יו"ר התאחדות משרדי הנסיעות נגד הכרזת ראש הממשלה, נפתלי בנט
(צילום: משה מזרחי)
קובי קרני, יו"ר התאחדות משרדי הנסיעות, יצא הבוקר (יום א') בפנייה דחופה לראש הממשלה, נפתלי בנט, בעקבות קריאתו שלא לטוס לחו"ל: "אנו, כל בני הענף, עובדים, פרילאנסרים, עצמאים ובעלי משרדים מרגישים כי המדינה הותירה אותנו פצועים בשטח וכי אדוני חורץ את גורלנו ללא כל שיח ודיאלוג, ללא הכנה, ללא שניתנה לנו כל אפשרות להיערך ובעיקר ללא כל לקיחת אחריות על דאגה למתפרנסי הענף.
"לאור כל האמור לעיל אני קורא לאדוני להזמין אותנו בדחיפות לפגישה בה נפרוס בפניו את ההשלכות המרות של החלטות המדינה ושל קריאתו לציבור ובה נצפה ונקווה לשמוע כיצד המדינה לוקחת אחריות על החלטותיה!"
בריאיון לאולפן ynet אמר קרני כי "בעקבות ההכרזה של בנט נגרם נזק כמעט בלתי נתפס לכל עולם התיירות, כאשר זו פעם שנייה שהוא יוצא בקריאה כזאת תוך שבועיים".

כמו שדואגים לבריאות התושבים צריך לדאוג לפרנסת התושבים

קרני מוסיף ומבקש ש"ראש הממשלה ימצא דרך לתת פיצוי נאות לעסקים שלא ייסגרו. הנזק שנגרם בעקבות הכרזותיו הוא במיליונים רבים. עסקים עומדים בפני שוקת שבורה, לעובדים אין איך לחזור, כבר התחלנו לקחת עובדים חזרה ועכשיו אנחנו צריכים לשחרר את כל העובדים לשוק. אנחנו לא יכולים להתערב בנושאי בריאות, אבל אנו יכולים לומר שלא יכול להיות שמי שמבין עסקים וניהל עסקים יוצא בקריאה מהסוג הזה.
1 צפייה בגלריה
עומסים בנתב"ג
עומסים בנתב"ג
העומסים בנתב"ג מהבוקר
(צילום: שמוליק דודפור )
"בעקבות הקריאה נגרם נזק כמעט בלתי נתפס לעסקים ותפקיד הממשלה להתייחס אלינו. כמו שדואגים לבריאות התושבים צריכים לדאוג גם לפרנסת התושבים ושל העסקים וצריכים לתת מענה. עד לרגע זה, חודש לאחר כהונת הממשלה, לא קיבלנו שום התייחסות בהיבט הכלכלי פרט לחל"ת הגמיש למי שגילו פחות מ-45 - שזו תוכנית גרועה ביותר. אנשים לא קיבלו את ההשלמה מהממשלה עוד ממשכורת חודש אפריל. זה לא נותן לעובדים שום תקווה ולא נותן לעסקים שום תקווה".
על השאלה - כמה נזק נגרם לכם בשבועות האחרונים, השיב יו"ר התאחדות משרדי הנסיעות כי, "הירידה במכירות בין חודש מאי ויוני לחודש יולי עומדת על 50% מאז שראש הממשלה הכריז את אותה הכרזה".
לגבי הטענה, שעדיין נראה שהציבור לא מקשיב לראש הממשלה ונוסע לחו"ל למרות בקשתו, וכי רק היום צפויים לעבור בנתב"ג 22 אלף איש, הגיב קרני כי עדיין מדובר במספרים נמוכים מאוד לעומת חודש יולי לפני שנתיים.
קובי קרניקובי קרניצילום: התאחדות משרדי הנסיעות
"אנחנו נמצאים בערכים של 25% מהיוצאים של יולי 2019. זה המספר. מתוך זה מספר היוצאים יורד, פה ושם יש נקודות וטיסות, מצלמים את נתב"ג והוא מצטלם יפה, ומפרגנים לכל מי שנוסע לחו"ל בוודאי, אבל כשאתה מסתכל על התמונה כולה אתה מבין ששוק התיירות נמצא במצב קשה מאוד".