נוסעת מחלקה ראשונה בטיסת אמריקן איירליינס טוענת כי במהלך טיסה מניו יורק לדטרויט, פשפש מיטה זחל על רגלה. היא הבחינה בפשפש בזמן שישבה במושב המרווח של החברה, ותיארה את החוויה באתר רדיט, שם גם העלתה תמונה של הפשפש על מפית קוקטייל שהעבירה לדיילת. לדבריה, הפשפש ניסה לנשוך לה את האצבע כשניסתה לתפוס אותו.
1 צפייה בגלריה
הפשפש על רקע מטוס אמריקן איירליינס
הפשפש על רקע מטוס אמריקן איירליינס
הפשפש על רקע מטוס אמריקן איירליינס
(צילומים: shutterstock, @HaddawayThrowaway978/Reddit)
לאחר הנחיתה, הנוסעת המבוהלת מהחוויה החליפה את בגדיה בשדה התעופה כדי למנוע התפשטות אפשרית של הפשפשים למזוודה או לארנק שלה. היא הגישה תלונה לחברת התעופה, בתקווה שיקרקעו את המטוס לבדיקה, אך ציינה שראתה שהוא המשיך לפעול כמתוכנן.
אמריקן איירליינס הגיבה לתלונתה עם הודעה לקונית וגנרית: "בבקשה קבלי את התנצלותנו העמוקה על החוויה שתיארת. המחויבות שלנו לשים אותך במרכז כל מעשינו היא בלתי מתפשרת, והמשוב שלך מדגיש את המחויבות הזו. תהיי בטוחה שהתובנות שלך יועברו לצוות ההנהלה שלנו כשאנו עובדים כדי להבטיח שנעניק לך את חווית הלקוח האיכותית שמגיעה לך"
החברה טרם הגיבה לפניית ynet בנושא.
הסיפור עורר תגובות ברשתות, שם גולשים הביעו תדהמה ותמיכה בנוסעת, אך חלק - כמצופה מהז׳אנר - גם תקפו אותה ורמזו שהביאה את הפשפש מהבית, יוקרתי ככל שיהיה. אחד המגיבים הטיח בה: "פשפשי המיטה אדישים למעמד החברתי שלך".

אחר כתב: "נהדר, פחד טיסה חדש התגלה בזכותך". אחרים התבדחו: "איך חשבת שהפשפש יגיע לדטרויט? בדיוק כמוך, הוא יבחר את חברת התעופה עם המחירים הנמוכים ביותר” או "אפילו פשפש מיטה לא יטוס עם ספיריט או פרונטיר". גולש אחר ציין כי "בטוח שזה לא הדבר היחיד שחלק מהנוסעים מביאים איתם למטוס".
למרבה הצער, תופעת פשפשי המיטה במטוסים אינה חדשה. החרקים הזעירים, הנקראים בשם המדעי Cimex lectularius, מוצאים לפעמים תנאים נוחים לשגשוג בריפודים ושטיחים של תא הנוסעים. בשנים 2017 ו-2018, חברת התעופה הבריטית בריטיש איירווייז נאלצה להתמודד עם גל תלונות מצד נוסעים שטענו כי ננשכו מספר פעמים על ידי פשפשי מיטה במהלך טיסות לילה ארוכות.
באוקטובר 2017, הנוסעת הית'ר סזילאגי ובתה בת השבע דיווחו כי ננשכו על ידי פשפשי מיטה בטיסה מוונקובר ללונדון. המשפחה נאלצה לעבור טיסה בת תשע שעות כשבמהלכה הפשפשים נשכו אותם ברגליים ובגב שוב ושוב. זמן קצר לאחר מכן, איש עסקים בריטי דיווח כי ננשך "בין 120 ל-150 פעמים" במהלך טיסה בת 14 שעות מלונדון לקייפטאון. מייק גרגורי סיפר שראה כתמי דם על שמיכתו והתלונן על גרד במותניים, בגוף ובידיים. בתגובה, מסרה דוברת בריטיש איירווייז כי מקרים של פשפשי מיטה הם נדירים, אך מדובר בבעיה מוכרת המשפיעה גם על בתי מלון וגם על חברות תעופה ברחבי העולם.
בסוף השנה שעברה, צוותי דיילים ביונייטד איירליינס קיבלו הנחיות להצטייד בכפפות לטקס ופנס כדי לבדוק אם יש פשפשי מיטה בחדרי המלון שלהם לאחר טיסות לילה. הדיילים קיבלו גם המלצה לעבור לשימוש במזוודות עם מעטפת קשיחה וחלקה, שמקשה על הפשפשים להיאחז בהן, ולוודא שהמזוודות לא מונחות על הרצפה או קרוב למיטות וספות בחדר המלון, אלא על גבי מתקן ייעודי או שולחן זכוכית.