כך מכינים את אוניות השיט להפלגות בתקופת קורונה
(MSC CRUISES ISRAEL)
זה לא סוד שענף השיט, וההפלגות בפרט, חטף את המכה הראשונה ואולי הכואבת ביותר מאז תחילת משבר הקורונה. לא היה צריך יותר מאונייה אחת מול חופי יפן עם כ-200 חולי קורונה ראשונים מרחבי העולם (אחרי ההתפרצות הראשונה בסין), שנתקעו עליה לזמן רב מדי רק כדי לשוב לארצם עם אות קין בצורת "כתר", בשביל לסמן את חופשות הקרוזים באיקס אדום גדול.
7 צפייה בגלריה
פרל: עושה את הים התיכון
פרל: עושה את הים התיכון
חברות הספנות והקרוזים מורידות מחירים כדי למלא את האוניות
(צילום: NCL)
מאז חברות הספנות הגדולות ידעו הרבה משברים ואף שלחו לגריטה אוניות ענקיות. אחרי זמן מה ניסו לחזור למסלול והודיעו אחת לתקופה על החזרת קו כזה או אחר, כשלאחר זמן קצר יצאו בדיוק מאותן חברות הודעות על ביטולים, דחייה והשהיית ההפלגות עד להודעה חדשה.
7 צפייה בגלריה
ספינת "אודיסאה" שתפליג לראשונה מחיפה חיפה וחזרה
ספינת "אודיסאה" שתפליג לראשונה מחיפה חיפה וחזרה
ספינת "אודיסאה" שהייתה אמורה לפתוח קו חדש מחיפה לאירופה
(מתוך אתר royalcaribbean)
והנה מגיעה ההודעה החדשה והאחרונה בתחום, והיא באה משלוש החברות הגדולות והיותר רלוונטיות גם לנו הישראלים: MSC - חברת הספנות האיטלקית, תאגיד השיט האמריקני - נורוויג'ין קרוז ליין (NCL), ורויאל קריביאן - החברה הענקית שהחלה בנורווגיה וכיום היא תאגיד שיט אמריקני גם כן. זאת לאחר שהאחרונה, רויאל קריביאן, הגיחה לרגע בנמל חיפה באפריל האחרון, בתכנון היסטורי להוציא קו ראשון של מחוסנים מישראל אל אירופה. רק שאחרי ההודעות החגיגיות והפסטיבל שנעשה בנמל הצפוני שלנו, האונייה נאלצה לשוב על עקבותיה והחברה סגרה זמנית את הקו. הוא יחזור אגב, לפעול מחדש בקיץ הקרוב, על כך יורחב בהמשך.

מערכת אוורור לכל חדר ודילול נוסעים

"האוניות כרגע כמעט ריקות מנוסעים. הם יעשו הכול כדי להחזיר אותם", סיפר בכיר ישראלי בענף כאשר עולה השאלה על המחיר הכה נמוך. "גם ככה הרגולציה על הוצאת קרוזים בתקופה הזו היא מהמחמירות ביותר וכל הפלגה יוצאת היום עם בין 50 ל-60 אחוז תפוסה בלבד בכל אונייה, לצד הגבלות נוקשות אחרות", הוסיף.
ואכן, בהפלגות הנוכחיות ואלו שמתוכננות לעתיד הקרוב, לא תראו יותר את המספרים הגדולים של הנופשים על אוניות הפאר הענקיות, שלרוב יכולות להכיל בין 3,000 ל-6,000 אנשים. זאת מאחר שעל החברות להתחייב לא למלא את האוניות ואפילו לא קרוב לזה. "המכירה נעשית בגדול לפי חדר כן - חדר לא", מסביר אותו גורם. תלוי כמובן בגודל החדר וכמה אנשים נכנסים בו אבל המגמה היא לדלל עד כמה שניתן.
7 צפייה בגלריה
שמירה על יותר מרחב אישי. אחת הבריכות בסיפון אוניית השיט
שמירה על יותר מרחב אישי. אחת הבריכות בסיפון אוניית השיט
"כל הפלגה יוצאת היום עם בין 50 ל-60 אחוז תפוסה"
(MSC CRUISES ISRAEL)
7 צפייה בגלריה
מושב כן - מושב לא. תיאטראות האונייה
מושב כן - מושב לא. תיאטראות האונייה
מושב כן - מושב לא. שמירת מרחק בתיאטראות האונייה
(MSC CRUISES ISRAEL)
מצד שני, תלוי כנראה את מי שואלים כי בחברת MSC מדברים על תפוסה של בין 70 ל-80 אחוזים באוניות שיוצאות להפלגות הקרובות בים התיכון.
גם מערכות האוורור באוניות הן אחד הנושאים החשובים והמטופלים ביותר. זאת בשל העובדה הפשוטה, שגם מרתיעה את מרבית הנוסעים, והיא היכולת של הנגיף לעבור באותה מערכת אוורור, שעוברת בין כל חדרי האונייה והשטחים הסגורים. "לא יהיה מיחזור של האוויר בין החדרים או בין השטחים הציבוריים באוניות שלנו. במתקנים הרפואיים האוויר יחוטא באמצעות יחידת אור UV ייעודית המצוידת במסנן H13 HEPA רפואי", כך הסביר בריאיון בלעדי ל-ynet לפני כשנה, מנכ"ל חברת הקרוזים MSC, ג’אני אונוראטו.
ואכן בבדיקה חוזרת שלנו עם החברה נמסר כי "מערכת האוורור הינה עצמאית לכל תא, אין יותר מערכת משותפת. באולמות יש מרווח של מושבים ריקים ולפיכך מתקיימות יותר הופעות פר יום, כדי למנוע התקהלויות", אמר ל-ynet אייל אטיאס, מנכ"ל MSC קרוז בישראל.

מחירי ההפלגות והמבצעים החמים

שבוע ב-279 דולר לאדם להפלגה באירופה
MSC יצאה בשבוע האחרון במבצע מיוחד לישראלים המזמינים עד סוף נובמבר. המחיר לשבעה לילות הוא החל מ-279 דולר לאדם, כשהוא כולל שלוש ארוחות ביום בשולחן קבוע עם מלצר אישי, בופה של ארוחות חופשיות הפתוח 22 שעות ביממה, הופעות של מחזות זמר "נוסח ברודוויי", 15 מוקדי בידור הפזורים ברחבי האונייה, פעילות לילדים במהלך כל היום בארבע קטגוריות גיל שונות ועוד.
למזמינים בדצמבר המחיר יהיה החל מ-299 דולר לאדם. בנוסף, מציעה החברה לחגוג את ליל הסדר בהפלגה שתצא ב-10.4.22, כשהמחיר הוא החל מ-539 דולר לאדם.
7 צפייה בגלריה
בין 279$ ועד 300$ לשבוע בקרוז בים התיכון על אוניית MSC MAGNIFICA
בין 279$ ועד 300$ לשבוע בקרוז בים התיכון על אוניית MSC MAGNIFICA
בין 279$ ועד 300$ לשבוע בקרוז בים התיכון על אוניית MSC MAGNIFICA
(צילום: MSC Cruises)
"ההצטרפות להפלגות מתאימה לישראלים המחוסנים עם שני חיסונים וילדים עד גיל 12 בהצגת בדיקת PCR שלילית שבוצעה 72 שעות לפני העלייה לאונייה. בנוסף תתבצע בדיקת אנטיגן בעלייה על ידי נציגי חברת MSC קרוז. בהפלגות אלו הנוסעים יוכלו לרדת לחוף באופן עצמאי", כך נכתב בהודעות החברה.
ההפלגות ייצאו באוניית MSC MAGNIFICA כשהיציאה היא מנמל סאות'המפטון בלונדון ומשם אל נמלי ערים מרכזיות במערב אירופה: פריז, בריסל, אמסטרדם והמבורג בגרמניה. ניתן לעלות מכל אחד מהנמלים.
נוסע שני ב-60 אחוז וחבילות אלכוהול, WI FI וסיורי חוף - בחינם
חברת NCL יצאה גם היא במחירים ובמבצעים שלא ראינו בעבר, עם פתיחת חבילות שלרוב היו מייקרות מאוד את החבילה - כמו חבילת השתייה האלכוהולית וסיורי החוף. כך למשל, החברה מציעה 60 אחוז הנחה לנוסע השני שאיתכם בתא וחמש חבילות בחינם: "בר פתוח", כלומר אלכוהול חופשי, "ארוחות ערב מיוחדות", שזה אומר במסעדות היוקרה באונייה ולא רק בבופה, סיורי חוף חינמיים, חבילת אינטרנט ללא עלות ועל ילדים איתכם בחדר לא תצטרכו לשלם כלל.
7 צפייה בגלריה
מתחם הלייזר טאג באונייה החדשה
מתחם הלייזר טאג באונייה החדשה
60 אחוז על הנוסע השני וחבילות בחינם - המבצעים של NCL
(צילום: NCL)
בנוסף, מציינים בנציגות NCL בישראל כי החברה מוציאה את ההפלגות באוניות החדשות יותר בצי החברה וגדולות יותר מהמתחרה האיטלקית.
בין 258 שקלים ועד 329 שקלים ללילה בקרוזים ממיאמי ומלוס אנג'לס
גם ברויאל קריביאן לא נשארו אדישים ויצאו לאחרונה עם מחירים חסרי תקדים ומבצעים שונים. "בגלל שיש הרבה מאוד ספינות באזור צפון אמריקה עכשיו אז גם המחירים טובים, ויש הרבה מבצעים", נמסר ל-ynet מנציגות החברה בארץ.
כך למשל, על שבעה לילות במסלול ממיאמי לקריביים על הספינה הענקית OASIS OF THE SEAS תשלמו החל מ-258 שקלים לאדם ללילה.
7 צפייה בגלריה
אוניית אודיסי אוף דה סיז Odyssey Of The Seas של חברת רויאל קריביאן
אוניית אודיסי אוף דה סיז Odyssey Of The Seas של חברת רויאל קריביאן
מחירי רויאל קריביאן: החל מ-258 שקלים ללילה עבור אדם בקרוז לקריביים
(צילום: Royal Caribbean)
על שבעה לילות במסלול ממיאמי להונדורס ולמקסיקו (החוף המזרחי) על הספינה החדשה SYMPHONY OF THE SEAS תשלמו החל מ-278 שקלים לאדם ללילה. ועל שבעה לילות במסלול למקסיקו (החוף המערבי) על הספינה Navigator of The Seas - שיוצאת מלוס אנג’לס, תשלמו החל מ-329 שקלים לאדם ללילה. מחירים אלו לא כוללים כמובן את הטיסות מישראל למיאמי וללוס אנג'לס.
עוד מדגישים בנציגות החברה בישראל כי "המבצעים הם בכוונה על הספינות הכי גדולות וחדישות בעולם, כשלרויאל קריביאן יש את שש הספינות הכי גדולות בעולם".
בנוסף, במהלך קיץ 2022 רויאל קריביאן תשיק מחדש את ההפלגות מנמל חיפה כאמור. הקו יהיה על אוניית Rhapsody of the seas, ספינת הפאר מסדרת Vision שתפליג ליעדים באיי יוון וקפריסין ביניהם: אתונה, סנטוריני, רודוס, מיקונוס ולימסול. ההפלגות מישראל יצאו במתכונת של שלושה עד שמונה לילות ויחלו במהלך בחודש אוגוסט 2022 עד 31 באוקטובר 2022. מחירן יהיה החל מ-271 שקלים לאדם ללילה.

חוזרת להפלגות מחיפה - גם לשומרי מסורת

חברת מנו ספנות החלה לאחרונה בשיווק הפלגות הנופש באונייה קראון איריס המפוארת Crown Iris, החל מחודש אפריל הקרוב.
יעדי ההפלגות המתוכננים הם כרתים, רודוס, מיקונוס, סלוניקי, פיראוס ועוד יעדים ביוון, קפריסין, איטליה וקרואטיה. ההפלגות יהיו החל משני לילות ועד 12 לילות עם פנסיון מלא וארוחות כשרות.
באמצע שבוע (4-5 לילות) מיום א' עד ה' או עד יום ו' (חזרה בשישי בבוקר לפני כניסת שבת) - יתקיימו הפלגות שמתאימות לשומרי מסורת. ההפלגות אלו יוצאות לאיי יוון - מיקונוס, רודוס, כרתים וכו'. הפלגות קצרות של סופי שבוע - 3 או 2 לילות לקפריסין. הפלגות של שבעה לילות ליעדים מדהימים כמו סנטוריני, וולוס מטאורה, אתונה וסלוניקי. הפלגות של 12 לילות מתוכננות למגוון יעדים באיטליה, קרואטיה ויוון.