דייל ישראלי של דלתא איירליינס הגיש תביעה בבית המשפט בניו יורק נגד חברת התעופה בטענה לאפליה, התעמרות ונקמה מצד מעסקיו בעקבות תלונותיו על אנטישמיות והתנהלות מסוכנת בטיסות.
רועי שגב החל את לעבוד בחברה האמריקנית ב-2019 כחלק מהצוות הבינלאומי, ונקלט בבסיס החברה בנמל התעופה JFK בניו יורק. במשך שנים, לדבריו, היה מרוצה מעבודתו, אך בינואר 2023 המצב החל להשתנות. האירוע הראשון שמתואר בכתב התביעה מתאר כיצד במהלך טיסה מניו יורק לתל אביב, מנהל תא הנוסעים נהג בזלזול כלפי נוסעים ישראלים ויהודים, ואף אמר לשגב בזעם אמירות מזלזלות כמו "האנשים שלך", כשדיבר עליהם.
שגב התבקש לקצר את זמנו עם הנוסעים דוברי העברית – חלק מתפקידו כדייל דו-לשוני דובר עברית ואנגלית – ונמתחה עליו ביקורת על כך שנדרש לו זמן רב מדי לדבר עם נוסעים דוברי עברית במקום לתת שירות מהיר עבור שאר הנוסעים. לדברי שגב, מנהל תא הנוסעים ביקש להתנקם בו על "בזבוז הזמן" ולא איפשר לו לצאת להפסקה.
במקרה נוסף, כמה ימים לאחר מכן, דיילת אחרת התעמתה עם שגב ועם דיילת ישראלית נוספת מפני שלא סייעו לה בביצוע משימותיה במשמרת. שגב טען מנגד כי הוא והדיילת הישראלית כן ניסו לעזור לדיילת לאחר שסיימו את משימותיהם, אך לדבריו התנהגותה כלפיהם וכלפי נוסעים יהודים הייתה בלתי נסבלת. הוא טוען כי היא צעקה והטיחה האשמות מבלי שגילתה יחס דומה כלפי עובדים ונוסעים שאינם יהודים.
האירוע שהחריף את תחושת האיום התרחש אחרי מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר. שגב ו-44 דיילים נוספים ממוצא יהודי-ישראלי פנו להנהלה בטענה כי הם מרגישים לא בטוחים בעבודה כי החברה ממשיכה להעסיק ארבעה דיילים שהביעו תמיכה פומבית בחמאס וקראו לחורבן ישראל
שגב דיווח על האירועים הללו להנהלה בדלתא, אך לטענתו לא זכה לתגובה או טיפול. במקום זאת, הוא טוען, החלו להתנכל לו. לדבריו, באוגוסט 2023 הוא זומן לפגישה וירטואלית, שם הואשם בהתנהגות לא הולמת בטיסות שאירעו חצי שנה קודם לכן. בין היתר נטען כי במהלך טיסה מסוימת שבה עבד, נוסע התלונן כי הוא ישב במושב הנוסע, חבש אוזניות וצפה בסרט במערכת הבידור בטיסה, תוך כדי שהוא משתמש בטלפון הנייד האישי שלו כדי לצפות בתמונות של נשים בהלבשה תחתונה. שגב הכחיש בתוקף כל אחת מהטענות והוסיף כי הוא מזועזע ונסער מאוד לשמוע את האשמות חסרות בסיס, מוזרות ופוגעניות כאלה.
לדבריו, מעולם לא זכה לביקורת כלשהי עד שהעז להתלונן על היחס המפלה לו זכה בחברה כיהודי. באותה שיחה הוצג לו סרטון שבו נראה אדם יושב בכיסא נוסעים, אך לטענת שגב אי אפשר לזהות את אותו אדם: "זאת אפילו לא התספורת שלי", אמר.
לדבריו, הנהלת החברה הכריחה אותו לצפות בסרטון שוב ושוב במשך שלוש שעות. מאוחר יותר התברר לשגב שאותו מקרה קרה גם לדיילת הישראלית שעבדה לצידו - שגם היא הואשמה בצפייה בסרטונים בנייד שלה תוך כדי עבודה וגם לה הוצג סרטון שבו לא ניתן לזהות את האישה בבירור.
בנוסף לטענות על אנטישמיות, שגב הדגיש בעיות בטיחות חמורות בטיסות. במקרה שאירע במאי 2023, נוסע אלים תקף דייל ישראלי אחר בטיסה מתל אביב לניו יורק. שגב ועמיתתו הישראלית נאלצו להתמודד עם הנוסע הסורר בעצמם, ולטענתם להעמיד את חייהם בסיכון בעוד המטוס לא ביצע נחיתת חירום כפי שמחייבים הנהלים.
במקרה אחר, ביולי 2023, המטוס עמד על המסלול בטמפרטורה של יותר מ-46 מעלות במשך יותר משעתיים, כשנוסעים ואנשי צוות תקועים בפנים, מתעלפים ונזקקים לטיפול רפואי. לדבריו, מאוחר יותר הנהלת דלתא אף לא דאגה לצוות ללינה כפי שהובטח, והם נאלצו להמתין במשך שעות בלובי במלון שבו לא הוזמנו חדרים מראש.
אך האירוע שהחריף את תחושת האיום, לדבריו, התרחש אחרי מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר בשנה שעברה. שגב ו-44 דיילים נוספים ממוצא יהודי-ישראלי פנו להנהלת דלתא בטענה כי הם מרגישים לא בטוחים בעבודה כי החברה ממשיכה להעסיק ארבעה דיילים שהביעו תמיכה פומבית בפעולות חמאס וקראו לחורבן מדינת ישראל ברשתות החברתיות. לדברי הדיילים הישראלים, ההתנהלות הזאת היא הפרה ברורה של מדיניות החברה לגבי פעילות עובדיה ברשתות חברתיות. בתגובה, נאמר להם כי הנושא נבדק וננקטה "פעולה מתאימה" נגד הדיילים - אך סירבו לפרט מעבר. לפי התביעה, העובדים נותרו בתפקידם עד היום ולמעשה לא ננקטה נגדם שום פעולה.
שגב סיכם את החוויה שלו כעובד שנרדף על רקע אנטישמי על ידי מעסיקיו: "עד שהתלוננתי על אנטישמיות, לא הייתה שום בעיה. ברגע שדיברתי, הכול השתנה". לדבריו, הוא נמנע מאז מלבקש לעבוד בטיסות על קו ניו יורק, מה שפגע בהכנסותיו. לפי התביעה הוא סבל בעבודה ממצוקה רגשית, אי נוחות, השפלה ומבוכה - וההשלכות הרגשיות ממשיכות עד היום וימשיכו גם בעתיד.
הוא דורש מבית המשפט לקבוע סכום פיצויים בגין עוגמת נפש, נזקים רגשיים והפסדים כלכליים שנגרמו לו כתוצאה מהאפליה וההתנכלויות שחווה לכאורה. בנוסף, הוא מבקש פיצויים עונשיים שנועדו להרתיע את דלתא מהתנהלות דומה בעתיד, וכן כיסוי מלא של הוצאות המשפט ושכר טרחת עורכי הדין. בתביעתו הוא מדגיש כי פעולות החברה בוצעו בזדון או מתוך התעלמות פזיזה לזכויותיו החוקיות.
מחברת דלתא נמסר בתגובה לפניית ynet כי "על אף שלא הוגשה לידנו תלונה ולא היינו מגיבים ישירות על התדיינות משפטית תלויה ועומדת, לדלתא יש אפס סובלנות לאפליה מכל צורה במקום העבודה שלנו”.