זה היה יכול להיגמר אחרת: תייר ישראלי בן 18 שטייל ביער באזור העיר היפנית קובה, אשר שוכנת כ-500 ק"מ מערבית לטוקיו, איבד אמש (יום ד') את דרכו, וחולץ במהלך הלילה בתום מבצע הצלה דרמטי.
2 צפייה בגלריה
יער ביפן, אילוסטרציה
יער ביפן, אילוסטרציה
יער ביפן, אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
הישראלי טייל באזור הררי שמהווה בית לחיות בר רבות, לרבות דובים אסיאתים שחורים וחזירי בר. ואכן, בשעות הערב, משלא מצא את דרכו, הישראלי נתקל בחיות בר וטיפס על עץ גבוה שם שהה מחשש לביטחונו.
מבצע ההצלה יצא לדרך לאחר שאימו המודאגת התקשרה בשעות הערב למוקד החירום של נציגות ישראל בטוקיו, ושם פעלו באופן מיידי ודיווחו על ההיעדרות למשטרה ולשירותי ההצלה.
במקביל, קונסול ישראל בטוקיו, אבינועם מזרחי, הצליח ליצור קשר עם הצעיר הישראלי, הרגיע אותו ודאג לקבל ממנו פרטים קריטיים על אודות מיקומו.
2 צפייה בגלריה
דוב שחור אסיאתי
דוב שחור אסיאתי
דוב שחור אסיאתי. נפוץ באזור שבו טייל הצעיר הישראלי
(צילום: shutterstock)
השגרירות אף יצרה קשר עם אנשי משרד החוץ היפני וביקשה את סיועם בחילוץ התייר מהיער. בשעות הלילה אותר התייר וחולץ על ידי משלחת של עשרות אנשי משטרה וכוחות כיבוי והצלה. לאחר בדיקה רפואית הוא שוחרר, והנציגים הישראלים סייעו לו להתאושש עם מקום לינה ומזון.
שגריר ישראל בטוקיו, גלעד כהן, סיפר בשיחה עם ynet כי "צוות השגרירות פעל מיידית לחלץ את האזרח הישראלי. אלמנט הזמן היה השיקול המכריע והופעלו כלל הקשרים מול הרשויות היפניות לאורך כל שעות הלילה. שיתוף הפעולה מצד המשטרה המקומית, מכבי האש, יחידות החילוץ ומשרד החוץ בטוקיו היה מצוין, ואני מבקש להודות לרשויות היפניות, לאנשי השגרירות הישראלית בטוקיו ולרב חב"ד בקובה על הטיפול היעיל באירוע".