חברת יונייטד איירליינס הודיעה בשבוע שעבר על חידוש הטיסות בקו תל אביב-ניוארק החל מחודש מרץ. זמן קצר לאחר ההודעה הרשמית של החברה האמריקנית ערכנו בדיקה שבה מצאנו כי הפרש המחירים בין החברה האמריקנית לאל על, שבמשך חודשים נהנתה מבלעדיות בקו, מגיע במקרים מסוימים למאות דולרים. בבדיקה נוספת שערכנו יומיים בלבד לאחר מכן מצאנו שינוי במחרים שנגרם ככל הנראה בשל התחרות. התעריפים של יונייטד החלו לטפס למעלה, בעוד המחירים של אל על החלו להנמיך מטה.
כך לדוגמה, טיסה הלוך ושוב בחברת אל על בפסח, בין 19 ל-24 באפריל, שעלתה בחמישי האחרון החל מ- 2,246 דולר, כולל כבודה ואפשרות ביטול עד 24 שעות לפני ההמראה, עולה כעת 1,892 דולר באותם תנאים.
טיסה דומה באותם תאריכים בחברת יונייטד, שמחירה ביום חמישי עמד על החל מ-1,590 דולר, כולל כבודה וללא אפשרות ביטול, התייקרה ועולה כעת החל מ-1,981 דולר. 89 דולר יותר מאשר טיסת אל על.
טיסת הלוך ושוב בתאריכים 1 עד 11 באפריל ביונייטד עלתה ביום חמישי החל מ-1,671 דולר, כולל כבודה, וכעת מחירה עומד על החל מ-1981 דולר. המחיר ההתחלתי באותם תאריכים באל על עמד ביום חמישי על החל מ-2,113 דולר, כולל כבודה ואפשרות ביטול עד 24 שעות לפני ההמראה, וכעת הוא צנח ל-1,752 דולר באותם תנאים. הפרש של 229 דולר לטובת אל על.
טיסה מתל אביב לניו ארק עם יונטייד איירליינס בתאריכים 25 במרץ עד 2 באפריל עלתה ביום חמישי החל מ-1,293 דולר, כולל כבודה. בזמן הכנת הכתבה מצאנו את אותה טיסה במחיר של החל מ-1,631 דולר. טיסה באל על באותם תאריכים שעלתה ביום חמישי החל מ-1,211 דולר, עם כבודה וכולל אפשרות ביטול, עולה כעת 1,101 דולר. ההפרש במקרה זה: 530 דולר לטובת אל על.
בדקנו גם כמה עולה כרטיס בין 14 במרץ ל-21 במרץ. המחיר ההתחלתי שמצאנו באל על – החל מ-1,432 דולר לנוסע, כולל כבודה ואפשרות ביטול. המחיר שמצאנו באותם תאריכים ביונייטד איירליינס – החל מ-1,286 דולר לנוסע, כולל כבודה וללא אפשרות ביטול. ההפרש: 146 דולר לטובת יונייטד איירליינס.
כשבדקנו את המחיר של הטיסה הזאת באתר של יונייטד איירליינס דרך הטלפון הנייד מצאנו מחיר זול אף יותר – החל מ-833 דולר, כך שההפרש גדל ל-599 דולר.
הרחבנו את טווח התאריכים ובדקנו כמה עולה טיסה שממריאה ב-11 ביולי וחוזרת לישראל ב-18 ביולי. בחברת אל על המחיר ההתחלתי עמד על 1,447 דולר, כולל כבודה וללא אפשרות ביטול. בחברת יונייטד המחיר עמד על החל מ-2,083 דולר – הפרש של 636 דולר לכרטיס לטובת אל על.
המשכנו לראש השנה. המראה ב-1 באוקטובר וחזרה ב-8 באוקטובר עולה באל על החל מ-1287 דולר, כולל כבודה וביונייטד החל מ-1,972 דולר – הפרש של 685 דולר לטובת חברת הדגל הישראלית.
נדגיש כי התאריכים נבדקו באופן אקראי ונמנענו מדוגמאות של טיסות שבהן נותרו מושבים אחרונים.
התחרות צפויה להתגבר
נזכיר כי דלתא איירליינס, חברה התעופה האמריקנית השנייה בגודלה לאחר אמריקן איירליינס, פנתה בשבוע שעבר לרשות שדות התעופה במטרה לקבל סלוט ולהיערך לחידוש הטיסות לישראל החל מתחילת חודש מאי. המשמעות היא שהתחרות צפויה להתגבר, וכך גם ההקלה על כיסו של הצרכן הישראלי. חברה נוספת מיבשת אמריקה שנערכת לשוב לישראל היא אייר קנדה שגם היא הודיעה לרש"ת על כוונתה לחדש את טיסותיה בקו תל אביב-טורונטו החל מחודש אפריל.