מבנגקוק לתל אביב ב-45 שניות
(צילום ועריכה: עדי זוטא)

"ישנה אמירה ש'הנוף מהמשרד שלנו הוא הכי יפה שיש'. אני מסכים, זה כנראה התפקיד עם הנוף הכי יפה בעולם". טייס אל על עדי זוטא שוב הרשים אותנו עם סרטון מרהיב, הפעם תקציר מהיר ביותר של טיסה מבנגקוק לנתב"ג שצולם באמצעות מצלמת גו פרו מתא הטייס.
אם טסתם פעם בלילה מבנגקוק אולי הצלחתם לראות נקודות אור ירוקות רבות פזורות בחושך האינסופי של האוקיינוס ההודי. מה שנראה מגובה 40 אלף רגל כגחליליות מאירות הן למעשה עשרות אלפי סירות דייג שפועלות במי האוקיינוס ההודי. הצבע הירוק מקורו בתאורת לד חזקה שאמורה למשוך אליה את הפלנקטון שממנו ניזונים הדגים הקטנים יותר ואלה בתורם מושכים אליהם את התמנונים ודגים נוספים.
3 צפייה בגלריה
סירות דייג באוקיינוס ההודי
סירות דייג באוקיינוס ההודי
סירות דייג באוקיינוס ההודי כפי שצולמו מתא הטייס
(צילום: עדי זוטא)
3 צפייה בגלריה
סירת דייג עם תאורה ירוקה
סירת דייג עם תאורה ירוקה
וכך זה נראה על פני המים
(צילום: shutterstock)
את המראה המרהיב של סירות הדייג מול חופי תאילנד ואל תוך האוקיינוס ההודי ניתן לראות אפילו מהחלל.
3 צפייה בגלריה
סירות דייג באוקיינוס ההודי כפי שצולמו מהחלל
סירות דייג באוקיינוס ההודי כפי שצולמו מהחלל
סירות דייג באוקיינוס ההודי כפי שצולמו מהחלל
(צילום מתוך: NASA, Earth at Night book )


בחזרה אל הטיסה. בהילוך המהיר מהמצלמה שהותקנה בקוקפיט רואים את שלב הפושבק מהעמדה בשדה התעופה בנגקוק, ההסעה למסלול ההמראה, ריצת ההמראה והטיפוס. הטיסה מתאילנד לישראל נמשכת עשר שעות, נתיב הטיסה מגיע מכיוון דרום, דרך היום האדום, מפרץ אילת ומשם טיסה צפונה לנתב"ג.
נציין כי אם חברות התעופה הישראליות היו מורשות לטוס מעל סעודיה לא רק בקווים אל איחוד האמירויות, היו הטיסות מתאילנד מתקצרות באופן ניכר וגם עלות הפעלתן עבור חברות התעופה הייתה יורדת.
"אנחנו חוצים את היבשות ואת האוקיינוסים, בדרכנו להטסת הנוסעים ליעדם", מספר עדי על חוויותיו כטייס. "אנחנו עוברים מעל צורות נוף מגוונות מאוד – קרחונים בגרינלנד, מדבריות בסין, איים, מפרצים, הרים מושלגים, ערים גדולות כמו ניו יורק או לאס וגאס, וגם רואים תופעות טבע יפות כמו זריחות בעננים, שקיעות ארוכות מאוד, כמעט בלתי נגמרות, סופות ברקים ועוד".
לפני כשבוע סיפרנו לכם על סרטון אחר של עדי שהטיס רחפן בתוך מטוס דרימליינר ישראלי. מוקדם יותר בחודש אוקטובר פרסם טייס אל על תמונות מרהיבות של אורות הצפון שצילם במהלך טיסה ללוס אנג'לס.