רשות האוכלוסין וההגירה תשיק החל מ-1 ביוני את מערכת ה-ETA עבור תיירים המגיעים לישראל ובידיהם דרכון מארצות הברית ומגרמניה. בהמשך, החל מ-1 ביולי, יורחב המהלך לכלל המדינות עמן קיים פטור הסכם מאשרות. עלות השירות, לאחר שנת ניסוי ראשונה שבה יינתן ללא עלות, תעמוד על כ-25 שקל.
1 צפייה בגלריה
ביקורת הדרכונים בכניסה לישראל
ביקורת הדרכונים בכניסה לישראל
ביקורת הדרכונים בכניסה לישראל
(צילום: shutterstock)
המערכת נועדה לבחון בקשות כניסה עבור התיירים שמגיעים לישראל. "המהלך יסייע לרשויות לקבל מידע על הנוסע עוד בטרם עלייתו למטוס ואם עולה סוגיה המונעת ממנו כניסה לישראל, הנוסע יופנה לנציגות ישראל במדינת שהותו", נמסר בהודעה שפרסמה רשות האוכלוסין וההגירה. "למהלך זה מספר מטרות: ביטחוניות, הגירתיות ושירותיות, והוא ימנע עוגמת נפש לנוסעים אשר ינחתו בגבול וכניסתם תסורב".
כיום, מערכת ה-ETA קיימת במדינות כמו ארה"ב, קנדה, אוסטרליה וצפויה להתרחב גם למדינות נוספות ובכלל זה האיחוד האירופי.
"בשלב ראשון ייערך פיילוט עם ארה"ב וגרמניה, שממנו יופקו לקחים ואם יהיה צורך בדיוק המערכת, כך ייעשה", נמסר בהודעת הרשות. "בנוסף, הוקם מוקד שירות ייעודי לנושא, אליו יוכלו לפנות נוסעים הנתקלים בקשיים או אשר מבקשים מידע.
מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה, אייל סיסו, אמר כי הטמעת מערכת ה-ETA-IL מציבה אותנו בחזית דיגיטלית אחת עם מדינות מתקדמות כמו ארה"ב, אוסטרליה וקנדה. מטרת התהליך היא למנוע עוגמת נפש לנוסעים המגיעים לישראל, כאשר עלולה להיות סיבה הידועה מראש ואשר לא תאפשר כניסתם למדינת ישראל. בנוסף, תסייע המערכת בחיזוק הביטחון הלאומי של מדינת ישראל".
ניתן להיכנס לעמודים הייעודים באתר הרשות ולמצוא את כל המידע המבוקש על אודות התהליך. לעמוד בעברית – הקליקו. לעמוד באנגלית – הקליקו.