אייר הלפ (AirHelp), ענקית עולמית בתחום זכויות נוסעים אוויריים, פרסמה את הדירוג שלה לשנת 2024 עבור חברות התעופה. החברה הטובה ביותר שהגיעה למקום הראשון היא בריסל איירווייז, בעוד שחברת קטאר איירווייז, שדורגה ראשונה בשנה שעברה, ירדה למקום השני. אל על, חברת הדגל הישראלית, נמצאת בתחתית הטבלה.
הדירוג מאפשר לנוסעים לראות, דרך הנתונים, את רמת השירות שהם יכולים לצפות לקבל מחברות התעופה. אייר הלפ מחזיקה במאגר מידע נרחב בכל הנוגע לנתוני טיסות. בניתוח השנה, דורגו 109 מחברות התעופה המובילות בעולם על פי דיוק בזמנים, חוות דעת לקוחות וטיפול בתביעות, בהתבסס על נתונים שנאספו בין ה-1 בינואר ל-31 באוקטובר 2024. השנה נוספו 36 חברות תעופה לדירוג, בהשוואה לשנת 2023.
בריסל איירווייז, כאמור, הגיעה למקום הראשון עם ציון כולל של 8.12, כאשר בתחום טיפול בתביעות זכתה לציון גבוה במיוחד של 8.7. קטאר איירווייז קיבלה ציון של 8.11, וזכתה לדירוג גבוה במיוחד בחוות דעת לקוחות עם ציון של 8.9. חברות תעופה אמריקניות תפסו את המקומות השלישי והרביעי: יונייטד איירליינס ואמריקן איירליינס, שתיהן קיבלו ציון של 8.04.
חברת התעופה תוניסאייר חזרה על הביצועים שלה משנת 2023 ודורגה גם השנה כחברת התעופה הגרועה ביותר עם ציון כולל של 3.63. חברת התעופה הלאומית של תוניסיה הצטיינה לרעה בתחום טיפול בתביעות, עם ציון של 0.2 בלבד. חברת באז הפולנית לא הייתה רחוקה מאחור עם ציון כולל של 4.45 וציון נמוך עוד יותר בתחום טיפול בתביעות, 0.1 בלבד. חברת Nouvelair התוניסאית דורגה כחברת התעופה השלישית הגרועה ביותר עם ציון כולל של 4.48 וציון דומה ונמוך מאוד של 0.1 בתחום טיפול בתביעות.
אל על מדורגת במקום ה-105 עם ציון כולל של 4.6. החברה ישראלית זכתה לציון של 0.1 בתחום של טיפול בתביעות, 5.7 בקטגוריית דיוק בזמנים ו-8 בקטגוריית של חוות הדעת של הלקוחות.