אתמול, עדכן חדר המצב במשרד החוץ אזהרת מסע לסרי לנקה:
"בעקבות מלחמת "חרבות ברזל" אנו עדים לעליה בקריאות ברשתות החברתיות ואף בהטרדות מכוונות כנגד ישראלים באזור ארוגם ביי שלחופה המזרחי של סרילנקה Arugam Bay Beach. לאור האמור, משרד החוץ ממליץ לאזרחים ישראלים לשקול הגעתם לארוגם ביי בעת הזו, ולאלה השוהים במקום להצניע סממנים ישראליים ויהודיים ולהתרחק מהתקהלויות."
מבדיקה שערכנו, נכון לעכשיו, ישראלים לא ממהרים לבטל את תוכניותיהם להגיע למדינה. גם בקרב ספקיות תיירות המשווקות את היעד וגם בחברות תעופה (בעיקר דרך קונקשיין באיחוד האמירויות) אין ביטולים.
2 צפייה בגלריה
סרי לנקה
סרי לנקה
אף אחד לא מבטל. סרי לנקה
(צילום: באדיבות Chasing Fun)
"בדיוק נחתי בארץ אחרי חודש שלם בסרי לנקה יחד עם כ-50 ישראלים נוספים", מספרת עמית ויזל שטסה לשם עם חברת צ'ייסינג פאן שמתמחה בטיולי גלישה. "הגענו לארוגם ביי, כפר דייגים קסום ומאוד מתוייר. כ-80% מהתיירים הישראלים בסרי לנקה מגיעים לכפר הזה. לא הרגשנו צורך להיות מתחת לרדאר. המקומיים דאגו להזכיר לנו שאנחנו יכולים להרגיש בבית. זה מתחיל בשלטים בעברית, ממשיך למוזיקה ישראלית שמתנגנת במסעדות ובבתי הקפה ונגמר בחיבוק אוהב מהאנשים. אני חייבת לציין שדווקא השנה הרגשנו בבית יותר מתמיד. האנשים שאנחנו מכירים משנים קודמות קיבלו את פנינו באכפתיות בלתי רגילה עם שאלות לגבי המצב בארץ, ושלום המשפחה שלנו. לסרי לנקים יש זיכרון מדהים. כמו שאנחנו היינו שם איתם בתקופות הקשות שלהם כמו קורונה, משבר הדלק או האינפלציה הקשה שהם עברו, ככה הם מחזירים לנו. בחודש שלם שם לא נתקלנו אפילו בתגובה עוינת אחת. הם לא נותנים שם מקום לפוליטיקה".
2 צפייה בגלריה
סרי לנקה
סרי לנקה
פה איו פוליטיקה. ישראלים בסרי לנקה
(צילום: באדיבות Chasing Fun)
לצד הישראליים שמרגישים בטוחים, גם חברות התיירות לא נתקלו עד כה בביטולים: "בכלליות, כל החופשות שלנו יוצאות וחוזרות כמתוכנן. במקביל נרשמה עלייה דרמטית של 500% בביקוש לקרוזים דווקא ליעדים במזרח כמו הונג קונג, וייטנאם, תאילנד וסינגפור״, מציין סימן עובדיה, מנכ"ל קרוז תור.