להכיר לפני שמתחילים לדבר על חופשות ונופשים בחג החירות. דבר נוסף שכדאי לדעת הוא שאם אתם מתכננים לבלות את חופשת הפסח מעבר לים כדאי לכם להזמין כבר עכשיו, לפני שהמחירים יעלו בתחילת העונה במרץ. ודבר אחרון שכדאי לדעת ולהכניס למערכת השיקולים: חופשה בחו"ל בהרכב של זוג עם ילדים תהיה זולה יותר בפסח מאשר חופשה בארץ בהרכב דומה.
"אחרי ביקושי השיא בפסח ובקיץ של השנה שעברה, השנה הישראלים מזמינים את חופשת הפסח שלהם כבר עכשיו בניסיון להימנע מעליית מחירים לקראת החג", אמרה סמנכ"ל אשת טורס שירלי כהן עורקבי.
חני סובול, מנכ"לית קבוצת דיזנהאוז, הוסיפה כי "העולם חוזר לשגרה ולמד לחיות עם הקורונה וזה בהחלט בא לידי ביטוי בהיקף ההזמנות הנכנסות. אנחנו רואים חזרה לטרנד של תכנון חופשות מבעוד מועד. המכירות לפסח ולחופשות הקיץ בעיצומן וזאת על מנת ליהנות ממחירים טובים יותר לחופשות המשפחתיות והבין-דוריות".
7 צפייה בגלריה
בקתות בכפר הנופש  EuroParcs De Hooge Veluwe
בקתות בכפר הנופש  EuroParcs De Hooge Veluwe
בקתות בכפר הנופש EuroParcs De Hooge Veluwe
הדר כרמל, מנהל חטיבת הנופש בקבוצת אמסלם טורס, אישר גם הוא כי הביקושים לפסח אכן בשיאם ושוברים את התחזיות: "היעדים המבוקשים אצלנו לפי שעה הם תאילנד, דובאי, ארצות הברית, אנגליה, פורטוגל וספרד. הנוסע הישראלי הבין את חוקי המשחק ורוכש מוקדם, לא רק את חופשת הפסח, אלא כבר עכשיו גם את החופשות לקיץ, זאת לאור העובדה שהמחירים צפויים לעלות לכלל היעדים".
כהן עורקבי הוסיפה כי "פסח יוצא מוקדם השנה, לכן נראה פחות ביקושים ליעדי בטן-גב ביוון, ויותר ליעדים באירופה כמו פריז, לונדון, ברצלונה, רומא, בטומי, אתונה וסלוניקי. בפסח גם עולים הביקושים לחופשות ארוכות יותר ובהתאמה גם ההזמנות לטיולי ספארי בטנזניה וטיסות לארה"ב".
סובול הוסיפה כי "היעדים המבוקשים לחופשות משפחתיות בקרב הישראלים הרוכשים חבילות נופש בדיזנהאוז בפסח הם תאילנד, פורטוגל, היער השחור וכרתים, הנחשב ליעד קייצי, אבל מספק מקום חופשה אידאלי ותנאים מצוינים למשפחות גם באפריל".
ניר מזור סמנכ"ל שיווק בקשרי תעופה אמר כי "בשבועות האחרונים אנחנו רואים ביקושים גבוהים והזמנות לחופשת הפסח הקרבה. אנחנו ממליצים להקדים ולהזמין את החופשה במחירים נוחים כבר עתה. ערב חג הפסח נופל השנה על יום רביעי וניתן ליהנות למעשה מסוף שבוע ארוך. למי שכן רוצה לטוס במחירים שווים, אני ממליץ על שבוע הזהב, טרום פסח שם ניתן ליהנות ממחירים של עד 50 אחוזים פחות, כאשר התמהיל הוא בעיקר של חופשות משפחתיות, אך גם זוגיות.
דוגמאות לחופשות בפסח בקבוצת התיירות דיזנהאוז: חופשה משפחתית, על בסיס חצי פנסיון, בתיאלנד בין 4 ל-14 באפריל: 2,469 דולר למבוגר ול-2,100 דולר לילד. (המחירים לאדם בחדר זוגי). כלומר, עלות כוללת למשפחה עם שני ילדים: 31,640 שקל.
7 צפייה בגלריה
לראשונה מאז משבר הקורונה: אל על חוזרת לפוקט
לראשונה מאז משבר הקורונה: אל על חוזרת לפוקט
פוקט, תאילנד
(shutterstock)
חבילה לכרתים בין 4 ל-9 באפריל על בסיס הכל כלול: 13,500 שקל לזוג עם שני ילדים.
באתר של חברת קשרי תעופה מצאנו דילים שממחישים את הפער הגדול במחירים בין התאריכים השונים: נופש בברצלונה בין 26 ל-30 במרץ במלון ברמה 4 כוכבים על בסיס לינה וארוחת בוקר עולה 9,660 שקל לזוג עם שני ילדים. נופש דומה באותו מלון בפסח בין 9 ל-13 באפריל עולה 18,700 שקל לזוג עם שני ילדים.
נופש במלון ברמה של 4 כוכבים בפראג על בסיס לינה וארוחת בוקר יעלה למשפחה עם שני ילדים 7,300 שקל אם יטוסו בין התאריכים 26 ל-30 במרץ. נופש דומה באותו מלון בין 9 ל-14 באפריל עולה 12,050 שקל.
חברת ספיריט משווקת טיסות ישירות בלעדיות לסיישל ולמאוריציוס. דיל שכולל טיסות ולינה במלון Hilton Labriz, בין 30 במרץ ל-5 באפריל, בהרכב של זוג ושני ילדים עם ארוחות בוקר והעברות, עולה כ-33,250 שקל למשפחה.
7 צפייה בגלריה
איי סיישל
איי סיישל
חוף טיפוסי באיי סיישל
(צילום: Shutterstock)
חבילת נופש במאוריציוס בין 2 ל-8 באפריל או בין 9 ל-15 באפריל, במלון מרשת מריוט היוקרתית, עולה כ-33,250 שקל למשפחה עם שני ילדים, כולל טיסות, העברות וארוחות בוקר.

הטרנד חדש: חופשה בכפרי נופש במערב אירופה

טלי נוי, סמנכ"לית שיווק ומכירות של איסתא, אמרה בשיחה עם ynet: "אנחנו רואים השנה מגמה חדשה של משפחות ישראליות שמזמינות חופשה בכפרי נופש במערב אירופה, כולל רכב צמוד. באזור מקום הלינה אפשר לצאת לטיולי כוכב. כל מה שהמטייל הישראלי מבקש למשפחה שלו הוא ימצא בכפר הנופש ומחוצה לו".
כמה זה עולה? נופש בריזורט של רשת יורו פארק השוכן בשמורת הטבע EuroParcs De Hooge Veluwe בהולנד בין 5 ל-12 באפריל, כולל טיסות ורכב צמוד, עולה החל מ-15,600 שקל למשפחה. השהות בבקתות שכוללות חדר שינה, חדר ילדים, סלון ומטבח מאובזר.
7 צפייה בגלריה
בקתות בכפר הנופש  EuroParcs De Hooge Veluwe
בקתות בכפר הנופש  EuroParcs De Hooge Veluwe
בקתות בכפר הנופש EuroParcs De Hooge Veluwe
איטלה: טיסות ושבעה לילות בריזורט ליד אדם גארדה בין התאריכים 4 ל-11 באפריל, כולל רכב צמוד, עולה החל מ-14,500 שקל למשפחה עם שני ילדים.
הילה הרמולין רונן, סמנכ"לית שיווק ומכירות של ישראייר, אמר כי "השנה אנחנו רואים שהישראלים התחילו להזמין את חופשת הפסח כבר לפני חודש כדי לחסוך כסף בגלל עליית שערי המטבע והדלק, וככל שנתקרב לכיוון החג המחירים יעלו, אך עדיין אפשר למצוא חופשה משפחתית במחירים סבירים סביב ה-600 דולר לאדם לחופשה בת ארבעה לילות במלונות טובים ברחבי אירופה".
לדוגמה, דיל של ישראייר לאתונה, במלון 4 כוכבים בין התאריכים 2 ל-6 באפריל, על בסיס לינה וארוחת בוקר, עולה החל מ-8,300 שקל לזוג עם שני ילדים.
7 צפייה בגלריה
כיכר מונסטיראקי
כיכר מונסטיראקי
פסח באתונה, נשמע נחמד
(צילום: Shutterstock)

וכמה תעלה חופשה בארץ במהלך חג הפסח?

רויטל עופר, סמנכ"לית שיווק של רשת ישראל קנדה מלונות, אמרה ל-ynet: "המקדימים להזמין חופשה משפחתית ייהנו כעת ממחירים אטרקטיביים של עד 20 אחוז הנחה בכל מלונות הרשת. אנחנו בהחלט רואים ביקושים מאוד גבוהים כי זו הזדמנות נפלאה לבלות את חופשת הפסח עם המשפחה המורחבת ולשלב טיולים בצפון הארץ באזור ים המלח ואילת".
נופש במלון לייקהאוס כינרת, לדוגמה, על בסיס לינה וארוחת בוקר בין התאריכים 9 ל-11 באפריל, עולה החל מ-3,868 שקל לזוג עם שני ילדים.
באתר של אשת טורס מצאנו חבילה של ארבעה לילות, כולל ארוחת ליל סדר, בין התאריכים 5 ל-9 באפריל במלון בראון לייטהאוס אילת, על בסיס חצי פנסיון, במחיר של 5,990 שקל לזוג עם שני ילדים.
7 צפייה בגלריה
אילת
אילת
אילת, אחת מהאופציות המקומיות
(צילום: shutterstock)
דוגמה נוספת: מלון VERT אילת, מקבוצת מלונות אפריקה ישראל, מציע חבילה של שני לילות בחדר דלוקס, בין 5 ל-7 באפריל, על בסיס חצי פנסיון וארוחת חג, במחיר של 5,200 שקל לזוג עם שני ילדים.
עוד באילת, ארבעה לילות במלון הרברט סמואל הריף אילת, בין 5 ל-9 באפריל, על בסיס לינה וארוחת בוקר, לזוג עם שני ילדים יעלו לכם החל מ-8,393 שקל בהזמנה ישירה באתר המלון. ארבעה לילות במלון אורכידאה, על בסיס לינה וחצי פנסיון, עולים החל מ-12,500 שקל.
גם רשת ישרוטל מציעה דילים לפסח באותם תאריכים: חופשה של ארבעה לילות במלון אגמים באילת לזוג עם שני ילדים, על בסיס לינה וארוחת בוקר, לא כולל סעודת ליל הסדר, עולה 12,028 שקל. חופשה דומה במלון ים סוף באילת עולה 11,244 שקל, ואם תבחרו במלון גנים בים המלח תשלמו 9,573 שקל.