שלוש שנים אחורה, בטוקיו 2021, המשחקים האולימפיים נערכו בצילה של מגפת הקורונה העולמית, והספורטאים התחרו באולמות ובמגרשים ריקים מקהל. גם לישראלים לא הייתה ברירה אלא להישאר בבית ולצפות במשלחת הישראלית דרך המסך. השנה סוף-סוף חוזרים הישראלים לחוש את המשחקים מקרוב. לפי נתונים של חברת איסתא ספורט, הנציגה הרשמית של המשחקים בישראל – שהיא היחידה שמורשית להציע לישראלים חבילות הכוללות טיסה, מלון וכרטיסים למשחקים – אלפים בודדים של ישראלים יטוסו למשחקים, שיתקיימו בפריז בתאריכים 26 ביולי עד 11 באוגוסט.
3 צפייה בגלריה
הלוגו האולימפי בכיכר הבסטיליה בפריז
הלוגו האולימפי בכיכר הבסטיליה בפריז
הלוגו האולימפי בכיכר הבסטיליה בפריז
(צילום: EPA/TERESA SUAREZ)
המספר הנמוך יחסית מוסבר במלחמה בעזה ובעלות הגבוהה יחסית של הכרטיסים והמלונות, אולם באיסתא ספורט אומרים כי ישנן עדיין חבילות מוזלות של הרגע האחרון שאפשר לרכוש לחלק מאירועי האולימפיאדה. מלבד זאת, ישראלים שלא יתעצלו יכולים כמובן לרכוש בעצמם, בנפרד, כרטיסים באתר האולימפיאדה הרשמי, ובנפרד לרכוש טיסה ומלון. בכל מקרה התוצאה תהיה יקרה ותעמוד על לא פחות מ-3,000 אירו.
"פחות משבועיים לפני פתיחת המשחקים, נשארו לנו חבילות אחרונות במחירי מבצע למהירי החלטה", אומר מתן פלד, סמנכ"ל איסתא ספורט. "השנה, להבדיל מאולימפיאדות קודמות, הישראלים נוסעים גם כדי ליהנות מהספורטאים הטובים בעולם, אבל גם כדי להיות חלק מרגעים של גאווה ישראלית שאנחנו צפויים לראות על הפודיומים. זה נכון בכל אולימפיאדה, אבל השנה, על רקע המצב בישראל, זה נכון שבעתיים. רוצים להגיע ולתמוך בנבחרת הישראלית, שהשנה היא הגדולה ביותר בכל הזמנים, ומציגה כמה סיכויים משמעותיים למדליה. מה גם שאולימפיאדת פריז היא הזדמנות אחרונה לתקופה ארוכה לחוות את האווירה האולימפית קרוב לבית, ועוד בפריז. האולימפיאדות הבאות יהיו בלוס אנג'לס, באוסטרליה, ואולימפיאדת 2036 באחת מארבע מדינות שהציגו הצעות רשמיות: הודו, צ'ילה, אינדונזיה וטורקיה".

קונים ברגע האחרון

לדברי פלד, גם ביורו וגם באולימפיאדה ניכרה וניכרת עלייה ברכישות של הרגע האחרון, בעיקר בשל החשש מהסלמה ביטחונית בצפון. "כל יום שעובר בלי הסלמה ביטחונית, יותר אנשים סוגרים חבילות", הוא אומר.
המשלחת הישראלית מונה 88 ספורטאיות וספורטאים שיתחרו ב-17 ענפי ספורט. "הצפי הוא ל-4 או 5 מדליות – בג'ודו, סיף, התעמלות מכשירים והתעמלות אמנותית", אומר פלד. בין הנציגים הישראלים הבולטים – הג'ודאית רז הרשקו, המתעמל ארטיום דולגופיאט, נבחרת ישראל בכדורגל (שמשחקת לראשונה אחרי 50 שנה באולימפיאדה) ונבחרת הנשים בהתעמלות אמנותית. "האירועים הפופולריים ביותר בקרב הקהל הישראלי כוללים גם את תחרויות האתלטיקה, ההתעמלות והשחייה, וכן את משחקי הכדורסל, טורניר הטניס באצטדיון רולאן גארוס וכדורעף חופים מול מגדל אייפל", מוסיף פלד.
עבור חברות התיירות ההיערכות לאולימפיאדה השנה התגלתה כמאתגרת במיוחד. פלד: "הוועד האולימפי הבינלאומי החליט לשנות את מודל מכירת הכרטיסים והחבילות. מחירי הכרטיסים הועלו בצורה מוגזמת, מה שגרם למחירי חבילות התיירות להאמיר, והתמורה ללקוחות נמוכה משמעותית ביחס למחיר. הספורט האולימפי הפך לזכות ששמורה לעשירים בלבד. אנחנו מנסים כמה שאפשר להציע חבילות במחירים סבירים".
"אנחנו רואים ביקוש לשהות במלונות בלי הרבה ישראלים, כדי לא לבלוט יותר מדי. אנשים בודקים תנאי ביטול וביטוחי ביטול, ומוכנים לשלם יותר בשביל לטוס עם חברה ישראלית, שתוכל לתת מענה בעברית במקרה הצורך"
החבילות שמציעה איסתא ספורט כוללות טיסות, מלונות 5 כוכבים במרכז פריז, כרטיסים לאירועי ספורט, וכן משרד מקומי שמקימה החברה בלב פריז שייתן תמיכה וסיוע לישראלים. מחירי החבילות נעים בין 1,500 ל-30,000 אירו (המחירים הגבוהים הם לחבילות לתחרויות ומשחקי גמר). המחיר הממוצע לחבילה הכוללת 5-4 לילות ו-5-4 אירועי ספורט הוא כ-3,500 אירו לאדם. המחיר משתנה בהתאם לסוג האירועים, רמת הכרטיסים, התאריכים, סוג המלון ואורך השהות (ראו מסגרת עם דוגמאות).
פלד מציין כי ישנן מספר מגמות חדשות נוספות בהרגלי הרכישה של הישראלים לקראת אולימפיאדת פריז, על רקע המלחמה בארץ: "אנחנו רואים ביקוש לשהות במלונות בלי הרבה ישראלים, כדי לא לבלוט יותר מדי. אנשים בודקים תנאי ביטול וביטוחי ביטול, ומוכנים לשלם יותר בשביל לטוס עם חברה ישראלית, שתוכל לתת מענה בעברית במקרה הצורך. אנחנו מבינים את הצרכים המשתנים ומציעים אפשרות גם להרכיב חבילות בהתאמה אישית, אפשרויות ביטול כמעט עד הרגע האחרון, וליווי ותמיכה מהמשרד שהקמנו בפריז".

גם יוסי אלפסי, מנכ"ל חברת התיירות Live Tickets, שמציעה טיסות ומלונות לפריז בתקופת המשחקים, אומר כי על רקע המלחמה הציבור הישראלי שינה את אופי הנסיעה שלו והפך להרבה פחות מתוכנן והרבה יותר ספונטני. "ראינו איך בטורניר היורו אלפי ישראלים רכשו כרטיסים וטיסות ברגע האחרון לגרמניה ולמדינות השכנות, כדי לקחת חלק בחגיגת הכדורגל הגדולה". לדבריו, "מי שספונטני יכול עדיין למצוא כרטיסים באתר האולימפיאדה למרבית התחרויות, כולל ענפים פופולריים כמו כדורגל, כדורסל, אתלטיקה, שחייה והתעמלות אמנותית – פחות לתחרויות גמר ויותר למקצי הדירוג, ובעיקר לתחרויות שמתקיימות בשעות הבוקר. בקרב הישראלים הביקושים הגדולים ביותר הם למשחקי הנבחרת בכדורגל, נבחרת ארה"ב בכדורסל ותחרויות של הישראלים בג'ודו, שחייה והתעמלות".
לדברי אלפסי, הכרטיסים למשחקי נבחרת ישראל בכדורגל, שתשחק פעמיים בפריז, אזלו מיד עם פתיחת המכירה לקהל הרחב, אך לאחרונה נפתחה האפשרות לרכישת כרטיסים בריסייל (מכירה חוזרת) למרבית המשחקים — כולל אלה של נבחרת ישראל. משחקי נבחרת ארה"ב בכדורסל, האירועים הכי מבוקשים באולימפיאדה, הפכו לסולד-אאוט מיד עם תחילת המכירה. עם זאת, לדבריו, דרך לייב טיקטס אפשר עדיין למצוא כרטיסי VIP ב-1,500 אירו למשחק הכדורסל המסקרן של נבחרת ארה"ב נגד סרביה בשלב הבתים, וכרטיסים מ-1,800 אירו לשלב הנוקאאוט.


בבדיקה שערכנו שלשום, לטובת מי שאינו רוכש חבילה הכוללת כרטיסים לאירועי הספורט, מצאנו שבאתר הרשמי של האולימפיאדה – tickets.paris2024.org, יש עדיין כרטיסים במגוון ענפים:
  • אירוע הפתיחה: נותרו כרטיסים בקטגוריות A עד D. המחירים – 500 אירו, 900 אירו, 1,600 אירו ו-2,700 אירו.
  • כדורגל: 50-24 אירו, תלוי בקטגוריה.
  • שחייה: לתחרויות ב-27.7 (בהשתתפות שחיינים ישראלים) נותרו כרטיסים בקטגורה C, בעלות של 85 אירו לכרטיס. לתחרויות ב-28.7 (כנ"ל) נותרו, לפחות בזמן הבדיקה, כרטיסים יקרים בלבד ב-385 עד 690 אירו (המחיר הגבוה – לכרטיס בקטגוריה A). לתחרויות (גמר אפשרי של גורבנקו) נותרו כרטיסים בקטגוריה D ב-85 אירו, בקטגוריה C ב-185 אירו ובקטגוריה B ב-385 אירו.
  • התעמלות אמנותית: בתאריך 28.7 נותרו כרטיסים במחירים החל מ-24 אירו ועד 310 אירו (הגבוה – לכרטיס בקטגוריה A).
  • התעמלות גברים: ב-3.8 (ארטיום דולגופיאט) יש עדיין כרטיסים החל מ-200 אירו בקטגוריה A ועד 300 אירו במחלקה ראשונה.
  • שיט: בתאריך 29.7 נותרו כרטיסים ב-24 אירו.
כמובן שמדובר במדגם חלקי של הכרטיסים, במהלך המשחקים מתקיימות אלפי תחרויות. על מחירי הכרטיסים צריך להוסיף כמובן טיסות ומלונות. הטיסות היקרות יותר הן הישירות: אל על מוציאה בחודש יולי 5 טיסות בשבוע, ובאוגוסט 6 טיסות בשבוע, בין היתר כדי לתת מענה לביקושים שנוצרים בגלל האולימפיאדה.
3 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס במדי נבחרת ארה"ב
לברון ג'יימס במדי נבחרת ארה"ב
לברון ג'יימס במדי נבחרת ארה"ב - הזדמנות לצפות בנבחרת החלומות
(צילום: AP Photo/Altaf Qadri)
אייר פראנס מוציאה טיסה כל יום אחר הצהריים. לדברי אלון נטע, מנהל מסחרי של קבוצת אייר פראנס KLM בישראל, מדובר במטוס הדגל של החברה, איירבוס 350-900. שלומי ברג'יק, מנהל חטיבת הספורט בקבוצת התיירות אמסלם טורס, אומר כי בחברה מזהים דרישה לטיסות בתאריכים שכוללים את אירוע הפתיחה. "למשל, טיסות ל-5 ימים מ-25 עד 30 ביולי באל על עולות 860 דולר לאדם כולל כבודה. טיסה ישירה בתאריכים 8-4 באוגוסט כולל כבודה עולה 982 דולר. טיסות ישירות בתאריכים 12-8 באוגוסט עולות 728 דולר לנוסע.
אפשר כמובן להוזיל את ההוצאה על ידי רכישת טיסות לא ישירות. באופיר טורס ראינו טיסה מתל אביב לפריז דרך פולין בתאריכים 29-25 ביולי ב-496 דולר (לעומת טיסה ישירה של אל על באותם תאריכים שעולה 677 דולר). טיסה לא ישירה לאירוע הסיום, דרך אתונה, בתאריכים 12-8 באוגוסט, ניתן למצוא ב-568 דולר (לעומת 588 דולר בטיסת אל על ישירה).
אירועים שונים של האולימפיאדה יתקיימו גם בערים שונות מלבד פריז: תחרויות השיט יתקיימו במרסיי, אירועי הכדורגל יתפזרו על פני מספר ערים, ובהן מרסיי, ליון, בורדו, נאנט, ניס וטולוז. באופיר טורס ניתן למצוא כרטיסים למרסיי ולליון במחירים החל מ-680 דולר עם עצירת ביניים.
וצריך גם כרית להניח את הראש. לדברי ברג'יק, להבדיל ממחירי הטיסות מישראל, שלא הושפעו מאוד מהאולימפיאדה שכן פריז היא יעד מועדף ממילא על הישראלים בקיץ, מחירי המלונות בתקופת המשחקים האולימפיים בהחלט התייקרו ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, אבל עדיין ניתן למצוא בתי מלון במחירים אטרקטיביים, לדבריו. מחירי מלונות לדוגמה לתאריכים 30-25 ביולי דרך אמסלם טורס: מלון Hélios Opéra בפריז, 4 כוכבים, מיקום מצוין ברובע ה-9, על בסיס לינה וארוחת בוקר: 700 דולר לאדם בחדר זוגי; מלון Residhome Marseille או דומה ברמתו במרסיי (שגם בה מתקיימות תחרויות), 4 כוכבים: 600 דולר לאדם בחדר זוגי.
באופיר טורס מצאנו מחירים הנעים סביב 120 אירו לזוג ללילה במלונות זולים יחסית, כמו למשל B&B HOTEL Paris Italie Porte de Choisy, שנמצא במקום קצת מרוחק – ברובע ה-13 בפריז. לינה באחד המלונות הטובים והקרובים יותר, כמו Le Clos Medicis, שנמצא ברובע הלטיני, עולה כ-240 אירו ללילה לזוג.

מחירי חבילות, כולל כרטיסים, באיסתא ספורט

רז הרשקו בג'ודו וגורבנקו בשחייה: תאריכים: 7-1 באוגוסט (6 לילות). מלון: Crowne Plaza Paris République, פריז (4 כוכבים). אירועים: 2 באוגוסט: ג'ודו רז הרשקו (קטגוריה B), 3 באוגוסט: שחייה גמר גורבנקו 200 מטר מעורב (קטגוריה C), 4 באוגוסט: גמר אתלטיקה 100 מטר (קטגוריה C), 6 באוגוסט: גמר כדורסל (ארה"ב או צרפת) (קטגוריה C). מחיר: 4,000 אירו לאדם.
נבחרת ישראל בהתעמלות אמנותית: תאריכים: 11-8 באוגוסט (3 לילות). מלון: Moxy Paris Bastille, פריז (3 כוכבים, כולל ארוחת בוקר). אירועים: 9 באוגוסט: אתלטיקה מוקדמות (קטגוריה B), 10 באוגוסט: גמר התעמלות אמנותית קבוצתית (קטגוריה C). מחיר: 3,144 אירו לאדם בחדר סינגל.
ארטיום דולגופיאט, התעמלות קרקע: תאריכים: 31 ביולי עד 5 באוגוסט (5 לילות). מלון: Hotel Raphael (חדר פרימיום ל-3 אנשים). אירועים: 2 באוגוסט: שחייה מוקדמות (קטגוריה B), 3 באוגוסט: התעמלות גמרים – ארטיום דולגופיאט (קטגוריה C), 4 באוגוסט: אתלטיקה גמרים כולל גמר 100 מ' גברים. מחיר: 3,875 אירו לאדם בחדר זוגי.
נבחרת ישראל בכדורגל: תאריכים: 31-26 ביולי (5 לילות). מלון: Hotel La Clef Louvre, פריז (5 כוכבים) או דומה ברמתו. אירועים: 27 ביולי: כדורגל – ישראל מול פרגוואי (קטגוריה A, כולל אירוע BRONZE), 28 ביולי: כדורסל – ארה"ב מול סרביה (קטגוריה A, כולל אירוח SILVER בליל), 29 ביולי: טניס – ערב טניס ברולאן גרוס (קטגוריה C, כולל אירוח CLUBHOUSE 24), 30 ביולי: שחייה מוקדמות (קטגוריה B, כולל אירוח CLUBHOUSE 24). מחיר: 3,999 אירו לאדם בחדר זוגי.
טקס פתיחה ומגוון ענפי ספורט: תאריכים: 26 ביולי עד 1 באוגוסט (6 לילות). מלון: InterContinental - Le Grand, פריז. אירועים: 26 ביולי: טקס הפתיחה (קטגוריה B), 28 ביולי: כדורסל ארה"ב מול סרביה (קטגוריה C), 30 ביולי: אִגרוף (קטגוריה A). מחיר: 5,875 אירו לאדם בחדר זוגי/חדר לשלושה.
כל החבילות כוללות טיסות ישירות עם אל על. המחירים עשויים להשתנות בהתאם לסוג החבילה וסוג האירועים הנבחרים.
3 צפייה בגלריה
שוטרים ליד מגדל אייפל
שוטרים ליד מגדל אייפל
שוטרים ליד מגדל אייפל
(צילום: Joel Saget, AFP)

להרכיב לבד: מחירי טיסה ומלון בקשרי תעופה

לטקס הפתיחה, 28-25 ביולי: טיסה בלבד - ישירה באל על ללא כבודה – 830 דולר. ישירה באייר פראנס ללא כבודה – 987 דולר. טיסות + מלון: ישירה באל על ללא כבודה, מלון 4 כוכבים Arvor Saint Georges ללא ארוחת בוקר: 1,130 דולר. ישירה באל על ללא כבודה,Hotel Eldorado, מלון 5 כוכבים ללא ארוחת בוקר: 1,584 דולר. כרטיסים באתר: 500 עד 2,700 אירו. לבדוק זריז, נותרו כרטיסים מעטים נכון לאתמול.
לתחרויות נבחרת השחייה/ג'ודו של ישראל, 27 ביולי עד 4 באוגוסט: טיסה בלבד - ישירה באל על כולל כבודה – 869 דולר. ישירה באייר פראנס ללא כבודה – 870 דולר. טיסות + מלון: ישירה באל על כולל כבודה, מלון 4 כוכבים Albert 1er, ללא ארוחת בוקר: 1,431 דולר. ישירה באל על כולל כבודה, מלון 5 כוכבים Square (קרוב), ללא ארוחת בוקר: 3,590 דולר. ישירה באייר פראנס ללא כבודה, מלון 4 כוכבים Okko paris, לא כולל ארוחת בוקר: 1,671 דולר. כרטיסים באתר: נותרו כרטיסים ל-3.8, מקצה הגמר של גורבנקו ב-200 מטר מעורב, 85 עד 690 אירו (הגבוה – בקטגוריה A).
לתחרות של לוחמת הטאקוונדו אבישג סמברג, 8-6 באוגוסט: טיסות בלבד - ישירה בטרנסאוויה, ללא כבודה: 641 אירו. ישירה באייר פראנס, ללא כבודה: 839 דולר. ישירה באל על ללא כבודה: 780 דולר. טיסות + מלון: ישירה בטרנסאוויה ללא כבודה, מלון 4 כוכבים ibis budget Sucy, ללא ארוחת בוקר: 756 אירו. ישירה באל על ללא כבודה, מלון 4 כוכבים Appart City Confort, ללא ארוחת בוקר: 911 דולר. ישירה באייר פראנס ללא כבודה, מלון 4 כוכבים Best Western Plus, ללא ארוחת בוקר: 1,094 דולר. כרטיסים באתר: 139 אירו לכרטיס בקטגוריה A.
לאירוע הנעילה, 10-8 באוגוסט: טיסות בלבד - ישירה בטרנסאוויה, ללא כבודה: 543 אירו. ישירה באל על, כולל כבודה: 801 דולר. ישירה באייר פראנס, ללא כבודה: 747 דולר. טיסות + מלון: ישירה בטרנסאוויה ללא כבודה, מלון 4 כוכבים Appart'City Collection, ללא ארוחת בוקר: 671 אירו. ישירה באייר פראנס ללא כבודה, מלון 4 כוכבים Appart'City, ללא ארוחת בוקר: 888 דולר. ישירה באייר פראנס ללא כבודה, 5 כוכבים Pullman Paris, ללא ארוחת בוקר: 1,104 דולר. כרטיסים באתר: לבדוק זריז, נותרו בודדים במחירים גבוהים. מדובר במבחר חלקי בלבד של התחרויות, ניתן כמובן להרכיב עצמאית עשרות חבילות נוספות לשלל התחרויות בפריז.

האירועים הכי מבוקשים בקרב הישראלים

26.7: טקס הפתיחה. כדאי לדעת: אפשר לצפות במצעד המשלחות ללא תשלום ממקום המיועד לכך על גדות הסיין אבל צריך להגיע מוקדם ולתפוס מקום.
3.8-28.7: תחרויות נבחרת ישראל בשחייה ובג'ודו.
7.8: התחרות של לוחמת הטאקוונדו אבישג סמברג, המדליסטית מטוקיו.
11.8: טקס הנעילה.

לעודד את הפראלימפיים

אם לא השגתם חבילות או כרטיסים, אפשר לנסות להצטרף לנבחרת העידוד של ישראל למשחקים הפראלימפיים בפריז, שייפתחו ב-28 באוגוסט. במסגרת המשלחת תטיס אל על עשרות ישראלים שיעודדו ויתמכו בספורטאיות ובספורטאים, ויהפכו עבורם את פריז למגרש ביתי ככל האפשר. הנבחרת תורכב מכ-30 ישראלים שיטוסו במימון החברה למשחקים ויקבלו כרטיסי טיסה, כרטיסי כניסה למשחקים, מלון, ארוחות והסעות. תהליך הבחירה ייעשה על ידי ועדה מיוחדת, וצפוי להסתיים בתחילת אוגוסט, אז יוכרזו הזוכים. ניתן להגיש מועמדות לנבחרת עד יום שלישי, 23 ביולי, בלינק הזה.