1 צפייה בגלריה
נוסעת במטוס לי מושב ריק
נוסעת במטוס לי מושב ריק
נוסעת במטוס ליד מושב ריק
(צילום: shutterstock)
קרה לכם פעם שעליתם על טיסה קצרה, ישבתם במושב לבד בשורה וקיוויתם שאף אחד מהנוסעים הנכנסים לא יתיישב לידכם? ובכן, אם תטוסו בקרוב בחלק מהטיסות של חברת קוואנטס האוסטרלית תוכלי לוודא מראש, תמורת תשלום נוסף, שהמושב לידכם יישאר פנוי.
קוואנטס מציעה לנוסעים בשישה קווים פנים-ארציים לשלם מחיר מוזל עובר המושב שלידם כדי להבטיח שהם יישבו לבד ואיש לא יטריד אותם או יתקוטט איתם על מקום במשענת היד. המחיר: בין 70 ל-150 שקלים.
אז איך זה יעבוד? אם 48 שעות לפני ההמראה נותרו עדיין מושבים פנויים, הנוסעים יקבלו מייל ובו הצעה לרכוש את המושב שלידם במחיר מוזל שמשתנה בהתאם למספר המקומות הפנויים שבמטוס.
אם במהלך 40 השעות עד להמראה יימכרו שאר הכרטיסים, אז הנוסעים שרכשו את המקום שלידם יקבלו את כספם בחזרה.
בשלב הזה מדובר כאמור בפיילוט, אך חברת קוואנטס הודיעה כי אם הוא יעבור בהצלחה אז המודל ייושם גם בטיסות נוספות של החברה.
בשנת 2017 חברת התעופה איתיחאד איירווייז מאבו-דאבי החלה להציע לנוסעיה שירות דומה במספר מצומצם של קווים קצרים, אך עשתה זאת בשיטה שונה – כשעושים צ'ק אין לטיסה (בטווח של 48 שעות), המערכת מאפשרת, אם יש מקומות, להירשם למעין מכרז שבו הנוסע יכול לשלם יותר ולהבטיח שאיש לא יישב במושב שלידו. האופציה נקראת neighbor - free. לאחר הרישום ולקראת הטיסה הנוסע מקבל מייל ובו עדכון אם הצעתו זכתה.
בחברת התעופה אמירייטס מציעים מעת לעת, בטיסות בודדות וקצרות יחסית, שירות דומה. על פי המודל של חברת התעופה הלאומית של איחוד האמירויות, אם יש מקומות פנויים בטיסה אפשר לרכוש אפילו את שאר שורת המושבים בעלות של כ-310 שקל.