3 צפייה בגלריה
מנהטן חוזרת לחיים
מנהטן חוזרת לחיים
התיירים חוזרים למנהטן - טיסות הקונקשן רלוונטיות לישראלים שוב
(צילום: GettyImages)
היום (יום ב') 8 בנובמבר, ארה"ב נפתחת לקבל נוסעים מכל העולם, זאת לאחר כמעט שנתיים שבהם הייתה סגורה למרבית המדינות בהן בריטניה ומדינות האיחוד האירופי, דרום אפריקה, סין ועוד.
עבור הנוסעים מישראל מה שזה בעיקר אומר זה שהחל מהיום ניתן לטוס לארה"ב גם בטיסות קונקשן שעוצרות באירופה, ולא רק דרך טיסות ישירות, כפי שהיה מחויב להיעשות מאז תחילת משבר הקורונה. מה שיוזיל משמעותית את הסיפור פעמיים - הן בשל התחרות שתגדל כעת והן בשל העובדה שטיסת קוקנשן לרוב זולה יותר מישירה.
בבדיקה שערכנו השווינו בין מספר חברות תעופה שמטיסות מנתב"ג לניו יורק, למיאמי וללוס אנג'לס בטיסות ישירות למול חברות שמטיסות בקונקשן, ומצאנו פערים מעניינים.
מחירי טיסות ישירות וקנקשנים לארה"ב
נתחיל בתפוח הגדול, היעד שהתחרות אליו לא פוסקת. אבל אם עד עכשיו ראינו את התחרות בקרב שלוש חברות התעופה שמטיסות מישראל ישירות במחירים שלא ראינו בעבר, הרי שכעת כשניתן לטוס גם דרך אירופה המחירים צפויים להיות נמוכים אפילו יותר.
נדגיש כי כל המחירים עם החברות אותן בדקנו בטיסות קונקשן דרך אירופה כוללים הושבה, מזון ושתייה, טרולי ושליחת מזוודה למטוס.
הטיסה הזולה ביותר שמצאנו היא דרך פורטוגל עם טאפ אייר. מחיר כרטיס טיסה איתה עולה החל מ-425 דולר. נזכיר כי החברה הפורטגלית הייתה מהראשונות לבטל טיסות רבות מישראל עם תחילת המשבר וגם בהמשכו.
משך הקונקשן בשדה בליסבון, בממוצע, הוא כשעה בהלוך וכשעתיים בחזור. אך נציין כי בעבר המחירים הנמוכים שהחברה הציעה היו כחלק מניסיונה לגרום לתיירים לעבור דרך ליסבון עם קונקשנים ארוכים של לילה לפחות. כעת זה לא קורה, מה שכן כנראה תיתקלו בו, אם תזמינו דרך האתר שלהם, זה שאלה בסגנון - "רגע, מתחשק לכם שני לילות בליסבון בחזור/בהלוך?", זה לא משנה את מחיר הכרטיס, רק שימו לב לשלב זה אם אתם רוצים או לא רוצים להוסיף עוד יעד בטיול לארה"ב.
3 צפייה בגלריה
טאפ אייר
טאפ אייר
"תרצו לעצור ללילה או שניים בליסבון?" שימו לב לשאלה באתר טאפ אייר
(מתוך אתר החברה)
אפשרות נוספת היא לטוס עם לוט הפולנית דרך ורשה ב-490 דולר. אבל וזה אבל גדול, משך הקונקשים בבירת פולין לא קצרים בכלל: שמונה שעות וחצי בהלוך וכמעט עשר שעות בחזור. זה ה"מחיר" של מחירים זולים מאוד בטיסות קונקשן.
טורקיש איירליינס מציעה טיסות ב-518 דולר עם עצירה של חמש שעות בהלוך בשדה באיסטנבול ושעה וחצי בחזור. לופטנזה וסוויס גם חזרו להיות רלוונטיות ותוכלו לשלב בין שתיהן על מנת להגיע לניו יורק גם ב-518 דולר עם קונקשן של כשעתיים בהלוך ו-11 שעות בחזור - שניהם בציריך.
אייר קנדה תציע לכם טיסה דרך טורנטו ב-543 דולר עם עצירה של שעה וחצי בהלוך וכשעה בחזור, כשבמקרה הזה הנחיתה בניו יורק תהיה בשדה התעופה לה גווארדיה - שדה מאוד מרכזי ביחס לאחרים.
אבל חוץ מהקונקשים, כאמור יש גם את הטיסות הישירות לניו יורק, ודווקא אל על, שמחיריה בדרך כלל יותר גבוהים מהמתחרות שלה, הוזילה מחירים לשנת 2022 ומציעה לטוס בינואר במחיר די נדיר - 534 דולר. אם תרצו לטוס קצת קודם כדי להרוויח את חגיגות כריסמס בסוף דצמבר - אמריקן איירלינס ויונייטד איירליינס מציעות טיסות ישירות במחירים התחלתיים של 559 דולר, כל המחירים כוללים שירות מלא ומזוודה.
היקרה יותר בחבורה היא דלתא עם טיסות ישירות לניו יורק ב-609 דולר בתאריכים 16-26.11.2021.

מיאמי ב-456 דולר ולוס אנג'לס ב-634 דולר

בטיסות למיאמי, יעד מאוד מבוקש בתקופה הקרובה בשל מזג האוויר החמים שיש בו לאורך כל השנה, מצאנו ירידת מחירים גם כן.
כרטיס הטיסה הזול ביותר עולה החל מ-456 דולר עם לוט הפולנית, אורך הקונקשן בהלוך הוא שלוש שעות ו-40 דקות בשדה של ורשה ובחזור 11 שעות. אחריו ובאופן מפתיע מצאנו שוב כי דווקא טיסה ישירה עם אל על זולה יותר מהיתר ברשימה. חברת התעופה הישראלית מציעה טיסות ישירות לפלורידה החל מ-616 דולר.
בטורקיש איירליינס מצאנו כרטיס ב-620 דולר עם קונקשן באיסטנבול של כשעתיים בהלוך ושעה ו-20 דקות בחזור. אמריקן איירלינס מציעה טיסות ישירות גם כן החל מ-662 דולר. דלתא מציעה טיסות עם קונקשן למיאמי ב-741 דולר אבל עם עצירה דווקא בלונדון של שעה בהלוך ושעה ו-20 דקות בחזור, טיסה הרבה פחות משתלמת.
3 צפייה בגלריה
טיסות זולות למיאמי - ישירות ועם עצירה באירופה
טיסות זולות למיאמי - ישירות ועם עצירה באירופה
טיסות זולות למיאמי - ישירות ועם עצירה באירופה
(צילום: Shutterstock)
אל לוס אנג'לס, יעד נעים יחסית בחורף ומבוקש מאוד בשל המגוון הגדול של קהלים שאליו הוא פונה, מצאנו מחירי טיסות די נוחים גם כן.
כך למשל טיסות שמחירן מתחיל ב-634 דולר מצאנו עם חברות התעופה KLM ההולנדית יחד עם אייר פראנס, ששיתוף הפעולה בניהן חזר להיות רלוונטי בעקבות השינויים החדשים. וגם כאן תיאלצו להישאר קונקשן ארוך: 17 שעות וחצי בפריז בהלוך (כלומר לעשות לילה) ובחזור כ-12 שעות באמטרדם במהלך היום.
אל על מציעה טיסות ישירות אל עיר המלאכים ב-724 דולר ואמריקן איירלינס תוכל לקחת אתכם בקונקשן החל מ-728 דולר עם עצירה של שעתיים וחצי בהלוך ושעתיים בחזור בשדה JFK בניו יורק. גם פה אייר קנדה בתמונה עם טיסות דרך טורנטו ועצירה של כשעה וחצי לכל כיוון, במחיר התחלתי של 748 דולר. וירג'ין אטלנטיק הבריטית גם מציעה טיסות קונקשן החל מ-799 דולר עם כשעה בהלוך בלונדון וחמש שעות ו-20 דקות בחזור.