הפרסומת של אמירייטס עם השלטים בעברית
(מתוך עמוד היוטיוב Emirates)
אמירייטס שחררה ביממה האחרונה את הפרסומת החדשה שלה לקראת פתיחת הקו ההיסטורי שלה בישראל. הקו שיחבר את נתב"ג ודובאי יחל לפעול ב-6.12.21, לאחר מספר דחיות ועיכובים. בפרסומת רואים פעלולנית המגלמת דיילת של החברה, עומדת על קצה הבניין הגבוה בעולם - מגדל בורג' ח'ליפה, ומחזיקה שלטים עם כיתוב בעברית.
מוכר לכם? בצדק. באוגוסט האחרון החברה יצאה עם פרסומת ראשונה מסוגה שבה פעלולנית עומדת, ניחשתם נכון, על קצה אותו מגדל מפורסם. בבירור עם דוברות החברה התברר כי הפרסומת צולמה בזמנו פעם אחת, עם שלטים ריקים כך שיוכלו "להדביק" עליהם לאחר מכן כיתוב שונה לפי הצורך. כך שאתם יכולים להסיר דאגה מלבכם, לא העלו את ה"דיילת" לקצה המגדל רק עבור הקהל הישראלי.
7 צפייה בגלריה
בפעם הראשונה פרסומת של אמירייטס בעברית
בפעם הראשונה פרסומת של אמירייטס בעברית
בפעם הראשונה פרסומת של אמירייטס בעברית
(מתוך עמוד היוטיוב "אמירייטס")
7 צפייה בגלריה
אמירייטס דיילת על גג ובורג' חליפה דובאי
אמירייטס דיילת על גג ובורג' חליפה דובאי
אותה פרסומת בשינוי אדרת (ושלט)
(מתוך עמוד הטוויטר Emirates Airline)
בשלטים מופיע הכיתוב: "שלום ישראל! מחכים לכם. הצטרפו אלינו בפסגת העולם. טוסו איתנו מתל אביב לדובאי, והעולם בידכם". לאחר שה"דיילת" מסיימת להעביר את כל השלטים המצלמה מתרחקת מאוד ואז מתגלה הפריים שבו היא עומדת ממש על קצה הבניין הגבוה ביותר. בדיוק כמו בפרסומת המקורית.
את הכרטיסים אגב, אפשר כבר להזמין באתר החברה, בעמוד ייעודי בעברית שנפתח לאחרונה לקראת השקת הקו. או דרך האתרים והסוכנים השונים.
אמירייטס מוגדרת כמעט מדי שנה כחברה הטובה בעולם או אחת מהטובות ביותר. זאת הודות למחלקות היוקרה שלה הכוללות סוויטות שלמות, מקלחות ואוכל גורמה, בר משקאות שלא היה מבייש בר מפואר - על הקרקע. זאת לצד מפורסמים שמופיעים בפרסומת שלה, החל מהכדורגלנים מהשורה הראשונה ועד לשחקנים ושחקניות, דוגמת ג'ניפר אניסטון.

"הסתערות על דובאי"

הקו לדובאי הפך למבוקש מאוד בתקופה זו בשנה, אולי המבוקש ביותר. לצורך העניין, רק בחודש נובמבר האחרון הופעלו 396 טיסות מנתב"ג לאיחוד האמירויות (בעיקר לדובאי), נתון שעוד צפוי לעלות בחודשיים הקרובים.
נראה שישראלים רבים שראו את המצב הלא ודאי באירופה בחרו בחופשה שמשית, יחסית קרובה והזמינו בהמוניהם לחג חנוכה הקרוב, לחג המולד ולחגיגות הסילבסטר.
7 צפייה בגלריה
בריכת האינסוף אאורה סקייפול (Aura Skypool) בדובאי
בריכת האינסוף אאורה סקייפול (Aura Skypool) בדובאי
בריכת האינסוף אאורה סקייפול החדשה בדובאי
(Aura Skypool)
"יש הסתערות על דובאי שלא הייתה הרבה שנים בענף התיירות. אנחנו מפעילים טיסה יומית לדובאי ובעקבות הביקושים העצומים אנחנו מתגברים את הקו בטיסה יומית נוספת", אמר ל-ynet, אורן כהן מגורי, סמנכ"ל השיווק בשטיח המעופף והוא לא לבד. גם שירלי כהן עורקבי, סמנכ"ל אשת טורס מסרה כי "כרגע דובאי היא היעד הכי חזק גם בחבילות נופש וגם בטיולים מאורגנים".
על הקו לדובאי מתחרות בטיסות ישירות החברות: אל על, ישראייר וארקיע הישראליות, פליי דובאי חברת הלואו-קוסט האמירותית והחל מדצמבר, אמירייטס, כאמור. ניתן לטוס גם עם טיסות קונקשן כמו פגסוס שעוצרת בטורקיה, גאלף אייר שעוצרת בבחריין או אתיופיאן איירליינס שעוצרת באדיס אבבה.
7 צפייה בגלריה
כך נראית מחלקה ראשונה במטוסי החברה
כך נראית מחלקה ראשונה במטוסי החברה
כך נראית מחלקה ראשונה במטוסי החברה
(EMIRATES)
7 צפייה בגלריה
כשג'ניפר אניסטון פרסמה את אמירייטס
כשג'ניפר אניסטון פרסמה את אמירייטס
כשג'ניפר אניסטון פרסמה את אמירייטס
(צילום: Emirates)
נכון להיום, אנו עדיין לא רואים שבירת שוק מבחינת מחירים - לאור כניסת השחקנית החדשה לשמיים הישראלים. דבר שצפוי להשתנות בקרוב. שכן, בדרך כלל כשחברת תעופה נכנסת ליעד חדש היא יוצאת עם מחירי השקה נמוכים יותר מהיתר באותו השוק, מה שמחייב את שאר החברות להוריד מחירים בהתאם. זה כאמור עוד לא קרה.
בסקירה כללית שערכנו נראה שכרטיס טיסה הלוך ושוב בטיסה ישירה מתחיל ב-358 דולר עם חברת פליי דובאי ללא מזוודה והחל מ-440 דולר עם מזוודה. מחיר זהה מצאנו גם באמירייטס, הכולל מזוודה ושירות מלא. עם אל על וארקיע מצאנו טיסות החל מ-460 דולר וב-520 דולר עם ישראייר.
מדוברות החברה נמסר ל-ynet כי לא מתוכננים תעריפים מיוחדים כרגע. "זה עשוי להשתנות ברגע שנתחיל לפעול בדצמבר. השקנו אתמול את הקמפיין שלנו סביב הגעתנו לישראל כדי ליצור מודעות למותג ובתקווה להיכנס לציבור הישראלי. התעריפים שלנו תמיד היו תחרותיים. מבחינת ערך תמורת כסף, בהתחשב במוצר שאנו מציעים, יחד עם אמצעי היגיינה, בריאות ובטיחות משופרים, גמישות בהזמנה וכיסוי הכרטיס לאור התקופה - מדובר במוצר משתלם מאוד".

אורח גדול במיוחד צפוי להגיע בהשקת הקו

הדיבור סביב כניסת ענקית התעופה מהאמירויות סוער וגועש, לא רק בגלל העובדה שמדובר באחת מחברות התעופה שמוגדרת מדי שנה כאחת הטובות בעולם, אלא בגלל אורח אחד ספציפי שצפוי להגיע לכאן. מדובר על מטוס האיירבוס A380 של החברה, מטוס הנוסעים הגדול ביותר בעולם.
ואכן, ב-25.11.21 התעוררנו לחדשות המפתיעות והמרגשות שטיסת הבכורה של אמירייטס לישראל תתבצע במטוס המדובר. זאת אף על פי שלפי התכנון המקורי לטיסת הבכורה הזו היה מוצב מטוס בואינג 777.
7 צפייה בגלריה
יעשה היסטוריה וינחת בנתב"ג: מטוס הנוסעים הגדול בעולם
יעשה היסטוריה וינחת בנתב"ג: מטוס הנוסעים הגדול בעולם
יעשה היסטוריה וינחת בנתב"ג: מטוס הנוסעים הגדול בעולם
(צילום: Emirates)
ל-Ynet נודע כי החברה אכן הגישה בקשה לרשות התעופה האזרחית בישראל להפעיל בטיסה הראשונה את מטוס הנוסעים הגדול ביותר בעולם, וכעת נראה שהגיע האישור מהרשויות בישראל. חברות תעופה זרות נוספות שפועלות בישראל מפעילות עכשיו או הפעילו בעבר את המטוס, אך משיקולים של כדאיות כלכליות הן מעולם לא השתמשו בו לקו הזה.

"לצלם מטוס של אמירייטס בנתב״ג - משהו שאף אחד לא חשב שיקרה"

גורמים מתחום התעופה האזרחית בישראל המעורבים בפרטים מספרים שאין מגבלה לנחיתת המטוס בשדה: "מסלולי הנחיתה בנתב"ג יכולים לקלוט את האיירבוס 380, השדה עקרונית מסוגל להכיל את המטוס".
חובבי התעופה והספוטרים (צלמי מטוסים) כבר מחכים בהתרגשות רבה לקראת הטיסה, כפי שמספר צלם התעופה, עידו וכטל:
"אני בהחלט מתרגש. כבר שנים שדובר על הגעת המטוס הזה לארץ. חברות אחרות שקלו לבצע טיסות אך לבסוף הדבר לא יצא לפועל. אין ספק שהמטוס בתצורה הספציפית של אמירייטס הוא בהחלט משהו שלא ראו פה בעבר, עם סוויטות במחלקה הראשונה, מקלחות ועוד, ובכלל מרגש לדעת שאמירייטס, החברה הטובה בעולם, מגיעה לישראל. זאת בהחלט אבן דרך בתעופה הישראלית".
7 צפייה בגלריה
עידו וכטל
עידו וכטל
"מתרגש לקראת ההגעה". עידו וכטל
"יצא לי בעבר לצלם את מטוסי החברה במקומות שונים בעולם אבל לצלם מטוס של אמירייטס בנתב״ג זה משהו שאף אחד לא חשב שיקרה", הוסיף וכטל.